ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מהשל"ה ועד פוריה

המסע של ראש הישיבה בעיר הקודש טבריה

מסע חיזוק והתעוררות מיוחד שערך הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה בעיר טבריה

המסע של ראש הישיבה בעיר הקודש טבריה
הגר"ח פיינשטיין בתפילה בציון השל"ה בטבריה צילום: דוד כהן

ביום שני ערב ראש חודש סיון ערך הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה מסע חיזוק מיוחד במוסדות התורה בעיר טבריה.

לאחר מכן הגיע לשכונה נוף כנרת-פוריה השכונה החדשה הבנויה בכניסה לעיר, ומתגוררים בה משפחות אברכים בני תורה, במקום נערך מעמד הכנה למתן תורה, בראשות רבני המקום הגר"א ברסלויער והגר"ב קנדלר למאות אברכים תושבי המקום ותושבי השכונות הוותיקות הלומדים אף הם במסגרת הכוללים שבשכונה החדשה.

לאחר מכן הגיע ראש הישיבה לציון השל"ה שם עמד בראשות מעמד התפלה של ועד הרבנים וערך את סדר התפלה.

שיחת חיזוק מיוחדת מסר ראש הישיבה בהיכל ישיבת אור אלחנן, שבראשות הגר"א שבח בה לומדים קרוב למאתיים תלמידים, ונחשבת כישיבה הקטנה המובילה בכל הצפון, כשהגיע הגר"ח פיינשטיין לפתח היכל, וראה את מאות הבחורים שקועים בתלמודם, וקול התורה בוקע מהיכל בית המדרש, הביע את התרגשותו בפני ראשי ורבני הישיבה,  באומרו כי על זה נאמר בפסוק שציון תאמר 'מי ילד לי את אלה', וכי זה מחזה לא יאומן לראות כי בצפון קיים כזה מעוז של תורה.

בדבריו אמר ראש הישיבה כי הבחורים צריכים לדעת שהם המה העתיד של כלל ישראל, וכי עם ישראל זקוק להם שיצמחו לגדולי תורה. לאחר דברי החיזוק, עברו התלמידים כשכל אחד מתברך מראש הישיבה באופן אישי.

אסיפה מיוחדת של עסקני קופת החסד השכונתית 'פוריה' התקיימה בראשותו של הגר"ח פיינשטיין, כשהוצגו בפני ראש הישיבה כל מהלכי הקופה, כשלאחר מכן ערך הגר"ח מעמד תפלה מיוחד עבור תורמי הקופה, שתרמו למגבית מיוחדת שהתקיימה בשבוע האחרון, כשכל תורם סכום של 210 ₪ יזכה למי שברך פרטי מראש הישיבה, ובמסגרת מגבית זו נאספו למעלה מ-100,000 ₪.

 

הרב חיים פיינשטיין ישיבת עטרת שלמה טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד