י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"איש ללא עקרונות"

ש"ס תוקפת את ליברמן: "יכתיר ממשלת שמאל"

דבריו של ליברמן הבוקר באולפן ynet הרתיחו את ח"כי ש"ס, שפרסמו תגובה חריפה במיוחד נגד האיש שנחשב עד לבחירות הללו לחבירו הטוב של יו"ר התנועה אריה דרעי | ליברמן האשים את ש"ס שבתמיכתה עברו הסכמי אוסלו | ש"ס מזכירה כי פרשה מממשלת רבין בעקבות חתימת ההסכמים

ש"ס תוקפת את ליברמן: "יכתיר ממשלת שמאל"
דרעי וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בש"ס זועמים על דבריו של יו"ר 'ישראל ביתנו', בהם האשים את ש"ס כי בזכותה עברו הסכמי אוסלו ותוקפים; "ליברמן הוא שמאל".

בראיון שהעניק הבוקר (שלישי) באולפן ynet אמר ליברמן כי "ממשלה עם חרדים זה נוח מאוד, כי חרדים לא מתערבים בדרך כלל, לא בנושא ביטחון, לא בנושא חוץ, אלא הכל אומרים אמן, העיקר שהצ'קים יגיעו בזמן. צריך להבין, חרדים זה לא ימין. כל הסכמי אוסלו התאפשרו רק בזכות ש"ס".

עוד אמר ליברמן, "אנחנו הולכים לבחירות בגלל כניעה של נתניהו לחרדים. שיחקנו בצורה הכי נקיה, לא דיברנו מאחורי הגב, לא בתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד. נתניהו לעומת זאת מאחורי גבי ניהל כל הזמן מו"מ גם עם אנשים בתוך ישראל ביתנו, גם בתוך כחול לבן וגם עם אבי גבאי".

הוא נשאל באולפן, אם לא ימליץ, לא על נתניהו ולא על גנץ, על מי ימליץ לנשיא? "אני קודם כל ממליץ לכולם להצביע בפתק ל'. הכל תלוי כמה מנדטים נקבל בבחירות. אין בחירות אישיות. לנתניהו נוח להעביר את זה כאילו יש בחירה ישירה. בסוף אתה לא מצביע לבן אדם, אתה מצביע למפלגה".

הוא נשאל אם ישנו סיכוי שימליץ לנשיא על נתניהו? "אין לי שום מחויבות להמליך את נתניהו" השיב ליברמן והוסיף, "המחויבות שלי היא שהימין ינצח ושתקום ממשלה לאומית ליברלית. לא ממשלה חרדית-חרד"לית". 

לאחר הראיון, פרסם אביגדור ליברמן פוסט בדף הפייסבוק שלו בו כתב, "מערכת הבחירות הנוכחית סובבת סביב סוגיה אחת: האם גוש הימין יהפוך לגוש חרדים, כש"ישראל ביתנו" מחוץ לקואליציה או שתקום ממשלה לאומית, ימנית וליברלית עם "ישראל ביתנו"?".

הוא הוסיף וכתב, "החמישייה הפותחת של נתניהו הם: ליצמן, גפני, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר - ללא "ישראל ביתנו" וללא אביגדור ליברמן. את זה לא אני אומר, אלה הן הצהרות פומביות של נתניהו, יום יום ב"נתניהו היום", עקץ ליברמן.

"מה שמנע הקמת קואליציה כזאת הוא מושב 1 בכנסת", אומר יו"ר 'ישראל ביתנו', "שערו בנפשכם שלאיחוד מפלגות הימין היו 7 מנדטים במקום 5 שיש להם היום, והיתה מוקמת קואליציה של 62 ח"כים עם אורית סטרוק, בן גביר, סמוטריץ', ליצמן, דרעי וגפני".

"היחידה בקואליציית ימין שיכולה לעצור את הטירוף הזה היא "ישראל ביתנו". רק אנחנו יכולים למנוע מצב שבו ממשלה ימנית נסחטת על ידי חרדים משיחיים".

"כל מי שרוצה לראות את מדינת ישראל ממשיכה בנתיב של שפיות ומדיניות שקולה אחראית וליברלית, בראש ובראשונה בכל הקשור לנושאי דת ומדינה, חייב להצביע ל"ישראל ביתנו". אנחנו לא נאפשר את המשך הכפייה הדתית והניסיון לשנות את הסטטוס-קוו. "ישראל ביתנו" היא המפלגה היחידה שמגיעה לבחירות האלה עם קבלות על כך", כך ליברמן בפייסבוק.

מתקפה מש"ס: "איש ללא עקרונות, היום הוא ככה, מחר אחרת"

בש"ס כאמור זעמו על הדברים ותקפו, "אביגדור ליברמן משקר ביודעין כשהוא אומר כי הסכמי אוסלו עברו רק בזכות תמיכת ש"ס. סיעת ש"ס פרשה מממשלת רבין בספטמבר 1993, בעקבות החתימה על הסכמי אוסלו. ליברמן, שכל חייו זיגזג בין שמאל לימין, מעדיף להפריח האשמות כדי להשכיח שהוא זה שהציע פתרונות הזויים מבית מדרש השמאל הקיצוני כמו חילופי שטחים, החזרת היישובים בואדי ערה לרשות הפלסטינית והעברת שכונות במזרח ירושלים לרשות הפלסטינית לשם הקמת בירה פלסטינית. ליברמן הוא שמאל, הוא מנע לפני כשבועיים הקמת ממשלת ימין, גרר את ישראל למערכת בחירות מיותרת ואם זה יהיה תלוי בו הוא יכתיר ממשלת שמאל, רק בשל שנאתו היוקדת לבנימין נתניהו וקנאתו בו".

עוד הוסיפו בתגובתם, "ליברמן נחשב במשך עשרות השנים האחרונות חבר קרוב של הסיעות החרדיות, בעיקר של ש"ס. ש״ס וישראל ביתנו בראשות ליברמן פעלו יחד בממשלה ובמאות רבות של שיתופי פעולה פוליטיים במישור הארצי וברשויות מקומיות בכל הארץ. האחרונה שבהם היה שיתוף הפעולה ההדוק לבחירת משה לאון לראש עיריית ירושלים. ליברמן איננו אנטי חרדי. הוא איש ללא עקרונות. היום ככה, מחר אחרת".

ש"ס אביגדור ליברמן מתקפה מילולית מתקפה בחירות 2019 ישראל ביתנו הסכמי אוסלו הסכם אוסלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד