י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אי אפשר לסמוך עליהם בכלום"

כהן VS גפני: המאבק הארוך הסתיים; יוזמת סגן השר יוצאת לדרך

עם כניסתו של יצחק כהן מש"ס לתפקיד סגן שר האוצר, הוא החל לפעול לטובת חוק ובו משפחות של אברכים שילכו לעולמם בטרם עת, יזכו לביטוח שיקצה להם סכום כסף כל חודש. את הכסף יפרישו ה'כוללים' עצמם מידי חודש לכל אברך עם סיוע של משרד האוצר • גפני התנגד בתוקף

כהן VS גפני: המאבק הארוך הסתיים; יוזמת סגן השר יוצאת לדרך
גפני וכהן צילום: פלאש 90

כשנתיים לפני שיסיים את הקריירה הפוליטית, סגן השר יצחק כהן מצליח להביא אל קו הגמר את היוזמה שהחל לקדם עם כניסתו לתפקיד. היוזמה יוצאת השבוע לדרך, לאחר ששר החינוך היוצא נפתלי בנט חתם על תקנות לביטוח אברכים.

מדובר בתוכנית שיזם סגן שר האוצר חה״כ יצחק כהן, ועיקרה: ביטוח למשפחות אברכים שנהרגו או הלכו לעולם בטרם עת, כשהכסף יגיע מתקציב שיוקצה מהפרשה של תגמול ה'כולל' בסכום של כ-30 שקלים מידי חודש, כאשר משרד האוצר ישלים אף הוא סכום של 12 שקלים לחודש לכל אברך, סכום שיכנס ישירות לקופת הביטוח.

לאורך השנים הנושא עלה מספר פעמים ובכל פעם שניסה סגן השר כהן לקדם את היוזמה, חה"כ משה גפני התנגד לה נחרצות והבהיר, כי לא ניתן לעשות יזומה כזו על חשבון הלחם של האברכים.

כך לפני כשנה חשף 'בחדרי חרדים' שהמהלך יוצא אל הדרך כאשר שר החינוך בנט פרסם את טיוטת התקנות ולכך מיהר גפני להגיב ומסר ל'בחדרי חרדים' כי "הביטוח לאברכים, הוא התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות. לראשונה, מתכננים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות, דבר שלא היה מאז ומעולם".

בלשכתו של גפני הוסיפו כי "היום ייקחו תקציב לביטוח חשוב, ומחר ייקחו מתוך תקציב הישיבות למאה נושאים אחרים, אין לאפשר פגיעה בתקציב האברכים, וכל יוזמה חשובה ככל שתהיה, צריכה לבוא בתקציב תוספתי, ובלי לגעת בתקציב הישיבות".

כזכור, לאורך השנים עקב 'בחדרי חרדים' אחר היוזמה של יצחק כהן, ששיאו היה פרסום בביטאון 'דגל התורה' בצורת קול קורא שעליו היו חתומים ראשי ישיבות המזוהים עם תנועת 'דגל התורה' שתמכו ביזומה של סגן השר בביטוח לאברכים. אלא שלאחר מכן חזרו בהם הרבנים מתמיכתם בערבות פסיקת שר התורה הגר״ח קנייבסקי.

גם היום השתלח בבוטות יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני ביו"ר ש"ס דרעי, בעקבות אישור ההחלטה ואמר בפורום סגור כי "דרעי, חבל לו על הזמן. מה שהוא יחטוף ממני, רק שיחכה". שעוד הוסיף גפני, "אי אפשר לסמוך עליהם בכלום".

משה גפני אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד