י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שוטרים וחיילים לא יכולים להבחין"

נס עצום בחג: מחבל מחופש ליהודי עם סכינים

נס גדול היה שם; באנטוורפן החרדית נמנע ככה"נ פיגוע רצחני בשליחות איראנית, ערבי שחבש כיפה וניסה להיכנס לשני בתי כנסת חרדיים במהלך חג השבועות, עורר חשד ונעצר. בבדיקה בכיסיו אותרו 3 סכינים | "כמה חשוב שתהיה שמירה על בתי הכנסת דווקא מצד החרדים עצמם"

נס עצום בחג: מחבל מחופש ליהודי עם סכינים
חיילים בלגיים מגנים על מוסדות יהודיים צילום: מיכאל פרייליך, פלאש 90

לאחר שני ימי חג השבועות בעולם היהודי, כשבארץ כבר עסוקים עמוק בנושאי החולין, באנטוורפן החרדית מודים להשי"ת על נס גדול, שאירע להם במהלך החג.

מדובר בערבי ממוצא איראני מחופש ליהודי עם כיפה לראשו, שעורר חשד ובחיפוש בכליו, אותרו שלושה סכינים.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ביום הראשון של חג השבועות הגיע אותו מחבל איראני בחזות של יהודי חובש כיפה, לבית הכנסת של חב"ד באנטוורפן שבבלגיה, אולם הוא עורר את חשדם של המאבטחים המוצבים בכניסה ולא הורשה להכנס, מאחר והוא לא היה מוכר להם.

למחרת, ביום טוב שני של גלויות, אותו איראני ניסה שוב להיכנס לבית כנסת, הפעם לקהילת 'שומרי הדת' ברחוב ונדסליי. גם שם הוא סורב כניסה לאחר שעורר את חשדם של השומרים החרדים, שמסרו אותו לידי השוטרים והחיילים המוצבים בסמוך. אלה ערכו חיפוש בכיסיו, בהם אותרו שלושה סכינים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תחילה השוטרים והחיילים המוצבים במקום, תמהו מדוע הוא לא מוכנס פנימה, הרי הוא חובש כיפה והוסבר להם על ידי השומרים כי הוא לא מוכר להם והוא נראה להם אדם עוין שהתחפש.

מארגון השומרים של אנטוורפן נמסר, כי "עכשיו רואים כמה חשוב שתהיה שמירה על בתי הכנסת דווקא מצד החרדים עצמם, כי אם מגיע מחבל מחופש, השוטרים והחיילים לא יכולים להבחין בתחפושת".מתנדבים של 'השומרים'. אילוסטרציה

אירוע נוסף איתו התמודדו החרדים באנטוורפן, אתמול בבוקרו של יו"ט שני, ילדים חרדים ששיחקו בפארק סמוך לאזור היהודי, סיפרו כי שני צעירים מוסלמים בני 15 איימו עליהם עם סכין, ואמרו להם "אנחנו נהרוג אתכם", הילדים פנו להוריהם שהתקשרו לארגון 'השומרים' שהזעיק את המשטרה, וזו עצרה את הצעירים המאיימים.

אירוע שלישי, צעיר מקומי שמוכר לקהילה החרדית מאירוע שהתרחש בל"ג בעומר במהלכו הציק ליהודים ברחוב ולאחר בדיקה על ידי שוטרים הוא שוחרר לדרכו, אתמול הוא שוב הופיע, הפעם באזור אחר, הוא צעק על יהודים ברחוב, אנשי השומרים שפטרלו באזור, הזעיקו שוטרים, והפעם הם עצרו את הצעיר ולקחו אותו לחקירה.

מחבל איראני בתי כנסת סכינים אנטוורפן שומרים השומרים נס חג שבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד