ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
99 ימים לבחירות

כך מתכננים ב'כחול לבן' לנגוס במפלגה המתחרה - והפעם גם לנצח

זוכרים את דבריו של גנץ עדיין כיו"ר 'חוסן לישראל', "אין ימין ואין שמאל"? ב'כחול לבן' מבינים שדבקה בהם הסטיגמה של מפלגת שמאל ויוצאים באסטרטגיה חדשה למתג את עצמם בפני הציבור הימני כמפלגת ימין, כדי למשוך כמה שיותר מצביעים אליהם כדי לנגוס בליכוד ובגוש הימין

כך מתכננים ב'כחול לבן' לנגוס במפלגה המתחרה - והפעם גם לנצח
אשכנזי, האוזר, הנדל ויעלון צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

כ-100 ימים ליום הבחירות ובמפלגת 'כחול לבן' נערכים הפעם לכבוש את ראשות הממשלה עם פער ניכר על מפלגת השלטון המתחרה - 'הליכוד', כיצד יעשו זאת? על פי דיווח של יהודה שלזינגר הבוקר (שני) ב'ישראל היום', במפלגה מתכננים לשבור ימינה ולהבליט בקמפיין את הח"כים הימניים ברשימה.

האסטרטגיה היא בעצם להילחם בתדמית שדבקה בהם כמפלגת שמאל. במערכת הבחירות הקודמת 'הליכוד' פמפם סיסמה "גנץ שמאל חלש" ואולי הצליח לשכנע כמה רבבות. כדי להזים את התדמית כוונתם להבליט בקמפיין את חברי הכנסת משה בוגי יעלון ואנשי רשימתו תל"ם - יועז הנדל וצבי האוזר.

התוכנית היא להבליט גם את ח"כ גבי אשכנזי, מבין יתר מנהיגי המפלגה, שלא ברורה זהותו הפוליטית. אם לשפוט לפי נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת הרי שהוא שמאל לפחות כמו יאיר לפיד. "עלינו לשנות את המציאות לפיה ציבור קטן והולך של צעירים וצעירות, משרת את המדינה בצבא, בקהילה, בשירות לאומי ואזרחי, לומד, עובד, משלם מיסים אבל נושא על כתפיו ציבור גדל והולך של צעירים שלא משרתים, לא עובדים ולא משלמים מיסים", כך אשכנזי.

כמו כן, בימים שנותרו עד להגשת הרשימות בא' אב תשע"ט, ינסו ב'כחול לבן' לצרף אליהם כמה שיותר אנשי ימין. כך למשל בכוונתם למזג אל תוך רשימתם את חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי אבקסיס הנחשבת לימנית ומאוד חברתית. היא היתה חברת כנסת מטעם 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן ובבחירות האחרונות רצה לבדה ברשימה עצמאית בשם 'גשר', אך לא עברה את אחוז החסימה.

על פי דיווחו של שלזינגר ב'ישראל היום', במפלגה היו מרוצים מאוד מנתוני ההצבעה במעוזי השמאל והתוצאות מדברות בעד עצמן - 35 מנדטים, אולם לדבריהם, במעוזי הימין ההצבעות לא היו מרשימות במיוחד ועל כן הם בוחרים באסטרטגיה הנוכחית, שליחת הח"כים הימניים ברשימתם אל מעוזי הימין לקיים חוגי בית וערבי הסברה ולנסות לגרוף את קולות הימין הצפים.

גורם ב'כחול לבן' אמר ל'ישראל היום', "שמאל זו לא מילה גסה אבל זו לא המפלגה שלנו. יש פה הרבה יותר אנשי מרכז וימין שפוי של פעם ממה שיש היום בליכוד".

"בפעם שעברה שתקנו לנתניהו, כשהוא התחיל עם הקמפיין 'גנץ שמאל חלש', חשבנו שזה לא יצליח לו, שהאנשים לא באמת יקנו את זה שמדובר בשמאל", הוסיף אותו גורם ואמר, "היה אפילו צחוק ובוז לזה שמי יאמין שאנשים באמת יחשבו שבני גנץ, בוגי יעלון, גבי אשכנזי יועז הנדל וצביקה האוזר הם אנשי שמאל. אפילו סמן השמאל, כביכול, יאיר לפיד, הוא לא איש שמאל. היינו בטוחים שהציבור לא יקנה את זה, אבל נתניהו פמפם את זה כל כך הרבה פעמים שהציבור התחיל להאמין לזה. הפעם לא נשתוק. נילחם בשקרים שלו", מבטיחים ב'כחול לבן'.

מפלגת כחול לבן בחירות לכנסת תומכי ימין ימין ושמאל גבי אשכנזי משה בוגי יעלון יועז הנדל צבי האוזר הליכוד בחירות 2019 ישראל היום יהודה שלזינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד