י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מצילים את המשפחה

הבית נשרף כליל - האישה פונתה לבית חולים ללא נעליים

תושבי שכונת הגבעה הצרפתית מתגייסים בכל הכוח לעזור למשפחה שאיבדה את ביתה כליל ביום שישי האחרון - אנחנו בבחדרי חרדים לא נותרנו אדישים

הבית נשרף כליל - האישה פונתה לבית חולים ללא נעליים
שריפה בגבעה הצרפתית צילום: באדיבות המצלם

כאשר גיסי, תושב הגבעה הצרפתית, פנה אלי בבקשה לעזרה, לא הייתי מודעת לחומרת המצב ודחיפותו. כאשר עשיתי בריף קצר לקראת הערב על דברים שפספסתי, ראיתי את ההודעה ממנו. חזרתי אליו ויצאתי מזועזעת מהשיחה. שכנים שלו איבדו את ביתם בשריפה פתאומית שפרצה בביתם ביום שישי. "כשרצו לפנות את האישה לבית חולים בעקבות שאיפת עשן, ביקשו מהשכנות בגדים ונעליים עבורה. לא היה לה כלום, פשוט כלום", הוא שחזר בצער.

בן רגע נותרו הורים ושני ילדים - חסרי כל.

השכנים התגייסו לקמפיין גיוס במטרה להשיג מאה אלף שקלים לשיפוץ הבית. הנהלת חברת "קוזמאצ" שעשתה להם את גיוס ההמונים, נתנה את הכל בחינם ולא לוקחת שקל עבור עצמה - לאחר שבדקו את המקרה והבינו את חומרת המצב ודחיפותו.

העיתונאי רפי פרלשטיין ששמע על המקרה מקרוב, כתב בדף הפייסבוק שלו: "מקרה עצוב ומרגש כאחד אירע בסוף השבוע בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים. הגעתי בליל שבת האחרונה להתפלל בבית הכנסת המרכזי בשכונה, ולא יודע איך להסביר את זה במילים, באוויר הורגשה תכונה, משהו קרה. לא הבנתי בהתחלה, עד שמישהו סיפר לי. והאמת? התרגשתי עד דמעות.

מסתבר שביום שישי לפנות בוקר פרצה שריפה באחד מבתי השכונה, שריפה שכילתה בין רגע רכוש של משפחה שלימה. ההורים והילדים הצליחו להימלט מהלהבות כשהם עם פיג'מות, יחפי רגלים, כשכל מה שיש להם בחיים - הפך למאכולת אש.

עם שחר של יום שישי הדבר הובא בקבוצת הוואטסאפ של תושבי השכונה, וכולם, כולל כולם התגייסו לסייע. אחד הביא בגדים חמים, השני דאג לאוכל, משפחה אחרת התגייסה לארח את הילדים, ושכנים חרוצים נכנסו לבית המפוייח בניסיון להציל את מה שאפשר.

שאפו לתושב השכונה, עו"ד יאיר אקשטיין, יועמ"ש לשכת ראש העיר, שגייס את הלשכה כולה. מסתבר שמשה ליאון מימן למשפחה בית מלון לימים הקרובים, ויועצו הבכיר עופר איובי גייס את כל מי שרק אפשר ודאג להם לבגדים, מצרכים וקצת סיוע כספי כדי להשתקם. סחטיין עליהם.

אבל כדי שהמשפחה תוכל לעמוד מחדש על הרגליים, השיקום יעלה להם עשרות אלפי שקלים שאין להם מאיפה להביא, התושבים, השכנים והחברים הרימו להם קמפיין מימון המונים שיימשך עד הלילה בחצות - היעד הוא 100,000 ש"ח.

בדרך כלל אתרי ההדסטארט גובים אחוזים על קמפיינים, הפעם פלטפורמת ״קוזמאצ״ תרמה את האתר ואת כל העלויות סביב הקמפיין. 100% מהכסף ילך למשפחה.

אז אם יש לכם אפשרות לפתוח את הכיס ולסייע במעט למשפחה שאיבדה את הכל - עשו זאת בלינק המצורף.

מי כעמך ישראל!"

אם אתם רוצים להיות חלק מהמצווה הזו, אנחנו מביאים אליכם את הפרטים.

 

 

שריפה חסד גיוס המונים גיוס כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד