י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"דמי רותח מסילוף האמת"

הסכינים נשלפות: "גבאי צריך לפנות את מקומו"

שוב לא שקט: כמיטב המסורת של מפלגת העבודה, הסכינים נשלפות מהר. לאחר הפירסומים כי יו"ר המפלגה אבי גבאי היה כפסע מכניסה לקואליציה עם נתניהו, בכירי המפלגה יוצאים נגדו במתקפה חזיתית • יחימוביץ': "מפצירה בך לשמור על כבודך ועל כבוד המפלגה המרוסקת"

הסכינים נשלפות: "גבאי צריך לפנות את מקומו"
אבי גבאי בועידת מפלגת העבודה צילום: גילי יערי, פלאש 90

במפלגת העבודה הסכינים נשלפות: גם תומכיו של אבי גבאי במהלך הקדנציה החולפת, יוצאים בימים האחרונים למתקפה חזיתית כנגד היו"ר בעקבות דבריו בימים האחרונים כי רוב חברי מפלגתו היו שותפים למו"מ עם 'הליכוד' שכמעט והבשיל לכדי הסכם.

חה"כ שלי יחימוביץ צייצה בחשבון הטוויטר שלה ותקפה את גבאי: "הניסיון להתנער מחרפת המו"מ הסודי המביש עם ביבי ע"י שקרים כאילו גם ח"כים אחרים "שקלו", הוא עלוב. אני עניתי "לא" מיידי ומוחלט, ובטוחה שגם חברי. הרקורד שלי בעניין די מספק. נימקתי מוסרית, פוליטית, ומתחתי ביקורת אישית נוקבת בפניו של המציע על החוצפה שבלקושש לעצמו תיק בכיר מתוך ההריסות".

גבאי השיב לה הבוקר בראיון לגל"צ באמרו כי "כשהציוץ שלה (שלי יחימוביץ׳) נכתב, כל הפוליגרפים בישראל צפצפו, אפילו אלה שלא מחוברים לחשמל. אף אחד במפלגה לא אמר מדי שלא נכנס לממשלה". שלדבריו, "קיבלנו הזדמנות אמיתית למנוע פגיעה בדמוקרטיה. אם הייתי רוצה לעזור לעצמי היום היית מראיין את שר האוצר".

יחימוביץ לא איחרה להגיב ותקפה שוב את גבאי הבוקר ברשת הטוויטר: "אבי די. מפצירה בך לשמור על כבודך ועל כבוד המפלגה המרוסקת, ולהפסיק, כאקורד סיום, לגדף ולנסות להכתים את שמנו כדי לחלוק באשמת אקורד הסיום האסוני. קבלת ממני ומרוב חברי תמיכה וגיבוי מתמשכים וחסרי תקדים גם בעת שגיאות נוראות. נהג בנו, במפלגה, ולמען השם בעצמך - כבוד ואיפוק דומים".

גם איציק שמולי חבר מפלגתו של גבאי תקף את יושב ראש מפלגתו הבוקר ואמר: "הניסיון לשרבב את כל חברי הכנסת לעסקת 'חסינות תמורת מינויים' - שקרי ולא הוגן". שמולי הוסיף ואמר כי הוא זועם על ראש המפלגה. "דמי רותח מסילוף האמת של אבי גבאי. לא ביקשתי שדרוג לתפקיד והייתי הגורם המרכזי שבלם את המשא ומתן עם 'הליכוד'".

בתוך כך, במפלגה מבקשים ללכת לפריימריז מוקדמים בכדי לבחור את יו"ר המפלגה עוד קודם הבחירות לכנסת ה-22 והבוקר אמרה חה"כ סתיו שפיר כי "גבאי צריך לפנות את מקומו מחר בבוקר", שפיר אמרה כי "נדהמתי וכאבתי לראות שחלק מחבריי שיתפו פעולה במסגרת המו"מ עבור תפירת תיקים לעצמם. זה בדיוק מה שנתניהו רוצה: שהציבור יתעב את הפוליטיקה ויברח, במקום להתגייס למאבק על הדמוקרטיה".

היום הודיע יו"ר המפלגה הנוכחי אבי גבאי, כי בקרוב ייערכו בחירות לראשות מפלגת 'העבודה'. אך לא יערכו בחירות נוספות לרשימת המפלגה לכנסת. ההצעה תעלה ביום שלישי הקרוב בפני ועידת המפלגה.

טרם ברור מי יתמודד לתפקיד היושב ראש, השמות שעולים כעת הם איתן כבל, איציק שמולי, סתיו שפיר, עמיר פרץ כשאבי גבאי הודיע כי הוא טרם קיבל ההחלטה האם להתמודד בשנית לתפקיד ראשות המפלגה.

מפלגת העבודה שלי יחימוביץ איציק שמולי אבי גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד