י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משופרא דשופרא של ירושלים

אבל בחסידות ברסלב: מרביץ התורה הדגול

השיב לב אבות על בנים: בנו של ר' וועלוול חשין זצ"ל הלך לעולמו לאחר המחלה הקשה כשמאחוריו עשרות שנים של הרבצת תורה בהיותו תלמיד חכם גדול • הלווייתו תתקיים הבוקר בירושלים

אבל בחסידות ברסלב: מרביץ התורה הדגול
רבי שלמה זלמן חשין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו,  לאחר מחלה הקשה, הרב הגאון החסיד רבי  שלמה זלמן חשין זצ"ל, מחשובי חסידי ברסלב; בן 73 בפטירתו. 

נולד לאביו המקובל וראשון המחזירים בתשובה בארץ ישראל בדורות האחרונים, הגאון הצדיק רבי בנימין זאב חשין (וועלוול) זצ"ל, מחסידי ברסלב; חתנו של הרה"ח ר' יצחק אהרן שארף זצ"ל. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על המנוח כי היה גברא רבה ויקירא, משופרא דשופרא דירושלים של מעלה, ירא ד' מנעוריו, עובד ד' באמת ובתמים, יגע ועמל בתורה בשקידה עצומה והיא הייתה משוש חייו.

כל חייו הרביץ תורה לעדרים עשרות בשנים והעמיד תלמידים הרבה בישיבת טורדא בירושלים. נודע לשם ולתהילה במידותיו התרומיות, רודף צדקה וחסד במאור פנים.

כל ימיו היה משכיל אל דל בכל כוחו, בחכמה ובעצה, להחיות רוח שפלים ולב נדכאים ולאמץ ברכיים כושלות, להשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם - והשם עמו להעמידם בקרן אורה.

היה מזכה את הרבים בשיעוריו ורבים השיב מעוון ושם שמים מתאהב על ידו, גבור ואיש מלחמה בעוז ותעצומות, מסר נפשו לחינוך צאצאיו בדרך התורה והיראה הטהורה, דולה ומשקה מתורת הנחל נובע, מקור חכמה של רבי נחמן מברסלב; והכל בתמימות ופשטות.

היה מגבאי ומשפיעי בית המדרש ברסלב בשכונת רמות בירושלים, ובמשך כמה שנים, לפני חצי יובל, ניהל את הוועד העולמי של חסידי ברסלב באומן. 

מסע הלווייתו יצא היום (שלישי) בשעה 11:30 בבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות - שם ייטמן. יושבים שבעה בביתו תפארת רמות 81/3 ירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חשין ברסלב הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד