י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
להצמיח פירות מתוקים

המסע של אנו בניך והנערות היתומות

שלושה ימים גדושים, שבע נשות צוות מסורות, עשרות תוכניות ומתנות, אלפי רגעים מרטיטים ו23 נערות יתומות מאושרות. ב'אנו בניך' מסכמים רשמים

המסע של אנו בניך והנערות היתומות
המסע של אנו בניך צילום: באדיבות המצלם

'לגדול ולהגדיל' הוא שמו של מסע מרגש שחוותה קבוצת נערות למשך מספר ימים מלאי תוכן וחוויה עילאית ביוזמת ארגון 'אנו בניך'. מה הפך את המחנה לאירוע בלתי נשכח שנחרט לעד בלב הבנות? הבה ונציץ על יוזמה מופלאה ומרגשת שטמנה שהצמיחה פירות מופלאים.

המחנה אמנם יצא לדרך ביום חמישי, ל"ג בעומר עם אור יום, אבל זמן קודם לכן, ההנהלה ונשות הצוות עמלו על מציאת מקום נופש ייעודי מתאים מכל הבחינות. אחר שנמצא אתר הנופש הקסום במושבה מגדל, התחילו ההכנות לצבור תאוצה. הקייטרינג היוקרתי מבית שיע'ס (גרוסמן) הוזמן, המתנות נרכשו ונארזו בשימת לב, התוכניות הוזמנו והצוות האסטרטגי שקד ימים ולילות על המלאכה.

חוויה של פינוק

23 בנות התקבצו ובאו מארץ ישראל, מלונדון ומבלגיה, למסע המופלא שיצא לדרך. השפע הגשמי חבר לשפע הרוחני והותיר אותן נרגשות. אנשי הצוות חשבו על הפרטים הקטנים שהשלימו את החוויה וגרמו לכולן לחוש שחשבו עליהן.

באוטובוס המרווח המתין לכל בת תיק ממותג מלא בכל טוב: תהילים, ספר תחינות, משקפי שמש ממותגים, כובע שמש, קרם הגנה משמש, שקית אטומה למים ואפילו קוויטל שנשא את שמות המשתתפות ונשות הצוות.

כבר בעצירה בצומת גולני בואכה מירון המתינו למשתתפות שולחנות ערוכים מלאים בפירות, כריכים וארטיקים חלביים מפנקים. במירון השתפכו הבנות ונהנו מאווירה עילאית, שחלק מהן עוד לא חוו מעודן. המסע המשיך לעבר אתר השיט בקיאקים, שם קידם את המשתתפות שלט רולאפ מטעם 'אנו בניך' ושולחן ערוך בכריכים מושקעים, בפירות יוקרתיים וכוסות ברד מרעננים. גם במתחם הנופש המתינו מתנות רבות לנערות. על כל מיטה הונח עיצוב שוקולדים מרהיב מבית 'שוקולאב', תיק רחצה מאובזר, עיתון 'המחנה' ומגזין קראט, חולצה יוקרתית ממותג ידוע ותיק טיולים עם כל האביזרים הנחוצים למשתתפות.

כן המשיך המחנה ושילב תוכניות מרתקות ומגוון מזכרות יוקרה, שהוסיפו הרבה שמחה והקפיצו את ההנאה לגבהים בלתי מוכרים. גם ביום שישי לא טמן צוות ההפקה את ידו בצלחת, והפיק עבור המשתתפות יום שנפתח לפנות בוקר ביציאה לטיול ומבט אל הזריחה בהר הג'רמק, והמשיך בכנרת, בכיבוד עשיר וארוחת בוקר ערבה לחיך.

חוויה של תוכן

המשתתפות כולן נטלו עמן צידה עשירה במיוחד: תוכניות מושקעות, הרצאות מרגשות והרבה הווי ותוכן מותאם. את סעודות השבת הנהיג בטוב טעם הרב ישי מנדל, שהוביל את המשתתפות בעולם של רגש, ידע, ואווירת שבת מרוממת מאין כמותה.

במהלך המחנה הגיעו מפעילות וערכו תוכניות אטרקטיביות: אסתי בר נתן במופע שירה, הפעלות קבוצתיות ברמת על, והכל בניצוחם של אנשי צוות נעימים וקשובים שעמלו על הפקה מוצלחת ומושקעת מאין כמותה.

לא לחינם מסכם ואומר הרב ישי מנדל שליט''א: אנשי ארגון אנו בניך הם שליחיו הרחומים של הקב"ה. 'מלווה ה' חונן דל וגמלו ישלם לו' אומר המהרש"א שאדם שעוזר לדלים ועניים בגופו ובממונו, נחשב כאילו הלווה לקב"ה. והקב''ה בעצמו הוא הלווה והפורע. הצוות כולו עשה את המירב והמיטב עבור המשתתפות. לכל אורך הדרך שמרו כל נשות הצוות על אווירה מכילה ומקבלת ועל דיסקרטיות וכבודן של המשתתפות.

הבנות הרגישו חיבור ושייכות וניכר שכל אחת היא חלק ממשפחה אחת אוהבת, בה היא זוכה להכלה, קבלה ושהייה בקבוצת השווים.

הנערות שבו עם ברק בעיניים ושיר בלב. הן חשו שפה מתחילה הגדילה. כאן נטמן השתיל, ובעזרת הבורא יפרח לאילן ויצליח לא רק לגדול, אלא גם לגדל ולהפריח את כל סביבתו.

בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד