ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"בדיוק כמו מסיבת דיסקו"

מכת חתונות הפריצות: הרבנים יוצאים למאבק

הרשתות החברתיות מלאות בתיעודים מחתונות שנערכות בקהילה החרדית בארצות הברית, אשר חורגות לעיתים באופן בוטה מכללי ההלכה והמסורת החרדית • רבנים מארה"ב הכריזו מלחמה בתופעה הזו ופרסמו שורת תקנות בכדי למנוע מחזות מבישים ולעצור את הסחף בעניין

מכת חתונות הפריצות: הרבנים יוצאים למאבק
חופה. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

עשרות רבנים בולטים בארצות הברית חתמו על מכתב בו הם קובעים כללים לגבי המוזיקה הנשמעת בחתונות שנערכות בריכוזים החרדים. המכתב מתפרסם בעקבות ההידרדרות שחלה בעת האחרונה בשמחות הנישואין באופי האירועים.

המכתב התפרסם היום בכל הריכוזים החרדיים בארצות הברית, ואת תוכנו תרגמנו לטובת גולשי 'בחדרי חרדים'. המכתב פורסם באתר Yeshiva world news.

"אתה בעזרת השם, מתכנן לבנות את הבית החדש שלך, הבית יהיה לכבוד השם ותפארתו, בית נאמן בישראל - בית שמגדלים בו תורה ויראת שמים. החתונה היא הבסיס, וזה מרכיב בלתי נפרד של הבית העתידי שלך, לכן חיוני להבטיח כי החתונה תהיה חדורה ברוח של קדושה עם שמחה יהודית ולא חס וחלילה להיפך", כך נפתח המכתב.

לרוע המזל, בימים האחרונים - אפילו בחתונות של יראי שמים, אנשים מתפשרים על הקדושה באירוע המיוחד הזה עם מוזיקה בלתי הולמת, שמקורה ממקורות לא יהודיים.

היו זמנים שבהם אירוע מרומם באמת, היה עם שמחה יהודית, באופן עצוב כיום, חתונה יהודית יכולה לפעמים להיראות בדיוק כמו מסיבת דיסקו. החתונה צריכה להיות הזדמנות עבור החתן והכלה להתחיל את בניית ביתם עם 'בית נאמן בישראל' כראוי, עם מוזיקה יהודית, אבל לאחרונה חתונות נחגגות עם מוזיקה של גויים. וזה ההיפך ממה שצריך להיות.

לכן אנו פונים אליך לציית להנחיות הבאות:

1. לא להשתמש בשירים לא יהודיים, בין אם השיר המקורי, או אפילו הצלילים שנשמעים ממנו.

2. רמת הבס צריכה להישמר ברמה בינונית.

3. אין להשתמש עם אפקטים קוליים אלקטרוניים, או גיטרה חשמלית שנשמעת בווליום גבוה.

4. לא להשתמש באורות מהבהבים שמשנים את התאורה.

5. צריך להיות זהיר מאוד איזה זמר שוכרים, שהזמר לא לרקוד בצורה לא הולמת. החתן צריך רק לשכור זמר שישיר בצורה אידיאלית יהודית.

6. חשוב לזכור כי הלהקה מגיעה מצידו של החתן, ולכן, חבריו של החתן לא יכולים לבקש שום דבר מהלהקה ללא רשות החתן.

על המכתב חתמו הרבנים והאדמו"רים החשובים, בהם הרב מתתיהו סולומון, משגיח בלייקווד, הרב ישראל נוימן, ראש הישיבה בלייקווד, הרב דוד שוסטאל, ראש הישיבה בלייקווד, הרב שמואל קמינצקי, ראש הישיבה בפילדלפיה, הרב אליה בר ווכטפוגל, ראש ישיבת דרום פאלסבורג, הרב יצחק סורוצקין, ראש הישיבה בלייקווד מתיבתא, הרב אליעזר ליף, ראש הישיבה דרום מונסי, הרב יעקב פורקהיימר, דיין בלייקווד, הרב אהרן צוקרמן, זכרון פנחס, הרב יעקב לנדאו חניכי הישיבות, הרב ישראל ברוג, ראש הישיבה בקליבלנד, הרב חיים מאיר רוט, סטרלינג פורסט, הרב יוסף דוד נושלוס, אגודת אחים, הרב אברהם שפיצר, דיין בסקווירא, הרב צבי נוח פורטוגל, האדמו"ר מסקולען לייקווד.

חתונות רבנים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד