י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תחת כשרות מזוייפת

אדם בעל חזות חסידית - מכר נבלות וטריפות

הלם באירופה: במשחטת עופות המשרתת קהילות בהונגריה ואוסטריה התגלה כי מנהל המפעל זייף את סימון הכשרות שכבר מזמן פג תוקפו, והוא חשוד שצירף לחבילות אלו טריפות ונבלות, בכך הכשיל יהודים שומרי כשרות • הגאב"ד במכתב: "מי שבישל מהמוצרים, שיעשה שאלת חכם"

אדם בעל חזות חסידית - מכר נבלות וטריפות
הבשר עם החותמת המזוייפת צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים מתמודדים בקהילות היהודיות באירופה עם בשר טרף שנמכר במסווה של בשר כשר, כאשר מי שעומד מאחורי שיווק המוצרים הלא כשרים, הוא "אדם בעל חזות חסידית, שהיה מעורב במספר שערוריות של מכירת טריפות", כך מספר ל'בחדרי חרדים' אחד מאנשי הקהילה באנטוורפן. שוחחנו במקביל עם גורם בקהילה החרדית בהונגריה, שם גם אישרו את הדברים החמורים שהתפרסמו.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי במקררי משחטת עופות המשרתת קהילות יהודיות בהונגריה ואוסטריה, מנהל המפעל זייף את סימון הכשרות שכבר מזמן פג תוקפו, וחשוד שצירף לחבילות אלו טריפות ונבלות.

לצערנו, יהודי המתחזה לחרדי חסידי - סוחר בשר, שמתברר שכבר בעבר הוסרה הכשרות מבית המסחר שבבעלותו - תושב אירופה, חבר למנהל המפעל ומפיץ טריפות ובשר למרות שנאמר לו במפורש להפסיק עם זה, והוזהר מלהתעסק איתו.

'בחדרי חרדים' פנה לרב מנחם אדלר שאחראי על השחיטה בבודפשט שבהונגריה, כדי לברר שהמכתב החריף עליו חתום אכן אמיתי, ולא מדובר ב'חיסול חשבונות'. הרב אדלר אישר את המכתב בו נכתב:

"אני החתום מטה מודיע בזה, שכל מוצרי בשר עוף והודו הנמכרים באירופה - מחוץ לבודפשט הונגריה - בהשגחת החתום מטה, הינם זיוף גמור וחתום. כך במכתב החריף מבהיר הרב אדלר, כי אנשי דלא מעלי, מזייפים פלומבות על בשר שלא נודע מהיכן הגיע. כשהם משתמשים בחותמת של מערך הכשרות של הרב אדלר, האחראי על השחיטה המקומית בהונגריה".

בהמשך מורה הרב לאלו שרכשו בשר מאותו סוחר או מאותה משחטה, לעשות שאלת חכם. "הנני להבהיר דעתי, למי שבישל מהמוצרים הנ"ל, שיעשה שאלת חכם איך לנהוג בכלים".

גם העיר אנטוורפן שבבלגיה סובלת מאותו מכשול חמור, מה שהביא את גאב"ד 'מחזיקי הדת' הגאון רבי אהרן שיף לחתום אף הוא על המכתב, "הדברים חמורים עד מאד וגם אני מצטרף לכל הנ"ל". כך מוסיף הגאב"ד במכתב.

אירופה בשר טרף כשרות אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד