י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הסוד של איש הפרסום המצליח - יוסי לוי

משרד פרסום מצליח, מערכת קורסים פרונטלית ואינטנרטית והרצאות בכל הארץ • ראיון מיוחד עם יוסי לוי, איש הפרסום והדיגיטל שמנצח על הכל

הסוד של איש הפרסום המצליח - יוסי לוי
יוסי לוי צילום: יח"צ

בשנים האחרונות, בעקבות נסיקת הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש, נפתחו בישראל מאות משרדים וסוכנויות פרסום המתמחות בפרסום ושיווק דיגיטלי.

בין כל המשרדים האלו בולט במיוחד משרד הפרסום של יוסי לוי. המשרד מורכב מאנשי מקצוע מומחים ומוכשרים שמנהלים יחד את הלקוחות הגדולים בישראל בתחומי הנדל"ן, אקדמיה, קמעונאות ועוד.

יוסי, מנהל מגמת הדיגיטל המכללה הטכנולוגית רופין, היה בין הראשונים בישראל שהקימו משרדי פרסום דיגיטליים ועשה זאת כבר בשנת 2009.

הזמנו את יוסי לראיון מיוחד כדי להבין טוב יותר מהו סוד ההצלחה של המשרד שלו ושל הפעילות הדיגיטלית שהם מנהלים.

יוסי, ספר לנו קצת על עצמך ואיך בכלל הגעת לדיגיטל

שמי יוסי, אני גר באיזור הצפון ומתמחה בעולם השיווק הדיגיטלי כבר משנת 2007. ההתחלה שלי בעולם הדיגיטל שייכת לעבודה שלי עם אחותי, הסטנדאפיסטית הדר לוי.

בשנת 2007 האינטרנט החל להיות משמעותי יותר ויותר הן מבחינת מנועי חיפוש והן מבחינת תחילתן של רשתות חברתיות שנהיו פופולאריות.

הדר הבינה שכדי להמשיך ולהצליח היא צריכה נוכחות אינטרנטית אבל לא היה לה את הידע והזמן להתעסק בזה. היא שאלה אותי האם אני יכול לעזור לה וכך בעצם נכנסתי לתחום הדיגיטל.

הבנתי שאצלה לפחות, גוגל היא גורם משמעותי שיכול להביא לה הרבה עבודה וסגירת הופעות פרטיות לכל אלו שמחפשים בגוגל הופעות פרטיות.

בניתי לה אתר אינטרנט בפלטפורמה חינמית, התחלתי לקדם אותה בגוגל, וכבר לאחר כמה חודשים כמות ההופעות והעבודה שלה גדלה פי 3 ובעצם הבנתי שאני עושה משהו טוב.

משם הדרך הייתה קצרה לפתיחת סוכנות שיווק דיגיטלית והתחלתי לתת שירות לחברות ועסקים בארץ ובעולם.

מה משך אותך להיכנס לתחום הדיגיטל?

אני חושב שהיכולת לפרוץ גבולות באופן יומיומי זה מה שמשך אותי הכי הרבה בתחום. העובדה שאתה פשוט לא מוגבל, מסוגל להגיע לקהלי יעד בארץ ובעולם בלחיצת כפתור היא לא פחות ממדהימה.

אם יש משהו שאני הכי אוהב בתחום הדיגיטל זה בכל פעם שבא אליי בעל עסק או מנכ"ל חברה שפשוט התייאש ממערכת השיווק הקיימת שלו ויחד אנחנו בונים מערכת שיווקית חדשה וכזו שעובדת. לראות עסקים שמצליחים באמצעות שינויים קטנים ודיוק של העבודה השיווקית שלהם בדיגיטל מרגשת אותי כל פעם מחדש.

מה מייחד אותך מאחרים?

אתה יודע, בשנים האחרונות לימדתי והכשרתי אלפי אנשי דיגיטל ובעלי עסקים בתחום השיווק הדיגיטלי. אני חושב שאני אחד האנשים הבודדים שלימדו כמעט בכל מכללה אפשרית במדינת ישראל. לימדתי שלוש שנים במכללת ג'ון ברייס, לימדתי בהאקר יו, טכניון, המכללה לניו מדיה והרשימה עוד ארוכה.

מה שמייחד אותי ואת החברה שלנו בכלל זו העבודה שאנחנו בעצמנו מכשירים חלק גדול מאנשי הדיגיטל בישראל, אנחנו אלו שמייצרים את מערכי השיעור, התרגולים ואת שיטות האופטימיזציה. היכולת שלי באופן אישי להגיע לכל בעל עסק היום ולתת לו מיידית פתרון היא בעיקר בזכות הניסיון הרבה שצברנו במשרד שלנו. תחשוב שבשנים שאנחנו קיימים ניהלנו כבר אלפי קמפיינים מכל הסוגים ועשינו את זה לעסקים וחברות מכל הסוגים ובכל הגדלים.

כל הניסיון הזה הופך אותנו לסופר מומחים ובעצם כל עסק שמגיע אלינו לפרסום מקבל מיידית תכנית עבודה שכבר נבדקה ואומתה על ידינו בעשרות קמפיינים קודמים.

מרצה בתחום הפרסום • קרדיט: יח"צ

בוא נדבר רגע על הקורסים שאתם מנהלים, איך זה עובד ומה אתם מלמדים?

זה קודם כל מתחיל בזה שאני מאוד אוהב ללמד ולחלוק את הידע שלי עם אחרים. התחלתי ללמד במכללת ג'ון ברייס בחיפה ומשם התקדמתי והתפתחתי להרצאות במגוון מכללות בכל הארץ. בשלוש השנים האחרונות אני מנהל את מגמת הדיגיטל במכללה הטכנולוגית רופין ואת קורס הדגל של המכללה, הקורס לשיווק דיגיטלי. בקורס הזה אני בעצם מלמד את כל מה שאני יודע על שיווק דיגיטלי ומעביר ידע מטרף בקורס של 28 מפגשים.

לקורס הזה מגיעים תלמידים מכל הארץ, היו לי תלמידים מרמת הגולן, באר שבע ולמעשה מכל נקודה בארץ כבר למדו אצלי בקורס ברופין. קהל התלמידים בקורס הזה מאוד מגוון וכולל בו בעלי עסקים שרוצים לשווק את העסק שלהם בעצמם, פרילנסרים שרוצים לשדרג את עצמם ולשווק עסקים בדיגיטל ולייצר מזה הכנסה וכמובן כאלו שרוצים לעבוד כשכירים במשרד פרסום ולהתקדם בעולם הדיגיטל כעובדים מן המניין.

נשמע מעניין, בוא נחזור רגע לעולם הדיגיטל לעסקים, בכמה מילים ספר לנו מה זה לדעתך שיווק דיגיטלי איכותי?

שיווק דיגיטלי איכותי מגיע קודם כל מאנשי מקצוע שמבינים עניין ויודעים להתאים לבעל העסק את סוג הקמפיין ואת התקציב המתאים לו.

כמובן שמעבר לידע הטכני ולניסיון יש משקל חשוב לקראייטיב וקופירייטינג איכותיים. אצלנו במשרד כל קמפיין עובר אצל קופירייטר מומחה שמחדד את כל המסרים והרעיונות בקמפיין והופך אותו למושחז בטירוף. שיווק דיגיטלי איכותי מבחינתי נותן לבעל עסק חליפה כוללת לכל מה שהוא צריך, הן ברמת הקראייטיב והקופירייטינג, ברמת סטודיו לעיצוב גרפי שמתרגם את המסרים לגרפיקות מרהיבות וכמובן בסוף השרשרת יש אנשי מקצוע וקידום שלוקחים את החומרים ומייצרים מהם תוצאות מעולות בקמפיינים.

איזה עתיד אתה רואה לקידום דיגיטלי של עסקים קטנים ובינוניים?

תראה אין ספק שהרמה היום עולה. שיווק דיגיטלי היום לעסק קטן ובינוני חייב לכלול קודם כל את מירב הפלטפורמות, עסקים שלא יהיו פעילים בכמה פלטפורמות שונות לא יוכלו לצמוח ולגייס לוקחות חדשים. כבר היום אני רואה בעלי עסקים שהסתמכו על פלטפורמה אחת, נניח פייסבוק. השקיעו בעמוד עסקי מאות אלפי שקלים, גייסו עוקבים והוציאו המון כסף בקידום ממומן ופתאום כשאחוז החשיפה בפייסבוק ירד עמוד הפייסבוק שלהם מביא פחות תוצאות מבעבר ואותם בעלי עסקים באים אליי ושואלים מה עושים.

זו רק דוגמא אחת לשינויים הרבים בתחום אז באמת אם להיות יותר ספציפי אני חושב שעולם הדיגיטל הולך לריבוי פלטפורמות וערוצים כאשר בעלי עסקים שירצו להצליח בשיווק שלהם יצטרכו להיות פעילים בכל המקומות, הרבה וידאו שבעלי העסקים יצטרכו לייצר וכמובן מסרים מותאמים אישית לפי הקהל שלהם כאשר כל קהל כבר רוצה לקבל את המסר המתאים לו בצורה מדויקת.

ובהקשר לאלו שמנהלים שיווק עבור עסקים, משרד פרסום דיגיטלי שרוצה לשמר לקוחות ולצמוח יהיה חייב להתמקצע בעוד עולמות תוכן בדיגיטל כדי לתת פתרונות כוללים יותר ללקוחות שלו.

לסיכום, יש לך טיפ לתת לאלו שמתחילים את דרכם בעולם הדיגיטל?

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת הוא לא לפחד. המערכות משתנות כל הזמן, יש כלים חדשים שנכנסים לפעילות וצריך ללמוד אותם, יש קמפיינים שמצליחים יותר ופחות אבל לדעתי הכלל החשוב ביותר הוא לא לפחד מאותם שינויים וכלים חדשים. לעבוד יחד עם הפלטפורמות הפרסומיות ולא נגדם, לא לפחד ללמוד כל הזמן ולהשתפר, זה מה שהופך איש שיווק דיגיטלי ממוצע לאיש מקצוע ברמה גבוהה.

פרסום דיגיטל שיווק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד