י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נשבה ארון האלוקים"

מול ההיכל הפרוץ - המשגיח אמר בבכי: "תפקידנו לחפש בדרכנו"

בבית הכנסת שנפרץ ערכו אמש עצרת זעקה ותפילה להחזרתם של ספרי התורה שנגנבו וחוללו • המשגיח אמר בבכי: "תפקידנו לחפש בדרכנו. רוצים מאיתנו משהו. זה בית מדרש שכל כך הצליח גדל בכמות ובאיכות ובו פגעו" • צפו בתיעוד מהשיחה הכואבת שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' 

מול ההיכל הפרוץ - המשגיח אמר בבכי: "תפקידנו לחפש בדרכנו"
עצרת על גניבת וחילול ספרי התורה צילום: עזרא טרבלסי

בקהילת "ארחות תורה" בבני ברק קיימו אתמול (שלישי) עצרת תפילה והתעוררות בבית המדרש שחולל וממנו נגנבו ספרי התורה לאור הוראת גדולי ישראל. 

בעצרת התפילה השתתפו בוגרי הישיבה המתפללים בבית המדרש לצד ראשי ורבני הישיבה, שנשאו דברי חיזוק. לפני התיבה עבר ראש הישיבות של "ארחות תורה" - הגאון רבי שרגא שטיינמן. 

דברים מרגשים בבכי נשא המשגיח הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, שאמר: "נשבה ארון האלוקים, תפקידנו לחפש בדרכנו, רוצים מאיתנו משהו, זה בית מדרש שכל כך הצליח גדל בכמות ובאיכות ובו פגעו. התכנסנו פה בעצה אחת עם מרן שר התורה שאמר לנו להתפלל".

המשגיח הוסיף בכאב: "היה פה חילול כבוד התורה וחילול כבוד הבית מדרש, איך מרבים כבוד התורה? זה בהתמדה ובעמל התורה להראות כמה התורה יקרה ומכובדת זה כבודה של תורה שנזכה שיחזרו אלינו לפאר את הבית מדרש כל ספרי התורה".

"אנחנו בוכים ספרי התורה בוכים הם נמצאים בידיים טמאות, בוא נרגיש את הכאב שלהם ויחד נבכה לקב"ה ונרבה כבוד שמים ונזכה לעשות את המזמור לתודה והקב"ה יחזיר לנו את הספרים". 

גם ראש הישיבה הגאון רבי איתמר גרבוז נשא דברים ואמר "שעל ידי שיתחזקו יהיה תיקון גדול וקידוש השם והקב"ה יעזור שיחזרו הספרים למקומם". לאחר מכן נערכה עצרת תפילה וזעקה בתפילה נרגשת בעקבות מה שאירע. 

---

צפו בתיעוד נרחב 

ספרי תורה ארחות תורה הגר''ח מישקובסקי גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד