י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החשש החרדי

החשש החרדי: נתניהו לא יצליח להרכיב קואליציה ויקים ממשלת אחדות ללא חרדים

בראיון לבטאון המפלגה, מעלים חברי הכנסת של 'דגל' את החשש כי לאחר הבחירות נתניהו ייכשל בניסיון להקים קואליציה ויפנה לממשלת אחדות בלי המפלגות החרדיות • "אי אפשר היה להביט בפניו הזחוחות אחרי פיזור הכנסת, הלכנו כאבלים והוא היה זחוח", אמרו על ליברמן

החשש החרדי: נתניהו לא יצליח להרכיב קואליציה ויקים ממשלת אחדות ללא חרדים
ח"כ גפני וחברי סיעתו צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שלאחר פיזור הכנסת והיציאה לבחירות, בדגל התורה יוצאים למתקפה בראיון משותף של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס לביטאון המפלגה. הם מתייחסים לחששות, לסכנה וליום שאחרי הבחירות והם מעלים חשש שתוקם ממשלה ללא החרדים.

ח"כ משה גפני מסרב תחילה לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו. "אני לא מתכוון לומר על ליברמן שהוא אויב החרדים כי זה מה שהוא מחפש. זה מה שהוא היה רוצה שנגיד. אבל בפועל אנחנו הלכנו איתו להרבה מאוד שיתופי עולה במשך השנים, עשינו פרויקטים יחד וגם שיתפנו פעולה בבחירות המוניציפליות. הלכנו איתו בחיפה, הלכנו איתו בצפת ומעל לכל הלכנו איתו בירושלים".

"בסך הכל ליברמן הוא פוליטיקאי שעבדנו איתו באופן נורמלי. פתאום עכשיו הכל התהפך בצורה בלתי מוסברת. פתאום הפכנו להיות "סוחרים" וחותרים למדינת הלכה ומה לא... מסתבר שהאיש מדבר רק מה שמשתלם לו באותו רגע. הוא לא אומר שום דבר שהוא יכול אחר כך לעמוד מאחוריו. אם משתלם לו הוא מצטרף לממשלה, לא משתלם לו אז הוא פורש מהקואליציה, הוא משמיע הצהרות כמו לחסל את הנייה תוך 48 שעות, מה זה הדיבורים הללו? הוא המתין להזדמנות להתחשבן עם נתניהו וכעת עושה את זה על גב החרדים, אני מקווה שהציבור בישראל יבין את זה".

גפני מבהיר כי הוא לא ירצה לשבת עם ליברמן בקואליציה. "אם נגיע למצב בו נצטרך לשבת איתו באותה ממשלה נצטרך להביא את השאלה לפני מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. לא בטוח שנוכל לשבת איתו, בטוח שלא נרצה לשבת איתו ומקווה שלא נצטרך לשבת איתו".

"אנחנו הולכים לבחירות לא רק עם גחמות של ישראל ביתנו. אנחנו הולכים לבחירות אחרי שכל הנושאים הכי רגישים כבר עלו על השולחן וחזרו להיות נושא. ליברמן השתמש בגיוס כתירוץ, הוא מדבר על מדינת הלכה, פתאום הכל עלה בחזרה לדיון: השבת, הגיור, הכל. ולכן ברור לגמרי שפתאום נגררנו שלא בטובתנו למלחמה".

ח"כ אורי מקלב תקף את ליברמן וטען כי "ההתנהגות שלו היא ביריונית ואלימה. ליברמן הלך בצביעות איומה כשלאורך כל הדרך דיבר על תמיכה בנתניהו אבל בפועל מאחורי הקלעים פעל נגד נתניהו. זאת רמאות וצביעות. וזה אדם שהלך איתנו וכבר אז הרגשנו שאי אפשר לסמוך על מילה שלו. הוא ממשיך בהתנהגות כזאת ומוכן היום לפגוע במדינה שלמה בציניות בלתי נתפסת, לגרור את כולם לבחירות כי ככה משתלם לו עכשיו. אי אפשר היה להביט בפניו הזחוחות אחרי פיזור הכנסת, כולנו הלכנו כאבלים והוא היה זחוח".

בנוסף, בדגל התורה הביעו חשש מהקמת ממשלת אחדות. מקלב ציין כי "ברור שאי אפשר יהיה לסמוך על ליברמן בעתיד. מי ששיקר כל כך הרבה ישקר שוב ושוב הלאה. קיימת כאן סכנה שגם בבחירות הבאות לא תהיה הכרעה ואז יהיה מצב שנתניהו ייאלץ לפנות את מקומו, זאת סכנה מבחינתנו ולכן הכח שלנו חשוב מאוד בבחירות הללו. הרי ראשי כחול לבן אמרו כבר בבחירות האלו שאם מישהו אחר היה עומד בראש הליכוד ולא נתניהו, הם היו מסכימים לממשלת אחדות. זה יכול להיות המצב גם בבחירות הבאות ולכן הסכנה היא גדולה. צריך לשים לב מה היה ומה עלול להיות הלאה".

ח"כ יעקב אשר אמר בראיון ל׳יתד נאמן׳ כי "בסך הכל חשבנו לעצמנו: ליברמן איש חביב, מסתובב אצל רבנים, נמצא בקשר עם החרדים, אבל פתאום ברגע אחד האסימון נפל. ברגע אחד הבנו שלא משנה מי זה יהיה, כל שותף חיצוני יכול להיות ידיד שלנו אבל ברגע שזה מגיע לאינטרסים שלו, לאגו האישי שלו, הכל נעלם ואז לא רק שהוא לא חבר אלא הוא הופך גם לאויב".

אשר התייחס לקולות במגזר החרדי הקוראים לתמוך בסיעות הימין הגדולות כדי להציל את נתניהו והבהיר כי "עדיין נשמעים קולות במחננו האומרים להצביע למפלגות ימין או למפלגות כאלה ואחרות, אבל בפועל ראינו שכל שותף יכול להפוך אותנו למקל החבטות שלו ברגע שזה מגיע לאינטרס שלו".

"מה שקרה לליברמן יכול לקרות בכל מפלגה אחרת. ברגע האמת הם מסתכלים על האינטרס שלהם, עם בנט כבר עברנו את זה. מישהו חלם אז שראש מפלגה דתית יחבור ללפיד נגד החרדים? כולם הלכו איתו הרי בתוך המפלגה שלו. זה רק מחדד שלנו שרק אדם חרדי יכול לייצג אדם חרדי. רק חרדי יכול לייצג כי הוא מבין מה זה ויודע באמת מה אנחנו צריכים״.

ממשלת אחדות קואליציה מפלגות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד