ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למרות הריצה המשותפת

יחסים עכורים שוררים בין מנהיגי 'כחול לבן'

ב'כחול לבן' הוציאו אמש הודעה כי המפלגה תרוץ גם בבחירות הללו באותה מתכונת, כולל הרוטציה על ראשות הממשלה, אלא שגורמים המעורים בפרטי היחסים בין המנהיגים מצביעים על יחסים עכורים השוררים בעיקר בין אשכנזי ללפיד | הבעיה העיקרית; היחס המבזה לחרדים שימנע מהם להרכיב ממשלה

יחסים עכורים שוררים בין מנהיגי 'כחול לבן'
ראשי כחול לבן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כלפי חוץ, ארבעת קברניטי 'כחול לבן' מפגינים אחדות, אחווה ורעות, אולם בחדרי חדרים נשמעות ביקורות. בעצם מדובר בשניים נגד אחד, מס' 3 בוגי יעלון ומס' 4 גבי אשכנזי, נגד מס' 2 יאיר לפיד, כאשר מס' 1 בני גנץ, עומד מן הצד ולא מתערב.

אמש (ראשון) נפגשה רביעיית ההנהגה כדי לדון בנושא הריצה המשותפת גם בבחירות הללו. כשברקע דיווח של עמית סגל ב'ערוץ 12', לפיו ישנם חילוקי דעות באשר למתכונת הריצה המשותפת ובעיקר סביב קיום הרוטציה בין גנץ ללפיד על ראשות הממשלה.

לאחר הפגישה המרובעת שהתקיימה בביתו של יאיר לפיד בתל אביב, יצאה הודעה רשמית, מטעם מפלגת 'כחול לבן' בה נאמר, "למרות הספקולציות והשמועות השקריות, כחול לבן תתמודד בבחירות הבאות באותה מתכונת שהביאה להישג עצום של 35 מנדטים לפני חודשים ספורים, כולל קיום הרוטציה בין גנץ ללפיד, בדיוק כפי שסוכמה בהנהגה המשותפת והובאה בפני הציבור".

יאיר לפיד שיתף תמונה בה יושבים ארבעה מחויכים זה לצד זה וכתב "קוקפיט בשידור חי".

ב'ישראל היום' מדווח, כי למרות ההודעה והתמונה המאוחדת, הרביעייה לא מתפקדת בהרמוניה. בין אשכנזי ללפיד שוררת אווירה מתוחה, "אשכנזי אמנם דאג לאיחוד בין גנץ ללפיד, אך כשהתוודע לאופיו של מס' 2 ברשימה, הוא הפסיק להעריך אותו. השניים פשוט לא סובלים זה את זה", כך מספר גורם המעורה בפרטי היחסים העכורים השוררים בין אשכנזי ללפיד בשבועות האחרונים.

מקורב אחר הוסיף ואמר ל'ישראל היום' כי "בין אשכנזי ללפיד זורם דם רע וזה הולך ומחמיר".

נעצור לרגע ונזכיר כי בעיניים חרדיות, אשכנזי הוא לפיד מס' 2, רק בצורה עדינה יותר. והנה ציטוט מנאום הבכורה של גבי אשכנזי לפני כשבועיים בכנסת, "עלינו לשנות את המציאות לפיה ציבור קטן והולך של צעירים וצעירות, משרת את המדינה בצבא, בקהילה, בשירות לאומי ואזרחי, לומד, עובד, משלם מיסים אבל נושא על כתפיו ציבור גדל והולך של צעירים שלא משרתים, לא עובדים ולא משלמים מיסים".

אשכנזי העדיף שלא להתייחס ולפניית 'ישראל היום', הוא שיגר תמונת סלפי עם כשהוא מחובק עם לפיד.

למרות זאת, אשכנזי וגם יעלון שרואים את היום שאחרי לנגד עיניהם, מבינים כי חברם להנהגה יאיר לפיד - הטוען לרוטציה, מהווה מכשול בפניהם להקמת ממשלה בראשותם אי פעם, בשל יחסיו העכורים עם החרדים ובשבועות האחרונים הוא הגביר את השיח הפוגעני המתלהם כלפיהם. לפי הדיווח ב'ישראל היום', במצב הקיים, שהמפלגה נשארת כפי שהיא ללא שינוי, השניים מנסים לפחות לתחזק בעצמם קשרים טובים עם ראשי המפלגות החרדית בתקווה שזה יועיל להם בבוא היום בו יחפצו להקים עמם קואליציה משותפת. 

עוד מדווחת העיתונאית דניאל רוט-אבנרי, כי גם בין גנץ ללפיד שוררת אווירה של אי אמון ולפי מקורבים לשניים, "כל צד ב'כחול לבן' בודק את השטח שלו ולא ממש מהר לשתף את האחר", כך למשל התמהמהו עם מינוי דובר אחד ויחיד למפלגה לאחר הבחירות, כאשר כל אחד מעוניין שהדובר שלו ירכז את דוברות המפלגה.

לפי גורמים המקורבים לגנץ, גם הוא מבין שהרוטציה של לפיד בראשות הממשלה, מבריחה קולות מ'כחול לבן', אך הוא חושש לפתוח את הנושא כדי לא ליצור קרע ולגרום לפירוקה של המפלגה.

נושא נוסף שגורם למתחים בצמרת, הינו אימת הסקרים, כאשר "אשכנזי חושב על טובת המדינה ולכן הסכים להיות מס' 4, אף שהוא חושב שהוא ראוי להיות מס' 1. אבל אם הסקרים יראו שהמנדטים עולים כשהוא בראש, תפרוץ שם מלחמת אגו בינו לבין גנץ שאי אפשר לדעת לאן תוביל", כך אומר מקורב לגנץ ולאשכנזי.

בינתיים יש להם עוד חודשיים להתחרט ולהתפרק, שכן המועד האחרון להגשת הרשימות הינו א' אב תשע"ט.

רוטציה יאיר לפיד מפלגת כחול לבן בני גנץ גבי אשכנזי בוגי יעלון משה יעלון משה בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד