י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לעבוד במקצוע שאתה אוהב – קיים דבר שכזה?

את העבודה הראשונה שלנו כולנו זוכרים, בין סיום התיכון עד לתחילת השירות הצבאי, ככל הנראה היה מדובר בגלידרייה או במקדונלדס. רובנו די חיבבנו את העבודה הזאת, למרות שהסיבה העיקרית שעשינו אותה היא בשביל קצת כסף. באותו זמן, אף אחד בכלל לא חשב על לימודים מקצועיים ודי בצדק למען האמת. כי היינו צעירים מדי בשביל כך, על אחת כמה וכמה כשהשירות של צה"ל עומד בדרכנו

לעבוד במקצוע שאתה אוהב – קיים דבר שכזה?
בחירת מקצוע צילום: https://123rf.com

את העבודה הראשונה שלנו כולנו זוכרים, בין סיום התיכון עד לתחילת השירות הצבאי, ככל הנראה היה מדובר בגלידרייה או במקדונלדס. רובנו די חיבבנו את העבודה הזאת, למרות שהסיבה העיקרית שעשינו אותה היא בשביל קצת כסף. באותו זמן, אף אחד בכלל לא חשב על לימודים מקצועיים ודי בצדק למען האמת. כי היינו צעירים מדי בשביל כך, על אחת כמה וכמה כשהשירות של צה"ל עומד בדרכנו.

נרוץ קצת קדימה, מיד לאחר הצבא, הגענו שוב לעבודות מזדמנות, בין אם זה לברמן, למלצר או סתם באיזשהי חנות בגדים בעזריאלי, כי בסך הכל זו תקופה מאוד נחמדה, יוצא לנו לפגוש המון אנשים, להרוויח לא מעט כסף ובעיקר להרגיש לא מחויבים.

יחד עם זאת, קיימים אנשים צעירים שמיד אחרי השחרור פונים אל לימודי הייטק-  כמו במרכז ההכשרה של האקריו - ומיד בסיום הקורס מוצאים את מקצוע חייהם.

הגיע הזמן לשינוי

עם הזמן, אנחנו מרגישים שאנחנו מעט ממצים את מקום העבודה הזמני שלנו, גם אם מדובר במשכורת נהדרת (במיוחד בתחום המלצרות למשל), עדיין יש לנו את הרצון הזה של להתפתח, לא? זה יכול להיות נחמד לשנה-שנתיים או אפילו שלוש, אבל בנקודה מסוימת לדעתי, רוב האנשים שהכרתי שהגיעו לנקודה הזאת רצו להגיד אל "עבודה של גדולים".

כי אין מה לעשות, כשזה קשור לקריירה, מאוד קשה להישאר עם עבודה זמנית, אנחנו רוצים להגיע אל מקום עבודה בו נוכל להתפתח כמו שצריך, עם שעות נורמטיביות, אנשים שנאהב ובעיקר משכורת מכובדת, וכמעט הכי חשוב, להגיע אל עבודה בה באמת נאהב את מה שאנחנו עושים ועוסקים בו.

אבל האם באמת ניתן לעשות זאת? לעבוד במקצוע שבאמת אוהבים? בתור אחד שהוא כזה אני יכול לומר בפה מלא -  זה לחלוטין אפשרי, אבל כשמנסים לברר מה המקצוע שבאמת תאהב, צריך קודם כל להכיר את עצמך קצת יותר ואז להתחיל לפעול על מנת להגיע אל התחום הזה.

לדעתי, קיימים המון מקצועות שאפשר להתחבר ולאהוב אותם (והם לחלוטין נכנסים אל קטגוריה של קורסים מקצועיים קצרים), במיוחד בעולם ההייטק, אני בחרתי שלושה מתוכם, כאלה שגם ניתן להרוויח בהם משכורת גבוהה, גם ליהנות מה וגם מקריירה לטווח הארוך ואולי זה יוכל לענות על השאלה של: "איך לבחור מקצוע".

  1. שיווק דיגיטלי – להיות הכישרון הבא של עולם הדיגיטל

המהפכה הדיגיטלית הכתה בנו כבר לפני כמה שנים, עם כל החסרונות שבה (התמכרות לטלפון ולרשתות החברתיות) התפתחו בזכותה המון תפקידים שונים, כמו מנהל דיגיטל, איש PPC או SEO וכו'.

מה עושים בו? מנהל דיגיטל צריך להכיר את כל מערכות הפרסום השונות של גוגל ופייסבוק, הוא יוכל לעבוד כעצמאי, במשרדי פרסום, דיגיטל, חברות הייטק או כל מותג שירצה לנהל את ענייני הפרסום שלו  In House.

למי זה מתאים? התחום מתאים לאנשים יצירתיים שחיים את עולם הדיגיטל, חשוב שיהיו סקרנים, אוהב פרסום ויצירתיים.

כמה זמן ההכשרה?

בשביל להגיע למקום שבו ניתן קיימים לימודים מקצועיים את כל העולמות של הדיגיטל (הן מבחינת PPC, SEO, קידום אתרים וכו') מומלץ להיכנס אל קורס שאורך לפחות כ-500 שעות פרקטיות.

 

  1. בניית אתרים – לקחת רעיון ולהפוך אותו למציאות

כמעט לכל מותג, בית עסק או ארגון קיים אתר אינטרנט, מי שייקח את עצמו מספיק ברצינות ירצה שהאתר שלו יפותח על-ידי בונה אתרים מוסמך ורציני.

מה עושים בו?

על בונה האתרים להקים אתר בעצמו, זה אומר שהוא ילמד שפות קוד שונות, הן ברמת צד הלקוח והן בצד השרת, ידע לתקן בעיות במידה ויצוצו ויכיר כמה שיותר פלטפורמות שונות על מנת שהאתר יתופעל בצורה המקצועית והטובה ביותר.

למי זה מתאים?
התחום מתאים לאנשים יצירתיים שתופסים מעצמם מספיק סקרנים, יחד עם זאת, עליהם להיות בעלי סבלנות רבה והרצון לגלות דברים חדשים כל הזמן.

כמה זמן ההכשרה?

כשמדברים על בניית אתרים, חשוב לבחור במקום שילמד אותך בצורה המושלמת את התחום הן מבחינת על הצד השרת והן על הצד הלקוח, קורס שכזה ייקרא Full Stack, ההמלצה היא להגיע אל קורס האורך לפחות כ-620 שעות פרקטיות. 

  1. אנימציה תלת מימד – לקחת את האהבה שלך אל השלב הבא

מעולם משחקי לקונסולות (פלייסטיישן, אקס בוקס ונינטנדו סוויץ'), מחשב ומובייל ועד ליצירת סרטים, סדרות פרסומות ועד לקצה השני של יצירת הדמיות, אובייקטים, סימולציות של פטנטים וכו'. חברות המייצרות אנימציה תלת מימדית קמות כפטריות לאחר הגשם בעקבות הביקוש העצום אליהם.

מה עושים בו?

העולם הזה מתחלק פחות או יותר לשלוש עולמות:

א. אנימציה תלת מימדית – העולם בו מפריחים חיים והאנשה של דמויות, בו גם יודעים כיצד להזיז אותם. בדיוק כמו בסרטים של עידן הקרח, מפלצות בע"מ וכו'.

ב. ויז'ואל אפקט – העולם בו משלבים תלת מימד עם ווידאו, כמו למשל אווטאר, שר הטבעות, קליפים, פרסומות וכו'.

ג. Visualization העולם בו מדמים אדריכליות (דירות, מבנים וכו'), מוצרים, רכב וכו'. מדובר כנראה בתחום המבוקש ביותר בעולם התלת-מימד, כי רגע לפני שמוצר או אובייקט מגיע אל העולם האמיתי, יש צורך לראות ולהכיר אותו על מסך המחשב עוד לפני כן.

למי זה מתאים?

המון אנשים מעולמות סדרות הטלוויזיה, הקומיקס והגיימינג מתחברים אל התחום, אנשים שרוב חייהם ראו את אותם יצירות דרך מסך המחשב, יכולים סוף סוף לעשות זאת בעצמם, זאת בזכות המחשבה היצירתית שלהם והתשוקה של לקחת את התחביבים שלהם אל השלב הבא.

כמה זמן ההכשרה?

בכל מקום ומקום זמני ההכשרה משתנים, במידה ובאמת יש רצון להגיע אל מקום בו לומדים את כל העולמות שציינתי למעלה, יש להבין שההכשרה תיערך לפחות כ-630 שעות פרקטיות ולפחות עוד כמה שעות תרגלו מהבית.

איך אדע שזה מתאים לי באמת?

אז לאחר שבחרת את התחום שמתאים לך, אתה נכנס אל הקורס, במקומות מספיק טובים ונחשבים, יהיו לך מרצים איכותיים, לא רק בעלי ידע מטורף, אלא כאלה שבאים הישר משוק העבודה, כאלה שמתעסקים בתחום שלהם באופן יום-יומי, כך שהם מודעים כיצד העבודה מתבצעת בפועל ואיך הדברים מאחורי הקלעים עובד.

כשתיכנס אל הקורס, לאחר כמה שיעורים תבין אם התחום באמת מתאים לך או לא, במקום שיהיה טוב, המרצים יעבירו לך טעימות שונות מכל נושא שתלמד מהסילבוס, לאחר כ-20 עד 40 שעות תוכל לבחון את עצמך ולדעת אם זה באמת מה שמתאים לך.

למזלנו, מקומות איכותיים מספיק שמים על הנושא הזה דגש חזק, כשהם דואגים לשלב מיון מספיק ארוך, מקיף ואיכותי (20 עד 40 שעות) שבזכותו תוכל לדעת אם אתה מתאים לקורס ואם הקורס מתאים לך. במרכז ההכשרה של HackerU, אתה אפילו לא תצטרך לסכן את כספך בשביל כך, כי במידה ותבין שהקורס אינו בשבילך, תוכל לקבל את רוב הכסף בחזרה.

מה השלב הבא?

לקראת סיום הלימודים תוכל להתחיל לחפש את מקום העבודה שלך בעצמך, אם הרשמת מספיק בקורס, תוכל לבנות על כך שהמרצה שלך יוכל לדאוג ולמצוא לך את הג'וב שחלמת עליו, יחד עם זאת, קיימים מרכזי הכשרה המחזיקים במחלקת השמה (כמו האקריו) שתדאג למצוא לך עבודה באחת החברות שהן עובדים עימן בשיתוף פעולה.

אין ספק שמושג כמו "לימודים מקצועיים" כבר נשמע לך פחות זר מעכשיו, כי בהחלט אפשר לאהוב את התחום שתרצה לעסוק בו, כל עוד באמת תבין שהוא מתאים לך.

 

 

תעסוקה שוק תעסוקה תעסוקה חרדים מקצוע לימודי מקצוע השמה מקצועית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד