י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המאבק שמסעיר את העיר

הראשל"צ סירב לבקשת הרה"ר

פתיחת הבריכה בשכונה הפתח תקוואית בשבת ממשיכה להסעיר את העיר; הראשון לציון שהגיע אמש למסור שיעור בעיר חיזק את ידי הרב הראשי על מאבקו בהנהלת הבריכה, אך סירב לחתום על מכתב הרבנים והסביר | וגם; מה רצה הרב רוזן מההנהגה הרוחנית של ש"ס, ומדוע סורב?

הראשל"צ סירב לבקשת הרה"ר
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף מביע תמיכה במאבקו של הגאון הרב מיכה הלוי מרבני העיר פתח תקווה נגד הנהלת המתנ"ס של שכונת 'עמישב', המפעילה את הבריכה המחודשת בשבת.

כזכור, הרב מיכה הלוי פרסם בימים האחרונים מכתב הקורא לחרם צרכנים נגד הנהלת הבריכה, ואליו הצטרפו כלל רבני העיר החרדיים והד"לים, בניסיון להשפיע על הנהלת הבריכה כדי שתסגור את שעריה ביום השבת.

הראשון לציון שהשתתף אמש (שלישי) בשיעור תורני לקראת חג השבועות בבית הכנסת 'ספרא' בפתח תקווה, בירך את המרא דאתרא שנכח בשיעור ובהקלטה בלעדית שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', הוא נשמע אומר "תזכה להגדיל תורה ולהאדירה במעשיך על הבריכה. כבודו ושאר הרבנים שעמו. אני מחזק את ידיך. עמוד בפרץ. השם ישמרך ויחונך. חזק ואמץ".

לאחר השיעור ביקש הרב מיכה הלוי מהגר"י יוסף לחתום על מכתב הרבנים הפונים לציבור הדתי והחרדי בפתח תקווה בבקשה להפעיל חרם צרכנים נגד הנהלת הבריכה, אך הראשל"צ הגר"י יוסף סירב לעשות זאת.

הראשל"צ אמר לרב הלוי כי גורמים פוליטיים בעיר משתמשים במאבק הזה כדי לנגח את ראש העיר מר רמי גרינברג, שכלל אינו קשור לפתיחת הבריכה בשבת, ואין ביכולתו כראש עיר לפעול לסגירתה - אחרי שנציגים חרדיים אישרו בקדנציה הקודמת את פתיחתה בשבת.

הגר"י יוסף שב והדגיש את חשיבות המאבק נגד הנהלת הבריכה שהחליטה להמשיך ולפתוח אותה בשבת, ואף הוסיף לברך את הרב מיכה הלוי שעומד בראש המאבק, אך הדגיש, כי המאבק לא רק שמנוצל לצרכים פוליטיים, אלא אף פוגע במאבק נגד הנהלת הבריכה - לאחר שמפנים את האש לכיוון ראש העיר במקום לפעול מול הנהלת הבריכה.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגאון רבי יגאל רוזן, ר"י 'אור ישראל', שהתבטא לאחרונה בפני תלמידיו כי הוא מסלק את ידיו מהנהגת העיר, התקשר אתמול לגורם רבני בכיר מאוד בהנהגת ש"ס, וביקש ממנו לחתום על מכתב הרבנים נגד הנהלת הבריכה.

הגורם הרבני השיב לו, כי המאבק הפוליטי נגד ראש העיר של פתח תקווה מר גרינברג, ידוע לו, וכיוון שהמאבק על כבודה של השבת יהפוך בסוף לניגוח ראש עיר שעושה למעלה מכוחותיו כדי להיטיב עם הציבור החרדי, לכן, כיוון שאינו אשם בפתיחת הבריכה בשבת, ואין לו את האפשרות למנוע זאת, עדיף להימנע מחתימה על מכתב כזה שגם ימנע את הצלחת המאבק וגם יפגע בציבור החרדי בכלל.

יצויין כי בראיון לכלי התקשורת סיפר לאחרונה ראש עיריית פתח תקווה, כי בעת ששימש כנציג האופוזיציה בעיר, ביקש למנוע את העברת התקציבים לשיפוץ הבריכה שנועדה לפעול בשבת, ולשם כך נפגש עם הרב רוזן וביקש ממנו לפעול אצל נציגי 'יהדות התורה' שהיו אז בקואליציה העירונית, שיעצרו את התקציבים לבריכה, אך הרב רוזן דרש ממנו לסגת מהמאבק בטענה כי הפעלת הבריכה בשבת היא חלק מהסטטוס קוו בעיר.

הרב יצחק יוסף ראשון לציון הרב מיכה הלוי בריכה מחללת שבת רמי גרינברג פתח תקווה הרב יגאל רוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד