י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אם חששתם, ביבי מרגיע

ראש הממשלה מצהיר: "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה"

בעקבות הסערה שהתחוללה אחרי דבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמש בישיבת 'מרכז הרב' לפיהם "אנחנו רוצים להשיב את משפט התורה למכונו", פרסם יאיר לפיד סרטון שפונה לרה"מ בעניין | נתניהו מצידו ראה צורך להבהיר בפומבי כי "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה"

ראש הממשלה מצהיר: "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה"
נתניהו צילום: רויטרס

עוקביו הרבים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשת החברתית טוויטר הופתעו לגלות ציוץ שפרסם, לפיו "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה", ככל הנראה בשל הסערה שחוללו דברי סמוטריץ' לפיהם הוא הוא מעוניין להשיב את משפט התורה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', ממנהיגיה הפוליטיים של הציונות הדתית, אמר בתוך דבריו בנאום שנשא אמש, "אנחנו רוצים את תיק המשפטים, כי אנחנו רוצים להשיב את משפט התורה למכונו".

יו"ר יש עתיד, חה"כ יאיר לפיד תקף את בצלאל סמוטריץ' וכתב, "יש לי המלצה אחת לבנימין נתניהו: אם ירשיעו אותך בכל העבירות בהן אתה מואשם, תאמין לי אתה לא רוצה שיטפלו בך בדין תורה".

לדבריו, "מי ששמע את סמוטריץ מסביר שהוא רוצה להיות שר המשפטים כדי שיהיה במדינת ישראל דין תורה ומדינת הלכה, יכול היה להבין את כל מה שמטורף בימים בהם אנו חיים. יש לי המלצה אחת לבנימין נתניהו: אם ירשיעו אותך בכל העבירות בהן אתה מואשם, תאמין לי אתה לא רוצה שיטפלו בך בדין תורה".

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, מסר בתגובה לדבריו של בצלאל סמוטריץ' ולסערה שחוללו: "אני מגבה את יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בדבריו. המשפט העברי עדיף לאין ערוך משיטות משפט זרות כמו המשפט המנדטורי הבריטי. מי שמתכחש למורשתו סופו גם להתכחש לעמו ומולדתו. ישראל קיימת בזכות התורה, עליה שמרנו אלפי שנים, ואין ראוי מכך שבמדינה יהודית יקויים המשפט העברי - משפט המבוסס על ערכי התורה, ההגינות והצדק. לפי כללי המשפט העברי אלאור אזריה לא היה נכנס לכלא, ומחבלים היו מוצאים להורג ולא מקבלים תנאי קייטנה בכלא".

בתוך כך, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פירט היום (שני) את התוכנית שלו לשינוי מדיניות המשפט בישראל כשהוא מציין בין היתר כי, "כבר היום כל כך הרבה מחוקי מדינת ישראל ופסקי בתי המשפט גדושים ומלאים בדברי תורה, נביאים וחכמים ובהם עקרונות של צדק, יושר ומשפט".

לדבריו, "כל כך הרבה חוקים נחקקו לאורם של חוקי הנצח של עם ישראל. ברוך ה', גם כנסת ישראל החליטה לפני למעלה משלושים שנה לוותר על המשפט האנגלי כמקור מחייב, לטובת עקרונות הצדק והיושר של מורשת ישראל והמשפט העברי".

"אני מאמין שלתורה ולמסורת המפוארת בת אלפי השנים של העם היהודי יש המון מה לתת גם לימינו אנו. הרבה לפני שאנחנו הולכים לרעות בשדות זרים במשפט משווה יחד עם המשפט הגרמני, התורכי, הצרפתי והאנגלי, טוב נעשה אם נפנה למקורותינו ונבסס את חיינו על פיהם כי אנו מאמינים שמערכת המשפט של התורה היא מוסרית, צודקת, אנושית והומנית הרבה יותר מכל מערכת משפט אחרת. היא עמוקה ומושתתת על ערכי נצח", הוסיף סמוטריץ'.

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד