י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערת חוק ההפרדה

הדעות ב'כחול לבן' חלוקות: החרדית חוששת מלפיד

הח"כית עומר ינקלביץ' סיפרה בנאום הבכורה שלה כי לא יצאה ללמוד משפטים כי לא היתה מסגרת לימודים בהפרדה | היא הגדירה את המאבק הנגדי כ"אנטי ליברלי - הפרדה היא אינה הדרה", אמרה | אולם מול המתקפות של חבר מפלגתה אויב החרדים - לפיד בנושא, היא נאלמה דום

הדעות ב'כחול לבן' חלוקות: החרדית חוששת מלפיד
מחיצות בכותל המערבי צילום: Melanie Fidler /Flash90

חילוקי דעות ב'כחול לבן'? לכאורה כן, אך הצדדים חוששים להתעמת על כך בפומבי.

לאחר שנושא ההפרדה באקדמיה ובאירועי תרבות שוב עולה לכותרות, בעקבות דיווח ב'כאן11', לפיו 'הליכוד' הסכים להתיר את ההפרדה באירועים או באקדמיה על ידי חקיקת חוק תוך 90 יום מאז הקמת הממשלה, יאיר לפיד מיהר לתקוף את 'הליכוד', אך שותפתו לסיעה שהבירה בפומבי כי היא תומכת בהפרדה בין גברים לנשים באירועי ובמוסדות המגזר, לא יוצאת במקרה הזה להגנתו כאחת שהתחנכה על ערכים אלה ומאמינה בהם כפי שהצהירה בעצמה.

בנאום הבכורה שנשאה חברת הכנסת החרדית עומר ינקבליץ' במליאת הכנסת בשבוע שעבר, כשמולה ישב ח"כ יאיר לפיד מקברניטי המפלגה, סיפרה, "רציתי ללמוד משפטים, ובאמת שלא יכולתי אחרי הסמינר לצאת ללמוד באוניברסיטה בלימודים מעורבים. רק כאשר נפתח מסלול לימודים נפרדים - יצאתי ללמוד משפטים".

"אלמלא ניתנה לי ההזדמנות ללמוד בהפרדה - כנראה שלא הייתי יוצאת ללמוד - משפטים באקדמיה", אמרה ינקלביץ' והוסיפה, "המלחמה נגד לימודים בהפרדה", אינה מלחמה על הליברליות, זהו מאבק אנטי ליברלי - הפרדה היא אינה הדרה. שני הצדדים מקבלים שירות שווה, ורק מבקשים לקיים אותו בנפרד".

חברת הכנסת החרדית הוסיפה, "לא רק שזו אינה מלחמה עבור הנשים, אלא שהיא פוגעת בהן באופן ישיר", כשלטענתה, "ללא לימודים בהפרדה – לא תוכלנה הנשים החרדיות ללמוד ולהתקדם".

היא הוסיפה והסבירה בנאומה את הדרישה להפרדה בין גברים לנשים כי "אין כוונה לפגוע באוכלוסיה הכללית, לא מדובר בבקשה להפריד ציבור חילוני באוניברסיטת תל אביב, המאבק הוא למנוע לימודים בהפרדה, לאוכלוסיה חרדית בבני ברק".

"קידום הנשים והגברים באוכלוסיות המודרות באשר הן הוא אינטרס ציבורי חשוב למדינת ישראל, הוא מתחייב גם מעצם היותנו מדינה יהודית וגם מתחייב מעצם היותנו מדינה דמוקרטית", הח"כית החרדית ציטטה את זאב ז'בוטינסקי שאמר, "דמוקרטיה פירושה חופש, ובמקום שאין ערובה לחופש הפרט, שם אין דמוקרטיה. סוף סוף מיעוט אינו מורכב אלא מיחידים שנבראו בצלם ובדמות אלוקים".

מנגד, לאחר הפרסום של העיתונאי עקיבא ווייס בראשית השבוע ב'כאן 11', על אודות הסכמה של נתניהו לדרישת החרדים ו'האיחוד הלאומי', להחריג אירועים המיועדים לציבור זה מחוק האפליה, מיהר שותפה של ינקבליץ' חבר הכנסת יאיר לפיד, להשוות את הדרישה לאיראן. "העובדה שביבי נכנע לדרישת יהדות התורה להכניס לחוק הפרדה בין גברים לנשים במקומות ציבוריים, היא לא פחות מטירוף הדעת", צייץ לפיד והוסיף לעקוץ את נתניהו, "האיש שעשרים שנה מדבר נגד איראן, מייבא אותה לכאן".

כאמור, ציטטנו מנאום הבכורה של הח"כית, אך לגופו של פרסום, הח"כית לא יצאה להגנת בני עמה - המגזר ממנו היא באה מול ההסתה הפרועה של חבר מפלגתה וממנהיגיה שלאחרונה מעצים את המתקפות שלו כלפי המגזר החרדי ולא מפספס שום פרסום העולה בעניינם מעל גלי האתר.

עומר ינקלביץ' מפלגת כחול לבן יאיר לפיד חברת כנסת הפרדה הפרדה גברים נשים הפרדה לחרדים הפרדה מגדרית מחיצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד