י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ומה יהיה עם פרוש?

דרמה פוליטית: שרי 'הימין החדש' פוטרו מהממשלה

לקראת הבחירות המתקרבות: נתניהו החליט לפטר את ראשי מפלגת 'הימין החדש' שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות לכנסת העשרים ואחת מממשלת המעבר שקיימת עד לכנסת הבאה | עילת הפיטורין: העבודה שהללו לא עברו את אחוז החסימה | וגם: מה לגבי סגן השר מאיר פרוש?

דרמה פוליטית: שרי 'הימין החדש' פוטרו מהממשלה
בנט ונתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

כשעתידם הפוליטי לוט בערפל, וטרם ברור האם ואיך יתמודדו לכנסת ה-22, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על פיטורי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מהממשלה ומהקבינט המדיני בטחוני.

השניים שכיהנו בתפקידים הבכירים במשרד החינוך ובמשרד המשפטים, לא נבחרו מחדש לכנסת ה-21, אך המשיכו לכהן כשרים בממשלת המעבר מאחר ונתניהו לא הצליח להרכיב קואליציה, בזמן שהממשלה מממשיכה לעוד כשישה חודשים לקראת הבחירות החוזרות לכנסת ה-22.

גורמים בממשלה הסבירו כי סיבת הפיטורים היא בשל כך שהשרים לא נבחרו מחדש, אך חשוב לציין כי שני שרים נוספים שלא נבחרו מחדש לא פוטרו - בהם השר אורי אריאל המשמש כשר החקלאות והשר איוב קרא המשמש שר התקשורת.

נתניהו שוחח עם סגן השר מאיר פרוש ועידכן אותו על פיטורי שר החינוך נפתלי בנט.

במקביל שוחח מזכיר הממשלה עם סגן השר והודיע לו שלאחר 48 שעות מאז שיצאה ההודעה על פיטורי השר, יתקיים משאל טלפוני בין השרים למנות אותו שוב כסגן שר.

השרים בנט ושקד הגיבו להחלטת נתניהו, "אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים. כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה".

"נעביר בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו על מנת לקיים תיפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסידרה", הבטיחו מנהיגי 'הימין החדש'.

על פי הדיווח אמש, נתניהו מתכוון לעשות שינויים נוספים בהרכב שרי הממשלה, טרם ברור האם ימנה שרים במשרדי החינוך והמשפטים בדגש על משרד החינוך שצריך להיערך לשנת הלימודים הבאה.

בנוסף, פיטורי השרה שקד מגיעים לאחר הדיווחים כי בליכוד שוקלים לשריין את שקד במקום ה-28, במקום חבר הכנסת אלי בן דהן, אך כעת נראה כי הדבר לא יקרה.

עוד משמעות לפיטורי השרים, זו פקיעת מינויו של סגן השר מאיר פרוש במשרד החינוך. על פי החוק, עם פיטורי השר, פוקע גם מינוי סגן השר, שמינויו יאלץ לבוא חזרה למליאת הכנסת.

מי שמיהר להגיב לפיטורי השרים הוא ח"כ יאיר לפיד: "נתניהו פיטר את בנט ושקד כי: ‏1. הוא פחד שיעשו עבודה רעה? ‏2. הוא פחד שיעשו עבודה טובה? ‏3. כבר לא אכפת לו מכלום. ‏4.כל התשובות נכונות".

נפתלי בנט איילת שקד בנימין נתניהו ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד