י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טוויסט בעלילה

הפיצוץ בימין: האולטימטום שהפעילו אנשי סמוטריץ' על הרב פרץ

לאחר העימות המתוקשר אמש בין פרץ לסמוטריץ', שהיה נראה כי אין דרך חזור ממנו - הבוקר הרב רפי פרץ משגר הודעת הבהרה חשובה ומוריד את מפלס המתח • מצד שני: ישנה טענה כי מאחורי ההודעה היה אולטימטום שהופעל כנגד הרב פרץ להעיף את האחראים לסכסוך המתוקשר

הפיצוץ בימין: האולטימטום שהפעילו אנשי סמוטריץ' על הרב פרץ
סמוטריץ' ופרץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שאתמול היה נראה כי המתיחות בין סמוטריץ' לפרץ הגיעה לשיאה וכי אין דרך חזור ממנה, הבוקר (חמישי) יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, משגר הודעת הבהרה חשובה ומוריד את מפלס המתח.

"בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף נסיונות לפצל את אחדות המחנה", כתב הרב פרץ, "אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך".

בתגובה אמר סמוטריץ': "תודה הרב רפי. אף אחד, אבל אף אחד לא יצליח לפלג בינינו ולקדוח חור בספינה הציונית דתית. האחדות חשובה יותר מכל דבר אחר".

לדבריו, "מי שמנסה לעשות את זה חייב למצוא את עצמו בחוץ עוד היום! אחרת זה לא ייפסק. זאת האחריות שלנו ואנחנו חייבים את זה לציבור ולעם ישראל".

לדברי עיתונאי חדשות 13, עקיבא נוביק, לא מדובר בהודעה תמימה לתקשורת, כי אם בטקסט שיצא תחת לחץ. לדבריו, "הרקע להודעות ההרגעה: אחרי התדרוכים אתמול בלילה פנה סמוטריץ לשותפו באולטימטום ברור: תעיף את מי שאחראי לזה, או שנפרק את החבילה".

נוביק הוסיף: "סמוטריץ מפנה את האצבע אל ראש המטה של פרץ יובל צור, ומבחינתו הוא זה שצריך ללכת הביתה. בינתיים פרץ לא מתכוון לפטר אף אחד, כי אם להרגיע את הרוחות ולדבר בשבח האחדות ביניהם".

כזכור, בניגוד להסכם שנחתם בין הרב רפי פרץ לבצלאל סמוטריץ׳ ובו הוסכם כי סמוטריץ' שהוצב המקום השני יקבל את התפקיד הראשון בחשיבותו, ב'בית היהודי' הודיעו אתמול, כי הרב פרץ צפוי לקחת לידיו את תפקיד שר החינוך בלי להתחשב בסיכום המוקדם עם סמוטריץ'.

גורמים במפלגת 'הבית היהודי', ענו לטענתו של סמוטריץ', כי על פרץ לא להתמנות לשר אלא אם סמוטריץ' יתמנה ואמרו כי "יושב ראש 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ. הבחירה הראשונה היא של רוה"מ והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית".

לטענתם, "ראש הממשלה נותן אמון מלא ביו"ר 'הבית היהודי' להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט. כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית. ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שיערך מיד לאחר הבחירות הקרובות נפיק לקחים".

"לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את רוה"מ במקום להסיק מסקנות. הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט. זו הייתה המשימה והמשימה הושגה", הוסיפו ותקפו ב'בית היהודי' את שותפם לסיעה.

 

 

בצלאל סמוטריץ' רפי פרץ איחוד מפלגות הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד