י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצמצמים את הביורוקרטיה

בשורה טובה לנהגים: תחסוך קנסות מיותרים

מ-1 ביולי: תבוטל חובת החזקת רישיונות נהיגה ורכב גם לנהגי אוטובוסים ומשאיות | שר התחבורה: "ביטול חובת החזקת רישיונות ברכב גם באוטובוסים ומשאיות, תצמצם את הביורוקרטיה לציבור הנהגים ותחסוך מהם קנסות מיותרים. בנוסף, היא חוסכת מהנהגים גם את הצורך בהנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב, ומסייעת למשטרה במלאכת הזיהוי והאכיפה של הנהגים בכבישים"

בשורה טובה לנהגים: תחסוך קנסות מיותרים
משאיות. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

מצמצמים ביורוקרטיה. מהחודש הבא (1 ביולי) תבוטל החובה להחזיק רישיון נהיגה ורכב, בעת הנהיגה, גם באוטובוסים וכלי רכב כבדים מעל 3.5 טון. זאת, בעקבות תקנה שנחתמה על ידי שר התחבורה, החוץ והמודיעין, ישראל כץ.

מדובר ביישום השלב השני של התקנה, הפוטרת נהגים מלהחזיק ברישיון נהיגה ורכב בעת הנהיגה. בשלב הראשון, שנכנס לתוקף לפני שנה, בוטלה חובת החזקת רישיון נהיגה ורכב בכלי רכב פרטיים ומסחריים עד 3 וחצי טון וכן בכלי רכב דו גלגלי.

על פי התקנות כיום, נהגי אוטובוסים ורכב כבד נדרשים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורכב בעת הנהיגה. הקנס על אי החזקת רישיונות ברכב עומד על 100 שקלים. החל מחודש יולי, יצטרפו נהגי המשאיות והאוטובוסים, לנהגי הרכב הפרטי, ויוכלו להזדהות בפני שוטרים באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, דרכון ישראלי או רישיון נהיגה.

בדיקת תוקף הרישיונות מתבצעת באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און ליין למשרד התחבורה. רשימת תנאים הנוגעת לנהיגתו של אדם או רכב, או תנאים והגבלות נוספים שאינם מצוינים ברישיון הרכב, ידרשו להימצא ברכב. כמו כן, הדרישה לנשיאת תעודת ביטוח חובה של הרכב נותרת בעינה.

השר כץ ציין כי ביטול חובת החזקת רישיונות ברכב גם באוטובוסים ומשאיות, תצמצם את הביורוקרטיה לציבור הנהגים ותחסוך מהם קנסות מיותרים. "ביטול החובה להחזיק רישיונות נהיגה ורכב בעת הנהיגה, חוסכת מהנהגים גם את הצורך בהנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב, ומסייעת למשטרה במלאכת הזיהוי והאכיפה של הנהגים בכבישים", אמר השר כץ.

שר התחבורה הוסיף כי המהלך מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים משמעותיים שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, וכוללת בין השאר את צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי.

נהגים רישיון נהיגה משרד התחבורה ישראל כץ נהגי אוטובוסים משאיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד