י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
זה העונש שצפוי לו

הורשע העיתונאי שדרס את המוזיקאי החרדי

במסגרת עסקת טיעון, הורשע העיתונאי הספרדי שדרס למוות את הבחור חיים טוקצ'ינסקי ע"ה בליל חג סוכות האחרון והמשיך בנסיעה מבלי להגיש עזרה, תוך שהוא שתוי | האם השכולה: "אני מקבלת את ההסדר אבל רוצה שייכנס לתוקפו מה שיותר מהר"

הורשע העיתונאי שדרס את המוזיקאי החרדי
העיתונאי מובא להארכת מעצרו לאחר התאונה צילום: פלאש 90

תשעה חודשים אחרי התאונה הקטלנית; בית המשפט המחוזי בירושלים, הרשיע אתמול (חמישי) את העיתונאי חוליו דה לה גווארדיה מספרד, שדרס למוות את המוזיקאי החרדי חיים טוקצ'ינסקי ז"ל וברח מהזירה.

כזכור, התאונה המזעזעת התרחשה בליל חג ראשון של סוכות תשע"ט בכיכר פריז בירושלים. חיים ז"ל בן 31 בפטירתו, חצה את הכביש ונדרס למוות על ידי העיתונאי העובד בישראל עבור מגזין "אס", מהעיתונים הגדולים בספרד, שעל פי כתב האישום, נהג בשכרות ונעצר כעבור שעה מעת קרות התאונה.חיים טוקצ'ינסקי ז"ל. 

על פי המשטרה הוא הודה במיוחס לו, כולל בנהיגה בשכרות. בבדיקת ינשוף שנערכה לו נמצאו בגופו 700 מיקרו-גרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף, פי שלושה מהמותר בחוק. מנגד, סנגוריו טענו כי הוא נמלט משלושה רוכבי אופנוע שתקפו אותו במכוניתו, ובמהלך המנוסה פגע בהולך הרגל.

במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו הוא הורשע אתמול בשלושה סעיפים של הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות ונהיגה באור אדום. פרקליטות המדינה תבקש לשלוח את לה גווארדיה לתשע וחצי שנות מאסר.

השופטים קבעו בכתב האישום, כי "במעשיו המתוארים לעיל גרם הנאשם במעשיו האסורים למותו של אדם ולא עצר במקום התאונה, או קרוב לו ככל האפשר, כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולא הזעיק עזרה. כל זאת עשה הנאשם כשהוא נוהג ברכב בהיותו שיכור, במהירות העולה על המותר ותוך אי ציות לרמזור אדום".שמשת רכבו של העיתונאי מנותצת מפגיעת ראשו של חיים ז"ל. (צילום: דוברות המשטרה)

בתגובה להרשעה והסדר הטיעון אמרה אמו של חיים ז"ל, יעל טוקצ'ינסקי לאתר 'וואלה!news', כי "כמה שיותר מהר שייכנס מאחורי סורג ובריח יהיה יותר טוב לכולם. אני מקבלת את ההסדר אבל רוצה שייכנס לתוקפו מה שיותר מהר. צריך לזכור שהאיש הזה בכלל יושב בבית, אז הגיע הזמן שייענש. הסבירו לי בפרקליטות שבגלל העומס הם מעוניינים בעסקה לא פחות ממה שמעוניין בה הנאשם. אני חושבת שהעונש שרצו לסגור איתו קל מדי".

האם הוסיפה ואמרה ל'וואלה': "המחשבות על חיים לא עוזבות אותי לשנייה. היום הזה לא שונה מאף יום אחר. כל דבר מזכיר לי אותו. הפסח הראשון שעברנו בלי חיים. הכיסא שלו ריק בשבתות. הוא לא מגיע. אני לא צריכה תזכורות. כל ערב הוא היה מתקשר אלי בסקייפ אחרי הופעות, אלה השעות שהכי קשות עליי עכשיו, וזה שהוא לא מתקשר זו תזכורת יומית. אמרו לי שהדיון היום הוא טכני אבל לדיון הבא אגיע, אם אני עוד אהיה בחיים", כך האם השכולה.

ימים ספורים לאחר התאונה, אמרה סיפרה האם יעל ל'בחדרי חרדים' כי בנה חיים ז"ל היה בדרכו מתפילה בכותל המערבי. "לפני חג הסוכות הוא טבל והתפלל בכותל עד מאוחר. הוא ממש טהור וקדוש", ציינה.

חיים טוקצ'ינסקי עיתונאי תאונת פגע וברח כיכר פריז בירושלים יעל טוקצ'ינסקי חוליו דה לה גווארדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד