י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
3% רוצים לראות את לפיד ראש ממשלה

דאגה בימין; סקר רביעי - אין ממשלה בלי ליברמן

107 ימים ליום הבחירות: סקר נוסף מבשר רעות לגוש הימין - על פי תוצאותיו נתניהו זקוק לעוד שני ממליצים בכדי להרכיב ממשלה; כשליברמן צופה בפעולותיה מספסלי האופוזיציה | באשר להתאמה לראשות ממשלה - נתניהו משאיר אבק למתחריו | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים 

דאגה בימין; סקר רביעי - אין ממשלה בלי ליברמן
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אלי אחימאיר

אחרי שלושה סקרים שניבאו את אותה התוצאה, גם 'ישראל היום', העיתון המזוהה ביותר עם יו"ר תנועת 'הליכוד' ומועמדה לראשות הממשלה - בנימין נתניהו, מפרסם סקר שמציג תוצאה שהאחרון לא יאהב לשמוע.

על פי סקר שערך העיתון בשיתוף מכון 'מאגר מוחות' של הפרופ' יצחק כץ, לו הבחירות היו מתקיימות היום - התוצאה לימין ללא ליברמן - 59 מנדטים בלבד. תוצאה שתקשה שוב על נתניהו להקים קואליציה כאוות נפשו.

חלוקת המנדטים על פי הסקר היא כזו; 'הליכוד' מתחזק במנדט ועולה ל-36 מנדטים, לעומת 'כחול לבן' שנחלשת במנדט ל-34 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן - שמתחזקת מחמישה מנדטים ל-8.

אחריה, 'יהדות התורה' וש"ס נחלשות במנדט ומקבלות כל אחת 7 מנדטים. תע"ל-חד"ש נשארת עם ששה מנדטים, 'הימין החדש' עושה קאמבק עם 5 מנדטים. בל"ד-רע"מ מתחזקת במנדט מארבעה לחמישה מנדטים.

מפלגת 'העבודה' ממשיכה להתדרדר וצונחת בשני מנדטים - מ-6 ל-4 מנדטים - קרובה יותר מאי פעם לאחוז החסימה, כך גם מפלגת 'מרצ' שנותרת עם ארבעה מנדטים כמו בכנסת ה-21.

מפלגת ימין מתנדנדת גם היא על אחוז החסימה - איחוד מפלגות הימין בראשות פרץ וסמוטריץ' שמקבלת 4 מנדטים, לעומת 5 כיום.

מתוצאות הסקר, עולה כי במידה וזו התוצאה בי"ז אלול - הרי שלגוש הימין ללא ליברמן ישנם 59 מנדטים - לעומת 53 לגוש השמאל-מרכז ערבים, כך שליברמן הינו שוב לשון מאזניים ובלעדיו אין ממשלת ימין וכנראה גם לא משמאל.

מי המועמד המתאים לראשות הממשלה?

39% השיבו כי בנימין נתניהו, 27% סבורים שבני גנץ מתאים יותר. 5% סבורים שאביגדור ליברמן מתאים. 3% סבורים שיאיר לפיד מתאים לתפקיד, 3% סבורים שגבי אשכנזי, 3% נפתלי בנט, 2% - אבי גבאי ו-18 אחוזים נתנו תשובות אחרות.

על מי נופלת האשמה בהקדמת הבחירות?

47% מאשימים את ליברמן, לעומת 43% שמאשימים את נתניהו. 

נתון מעניין שעולה בסקר - 11% מהמשיבים הבהירו כי יצביעו למפלגה אחרת מזו שהצביעו לה בבחירות הקודמות לפני כחודשיים.

מבין הנשאלים, רק 64% הבהירו כי יצאו בוודאות להצביע. הבחירות הללו תלויות יותר מתמיד באחוז ההצבעה.

הסקר נערך בקרב 525 אזרחי ישראל בעלי זכות ההצבעה והטעות הסטטיסטית הינה 4.3%.  

נזכיר, כי כבר בשבוע שעבר, לאחר שביום רביעי הכנסת הצביעה על פיזורה, פורסמו שלושה סקרים ב'כאן11', ב'חדשות 13' וב'מקור ראשון', שהציגו תוצאה רעה מבחינתו של בנימין נתניהו - כאשר ליברמן הולך ומתחזק לבין 8 ל-9 מנדטים על חשבון גוש הימין שלא משיג רוב בלעדיו.עדיין 

בחירות 2019 סקר בחירות בחירות מוקדמות בחירות חוזרות סקר מנדטים בנימין נתניהו אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד