ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
במסע לברדיטשוב

הנגיד הבטיח וקיים: ביגוד חינם לבחורי הישיבה

שבת משותפת של הנגיד הרב שמעון רייכמן עם בחורי ישיבת 'אורייתא' הובילה להקמת מפעל הלבשה מיוחד לבחורי הישיבה

  • ב' סיון התשע"ט
הנגיד הבטיח וקיים: ביגוד חינם לבחורי הישיבה
מעמד הקמת מפעל ההלבשה בישיבת אורייתא צילום: באדיבות המצלם

בסוף החורף השתתפו בחורי ישיבת אורייתא במסע מיוחד לקברי צדיקים במזרח אירופה. במסגרת המסע שבתו הבחורים בעיירה ברדיטשוב באוקראינה, כאשר באותה שבת שהה במקום גם הנגיד המפורסם הרב שמעון רייכמן יחד עם גיסו סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, וידיד הישיבה הרב יענקי ברגר.

הרב רייכמן התקשה להסתיר את התפעלותו מהליכותיהם של הבחורים, כמו גם מדרכה המיוחדת של הישיבה בהובלתו של המנהל הרוחני הרה"ג ר' דוד שפר. בשבת בבוקר התפלל הרב רייכמן יחד עם הבחורים, ואף כובד בעליה לתורה. ב"מי שבירך" הפתיע הרב רייכמן את כולם עם ההתחייבות הבאה: הקמת מפעל הלבשה לבחורי הישיבה הנזקקים לכך, כשהדגש הוא שהמפעל יעניק מימון מלא לכל צורכי הלבוש של כלל הבחורים – ולאו דווקא לחתנים כפי שנהוג.

ההבטחה לא נשארה באוויר ותכף עם יציאת השבת החלו המהלכים למימושה בפועל. משם והלאה החלו העניינים להתגלגל במהירות. לאחר מאמצים של כל הנוגעים בדבר, נחנך מפעל ההלבשה "לבוש מלכות" באירוע מיוחד שנערך ביום שני השבוע בישיבת אורייתא.

את האירוע כיבד בנוכחותו הרב רייכמן שניצל את שהותו בארץ בעקבות ל"ג בעומר – במהלכו השתתף בהדלקה של ישיבת אורייתא במירון.

המנהל הרוחני של הישיבה, הרה"ג ר דוד שפר, נשא דברים באירוע והודה לרב רייכמן על נדיבותו הרבה. "זו לא רק עצם הנתינה, אלא גם המאור נפנים והחפץ-לב שבה היא נעשית".

בהמשך ניגשו הבחורים לרב רייכמן והודו לו נרגשות על מימון המפעל החשוב. הבחורים ציינו שהעובדה שכלל הבחורים יהיו זכאים להנות מהביגוד מהווה הקלה עצומה למי שזקוק לכך.

הרב רייכמן עצמו הביע את הערכתו הרבה לישיבה, והדגיש כי הוא מוצא בה בשורה אמיתית לעולם התורה החסידי. הרב רייכמן הוסיף כי הוא ימשיך לעמוד לימין הישיבה ככל שניתן.

באירוע השתתף גם סגן ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש, שדיבר על הקרבה הרבה שהוא חש לישיבה ועל ההתעלות המיוחדת באותה שבת בברדיטשוב. "אני לא זוכר מהמסע שקדם לשבת כלום. רק את השבת. ואני רוצה להודות על זה ליענקי ברגר שהביא אותנו למקום".

 

ישיבת אורייתא מפעל הלבשה הנגיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד