י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גבאי בית הכנסת בראיון ל'בחדרי'

ה"שיפוצניקים" ירדו מהרכב לפנות בוקר ונזפו באברך שחשד • צפו

מוקדם יותר הבוקר דיווחנו על הפריצה המזעזעת לבית הכנסת "אורחות תורה" בבני ברק במהלכה נגנבו ארבעה ספרי תורה וספרי קודש נוספים הושלכו בביזיון על הקרקע • לפני שעה קלה שוחח כתב 'בחדרי' עם גבאי בית הכנסת ההמום וזה שיתף אותו במאורעות הקשים • צפו בראיון

ה"שיפוצניקים" ירדו מהרכב לפנות בוקר ונזפו באברך שחשד • צפו
גניבת 4 ספרי תורה מבית הכנסת אורחות תורה בבני ברק צילום: אלי שלזינגר

כפי שדיווחנו הבוקר (שלישי), גנבים פרצו במהלך הלילה לבית הכנסת "אורחות תורה" בבני ברק, גנבו ארבעה ספרי תורה, וספר תורה חמישי, כבד מאוד - הושלך בביזיון רב ארצה. גם ספרי נביאים שהיו בארון הקודש הושלכו על הרצפה.

משה כהן, גבאי בית הכנסת "אורחות תורה", סיפר ל'בחדרי חרדים' כי ראשוני המתפללים שהגיעו הבוקר (שלישי) לתפילה חטפו הלם וזעזוע, "מראה הוונדליזים, ארון הקודש מחולל, ספר תורה על הרצפה. הם לא ידעו מה לעשות, התקשרו מיד לגבאים כדי לדעת איך להתמודד".

אחד המתפללים התאושש והרים את הספר התורה היחיד שנותר בבית הכנסת, ספר ישן וכבד מאוד. אברך כולל שעבר במקום בסמוך לשעה 4:30 הבחין ברכב שחונה סמוך לבית הכנסת, ממנו ירדו שני חשודים.

האברך שאל אותם למעשיהם, והנהג השיב "שיפוצים". אהרן, גבאי נוסף של בית הכנסת, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי האברך שחשד שמשהו אינו כשורה, התעכב במקום והנהג אמר לו "אל תתערב לנו" וזה המשיך בדרכו.

במהלך הלילה נפרצו שני חנויות תכשיטים בבני ברק, לא הרחק מבית הכנסת. "המומחה" ברחוב חזון איש סמוך לרבי עקיבא וחנות "מושקוביץ" ברחוב רבי עקיבא פינת השומר. על פי אחד הדיווחים, בחנות "המומחה" הפורצים הכניסו את התכולה לתוך שק, אולם ברגע האחרון הויתרו אותו מחוץ לחנות ונמלטו.

"המשטרה לא רואה בנתיים קצה חוט" אומר הגבאי כהן, "היא מקשרת את זה אולי לעוד מקרה שהיה פה, באיזור אותן השעות, אין עדיין ראיות ברורות". כהן מוסיף שלפי המראה, "זה לא אנשים יהודים", שליבם לא היה נותן להם לנהוג כך בבית כנסת. מדובר באחד מבתי הכנסת הוותיקים בעיר, שהוקם על ידי שמעון סירוקה, ראש העיר החמישי של בני ברק.

חנות השעונים "המומחה" הבוקר. צילום: משה גולדשטיין

הגנבים פרצו באמצעות כלי פריצה כבדים את ארון הקודש, הוציאו ממנו ארבעה ספרי תורה, שאחד מהם מבוטח, הספר הכי יקר שהיה בארון הקודש. בשנים האחרונות אנשים התריעו כי בית הכנסת מועד לפריצה וגניבה, לכן רישתו את בית הכנסת במצלמות אבטחה. כנראה שהמתוחכמים האלה עלו על זה, פרצו לכל ארון שיש בו חוטי חשמל, עד שגילו את המצלמות, גנבו את המסך, את המחשב נייד ואת ה-DVR", מתוך כוונה לטשטש ראיות.

כפי הנראה, יכול להיות שהם קלטו שאנשים מתחילים להסתובב ברחוב, אז הם עזבו" מעריך הגבאי כהן, "עדיין יש פה סימנים שהם היו באמצע, ברחו באמצע, פתאום עף להם אצבע הספר תורה שגילו בשעה 6:00 בבוקר".

ספרי תורה אורחות תורה ארון קודש בית כנסת זיהוי פלילי ספר תורה נפל גנב ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד