י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לזכרו של רבם ומנהיגם הנערץ

היום זה קורה: סערט ויז'ניץ חוגגת מעמד היסטורי

ברמת ויז'ניץ בחיפה יחגגו היום החסידים במלבושי שבת וחג מעמד הכנסת ספר תורה ראשון לזכרו של רבם הנערץ בעל 'החכמת אליעזר' לקראת יום ההילולא הרביעי שיחול בעוד כחודש וחצי | החל משעות הבוקר תיחסם הכניסה לקרייה | צפו בתיעוד מההכנות האחרונות

היום זה קורה: סערט ויז'ניץ חוגגת מעמד היסטורי
הכנות למעמד הכנס"ת בסערט ויז'ניץ צילום: מערכת 'קול ברמה'

רגשותיהם של המוני חסידי, תלמידי וידידי בית סערט ויז'ניץ הומים ועולים על גדותיהם לקראת סדרת המעמדים המרוממים שיתקיימו היום יום שלישי א' סיון, במסגרתם יזכו להכניס את ספר התורה שנכתב על ידי כלל התלמידים והחסידים שהביעו אהבתם ונאמנותם להנצחת זכרו הטהור והבלתי נשכח של אביהם ואוהבם, רועם הנאמן שנשא אותם על כנפי אברתו למעלה מיובל שנות הנהגה, האדמו"ר בעל ה'חכמת אליעזר' זי"ע.

עבור חסידי סערט ויז'ניץ מהווים ימים אלו ימי הכנה והתעלות לזמן מתן תורתנו בשמחה ובאהבה, כאשר ההכנה דרבה שנעשתה בשבועות האחרונים בכל היכלי התורה והחסידות של חצר הקודש, העפילה את כולם להתעלות רוחנית ולהוספת שעות לימוד רבות לקראת 'קבלת התורה' האישית של כל אחד מבני היכלא קדישא, בנערינו ובזקנינו נלך כי חג ד' לנו.

המעמד המרטיט שיפתח את סדר היום המרומם, יתקיים אי"ה בשעות אחר הצהריים המוקדמות בביתו נאווה קודש של האדמו"ר בעל ה'חכמת אליעזר' זי"ע, שם בחדר מקודש זה שקיבל את הקהל לעצה ולתושיה להיפקד בדבר ישועה ורחמים, יכתוב בנו יחידו ממשיך דרכו האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, את האות האחרונה בספר תורה, במעמד עשרות יחידי סגולה שהרימו נדבת ליבם ברכישת פרשה בספר תורה שיזכו גם הם לכתוב אות בס"ת, ברגשי הוד ועוז שייזכרו לאורך ימים ושנים בקרב הנוכחים שייטלו חלק ברגעים ההיסטוריים בקודש פנימה.

בסיום מעמד כתיבת האותיות האחרונות, תצא התהלוכה ברוב עם הדרת מלך, בראשות האדמו"ר ועל צבאם אדמו"רים ורבנים שיבואו לחלוק כבוד לתורה, ובהשתתפות המוני חסידי, תלמידי וידידי בית סערט ויז'ניץ שיגיעו מכל קצווי תבל להיות חלק משמחת התורה האישית של כל המקושרים לאילנא דחיי, מתוך שמחה של מצוה לכבודה של תורה, בהתרוממות הלבבות ובהתעלות הנפשות, בקול רינה והמון חוגג ברחובות קריה נאמנה. התהלוכה תצא בשעה 18:00 מהכניסה לרמת ויז'ניץ ברח' ברכת משה 44 לכיוון היכל בית המדרש הגדול.

בהגיע התהלוכה המרוממת להיכל בית המדרש הגדול, יתקיימו ריקודים נלהבים לכבוד שמחת התורה שתעלה ותפרוץ מלבבות המוני החסידים שיזכו לברך על המוגמר ולהכניס את ספר התורה לארון הקודש במקום בו שפך אותו צדיק וקדוש צקון לחשו עשרות בשנים לפני השי"ת.

לאחר אמירת המזמורים כנהוג, תתקיים סעודת המצווה בששה מתחמים שונים שחולקו במיוחד לפי סדר הגילאים של המשתתפים באירוע. סעודת המצווה המרכזית תתקיים במתחם הענק שהוקם ברחבת בית המדרש הגדול, כדי להכיל את הקהל העצום שיגיע להשתתף בשמחה הגדולה של חצר הקודש סערט ויז'ניץ.

בהמשך ייכנס האדמו"ר לעריכת השולחן הטהור לרגל יומא דהילולא רבה של זקנו הרה"ק מרן הסבא קדישא בעל 'אהבת ישראל' זי"ע, שחל ביום המיוחס ב' סיון. בעיצומו של המעמד האדיר יוגשו לפני האדמו"ר מאות קבלות טובות בענייני לימוד התורה ומידות טובות, שקיבלו על עצמם החסידים הנאמנים להגיש מנחת אהבה ונדבה לרגל יום שמחת לבם ויום חגם.

מהוועדה המכינה נמסר ל'בחדרי חרדים', כי לרגל השמחה הגדולה תיסגר הכניסה לרמת ויז'ניץ החל משעות הבוקר (שלישי) ולא יינתן מעבר לכלי רכב, החנייה לכלי רכב יהיו ברח' אהבת ישראל ובמעונות גאולה, כמו כן האוטובוסים של התחבורה הציבורית לא ייכנסו כלל לרח' ברכת משה החל משעות הצהריים המוקדמות.

מפני קדושת המעמד ישתתפו הנשים בכל סדרי המעמדים הנעלים, בצפייה בשידור חי שיועבר במעגל סגור ברחבה הגדולה שלפני הבניינים ברח' מקור ברוך 13 ברמת ויז'ניץ. לנשות החסידות בבני ברק הוכן מקום צפייה מיוחד במתנ"ס ברח' אורליאן, שם יחל השידור מהשעה 18:00 בערב.

גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה.

צפו בתיעוד מההכנות האחרונות בקרייה ומכתיבת האותיות על ידי הצוות החינוכי בת"ת

סערט ויז'ניץ הכנסת ספר תורה רמת ויזניץ חיפה סיום כתיבת אותיות חכמת אליעזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד