י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תמונה קשה ומבישה"

מותה הטראגי של האם החרדית; השופט הרשיע הנהגת המפקירה

נהגת שפגעה באם חרדית והפקירה אותה לדמם על הכביש, הורשעה בשורת סעיפים, לא לפני שספגה ביקורת חריפה במיוחד מפי השופט • בחקירתה תיארה את המנוחה "קטנה ושמנה והיו לה סלים ביד" | עוד עולה כי יצאה מרכבה במרחק 60 מטרים ובדקה "אם מכסה המנוע לא נפגע"

מותה הטראגי של האם החרדית; השופט הרשיע הנהגת המפקירה
תאונת פגע וברח בצומת סביון צילום: דוברות מד"א

הרשעה מהדהדת וקטלנית נגד נהגת פושעת; שבעה חודשים לאחר שגב' לאה חולדרוב ע"ה (49), אם חרדית לשישה ילדים מאור יהודה נהרגה בתאונת דרכים, בית המשפט הרשיע את נהגת הרכב בת 62, בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, וכן בעבירה של הפקרה אחרי פגיעה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בכ' חשוון השנה, חרדית, אם לשישה, שבה מעבודתה בשעות אחה"צ, ונפגעה מרכב חולף בכביש 461 סמוך לתחנת הדלק בצומת סביון. נהגת הרכב הפוגע, עזבה את המקום והותירה את הפצועה שרועה על הכביש כשהיא מחוסרת הכרה. לאה ע"ה אותרה על ידי רכב שחלף במקום ופונתה במצב אנוש לבית החולים תל השומר, אך לאחר שבוע נפטרה מפצעיה.

בוחני התנועה של משטרת מחוז תל אביב פתחו בחקירה, ותוך כ-26 שעות הצליחו לאתר את הרכב הפוגע. הנהגת בת 62 מפרדס חנה הובאה לחקירה, שם הודתה ואף שחזרה את התאונה. על פי כתב האישום שהוגש נגדה, היא נהגה בכביש 461 לכיוון צומת רחוב העצמאות באור יהודה. בכיוון נסיעת הרכב, בצומת, פניה ימינה לרחוב העצמאות ושם מעבר חציה להולכי רגל. בצדו הימני של מעבר החציה מוצב תמרור האט ותן זכות קדימה ומצדו השמאלי רמזור מהבהב המתריע בפני הנהגים על קיומו של מעבר החצייה.

הגב' לאה חולדרוב ע"ה החלה לחצות את מעבר החצייה בהליכה איטית, ותוך כדי נהגת הרכב פנתה ימינה ופגעה בהולכת הרגל שנחבטה על מכסה המנוע. הנהגת המשיכה בנסיעה תוך שלאה ע"ה שרועה על הרכב, עד שהוטחה לצד הכביש. הנהגת החלה להאט את מהירות הנסיעה, אך המשיכה בנסיעה ועצרה בחניון, מרחק כ-60 מטרים מזירת התאונה, מבלי שהגישה עזרה לפצועה ששכבה על הכביש.

על פי כתב האישום, שפרטיו הגיע לידי 'בחדרי חרדים', בחניון, הנהגת יצאה מהרכב וצעדה רגלית, ולאחר 11 דקות שבה לרכבה, בחנה את הפגיעה ברכבה, נכנסה לרכב ונסעה. בדרכה לביתה, אף עצרה בתחנת דלק בכביש 4 וכן בשני מוקדים שונים שם מסרה שקי מזון לכלבים. כאמור, כ-26 שעות מאז ביצעה את התאונה, אותרה על ידי המשטרה ונעצרה. בעקבות כך, יוחסו לה בכתב האישום גרם מוות ברשלנות, מאחר ונהגה בקלות ראש, ברשלנות חמורה ובחוסר תשומת לב לחיי אדם. עוד הואשמה בהפקרה לאחר פגיעה, מאחר ונמלטה למרות שידעה שפגעה בהולכת הרגל, לא הזעיקה עזרה והמשיכה בשגרת יומה.

בחקירתה במשטרה, סיפרה הנהגת, כי עצרה במעבר החצייה למרות שלא ראתה שם איש, לאחר מכן המשיכה לנסוע ופתאום שמעה בום, "כנראה מישהו רץ מתחנת הדלק". לדבריה לא הבינה מה קרה "התבלבלתי והמשכתי לנסוע". בהמשך אמרה כי היא חושבת שהיא פגעה באישה כי היא הייתה "קטנה ושמנה והיו לה סלים ביד". לדבריה, הבחינה בה רק כשלאה ע"ה הייתה על מכסה המנוע. לשאלה מה עשתה בחניון כשעצרה, השיבה לחוקרים "כלום. נבהלתי. הקאתי על עצמי וזהו המשכתי".

מצלמות האבטחה שתיעדו את התאונה הובאו בפני השופט ציון קאפח מבית משפט המחוזי בת"א, ומהציטוטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נשמע כי השופט קטל את הנאשמת בביקורת חריפה במיוחד, תוך כשהוא מציין כי התגלתה "תמונה קשה ומבישה. אכן, הנאשמת עצרה בקרבת מקום, אך זאת משום שחשה בחילה וביקשה להקיא. היא עצרה לא על מנת לעמוד על תוצאות התאונה אלא רק משום שחשה ברע". עוד הוסיף והטיח "במשך 11 דקות תמימות הנאשמת שהתה בקרבת מקום התאונה ובטווח שדה ראיה ממקום התאונה, במהלכן הילכה קמעא על מנת לשאוף אויר, אך באותה הזדמנות לא טרחה לסור למקום התאונה על מנת לעמוד על תוצאותיה".

"היא שידעה היטב כי פגעה בהולכת הרגל אשר עפה על מכסה המנוע, השלימה את הליכתה, שבה למכוניתה כשהיא אוחזת בטלפון הנייד ובדקה אם מכסה המנוע לא נפגע לאחר שהולכת הרגל נחבטה בו" אמר השופט קאפח. לאחר מכן, "שבה לשגרת יומה משל דבר לא אירע והמשיכה לביתה בחדרה כאשר בדרכה היא עצרה בפרדסיה ובכרכור לשם חלוקת שקי אוכל לכלבים".

פרקליטה של הנהגת ניסה לטעון כי העובדה שעצרה בקרבת מקום, בחניון, למשך 11 דקות, מסירה מעליה את האחריות לעבירת ההפקרה. השופט הגיב על כך כי "אין בין העצירה שנועדה לתועלתה ולצרכיה בלבד, לבין מטרות העצירה המחויבות על פי חוק, הפסיקה והמוסר האנושי - ולא כלום". בשל כך החליט אתמול (רביעי) השופט להרשיע את הנהגת גם בעבירה של הפקרה.

תאונת פגע וברח תאונת דרכים אישה חרדית כתב אישום הרשעה תאונת דרכים קטלנית לאה חולדרוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד