י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"עם תזמורת בהרכב מלא"

בחג השבועות: ביה"כ שבו התפלל הגר"ע יוסף - הושכר לליברלים

ל'בחדרי חרדים' הגיע מידע כי בית הכנסת המיתולוגי 'אוהל מועד' בתל אביב שבו התפלל בין היתר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הושכר בחג לארגון ליברלי שערך במקום 'אירוע תרבותי' • האחראי על המקום בתגובה: בית הכנסת לא הושכר ניתנה רשות שימוש לשיעור תורה בלבד, יופקו לקחים

בחג השבועות: ביה"כ שבו התפלל הגר"ע יוסף - הושכר לליברלים
בית הכנסת אוהל מועד בתל אביב צילום: wikipedia

זעם בקרב הקהילה הדתית והחרדית בעיר תל אביב, לאחר שנטען כי בית הכנסת המיתולוגי 'אוהל מועד' בו התפללו הרבנים הראשיים לשעבר ובראשם מרן הגר"ע יוסף זצ״ל הושכר במהלך חג השבועות האחרון לארגון שערך במקום 'אירוע תרבות'.

על פי העדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', המתפללים הופתעו לגלות במהלך החג, כי האולם השייך לבית הכנסת, הושכר לארגון 'עלמא' - שהוא ארגון חילוני המעודד לימודי "יהדות חדשה" בקרב החילונים.

לא די בכך, אלא שאת חלק מההרצאות העבירו מרצים ובהם כאלה המזוהים באופן ישיר עם קהילת "היהדות המתחדשת", כשתוכן ההרצאות מנוגד באופן גורף לדעת ההלכה. בנוסף, האירועים באופן בוטה לא עומדים בגדרי הצניעות המינימליים, דבר בעייתי כשמדובר בבית כנסת שהתפלל בו הגר"ע יוסף זצ"ל.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' משחזר אחד המתפללים את הנראה שם בליל יום השבועות "אף אחד לא ידע על כך. רק בליל החג הבחנו בתנועה למטה. מחינו על כך בתוקף אולם נאמר לנו שזה באישור המפעילים והרבנים של אהל מועד".

נציין כי בית הכנסת אינו נמצא בבעלות פרטית כלשהי, שכן המייסדים הלכו לעולמם וכיום בית הכנסת מוחזק על ידי 'נאמנים' שמונו על ידי הממונה על ההקדש.

'בחדרי חרדים' פנה לנאמנים וביקש את תגובתם: נציג הנאמנים מסר כי "לאחר בדיקה עם הזכיין של אולם בית הכנסת מתברר כי מדובר בשקר מוחלט של גורמי בעלי אינטרס במטרה להכפיש וכחלק מנסיון השתלטות עוין על בית הכנסת".

"בית הכנסת לא הושכר לאיש, ניתנה רשות שימוש באולם האירועים של בית הכנסת, הגיע בחור דתי עם הבקשה לשיעור תורה שימשך שעתיים והזכיין השיב לו שלא לוקחים תשלום על שיעור תורה, בפרט נאמר שמדובר בקירוב רחוקים, אין מדובר ברפורמים חלילה, בכל מקרה, הנחינו את הזכיין שלא לאשר מכאן ולהבא שום אירוע ללא בירור לעומק של זהות המבקשים ואופי האירוע".

הגר"ע יוסף הרב הראשי בית כנסת תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד