י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
איפה לפיד בסיפור

קריצה לחרדים: תכנית המגירה של 'כחול לבן'

ב'כחול לבן' קיבלו כמו שאר המפלגות, הזדמנות שנייה לשנות את המשוואה והפעם לנצח בגדול • כחלק מהאסטרטגיה מגבשים במפלגה תכנית מרחיקת לכת שעשויה להתפרסם לפני הבחירות, במטרה להבקיע את חומת ההתנגדות החרדית ומתוך רצון להוכיח לבוחרים החילוניים כי הם עדיין אלטרנטיבה שלטונית • על פי הדיווח ב'קו עיתונות', הם מתכוונים להסכים למתווה חוק הגיוס האחרון שהגישו המפלגות החרדיות לליברמן, כשלצד זאת יצהירו על אי ביצוע שינויים בסטטוס קוו 

קריצה לחרדים: תכנית המגירה של 'כחול לבן'
בני גנץ חובש כיפה לראשו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בניסיון להבקיע את חומת ההתנגדות החרדית, ב'כחול לבן' מגבשים תכנית מרחיקת לכת, שעשויה בסיטואציה מסוימת לשנות את תמונת המצב הפוליטית אם כי נראה שדבר לא יכשיר אותם לשיתוף פעולה עם החרדים, כל עוד יאיר לפיד הינו חלק מהם.

על פי הדיווח ברשת עיתוני 'קו עיתונות', במפלגה המתיימרת להחליף את השלטון, עמלים בימים אלו בכירי המפלגה על 'תכנית מגירה' והיא נדונה בכובד ראש בדרגים הבכירים ביותר. מטבע הדברים, את פרטי התכנית מובילים בעיקר הצד המתון יותר במפלגה המשותפת, הלא הם אנשי 'חוסן לישראל' של בני גנץ. הח"כית החרדית עומר ינקלביץ' נמצאת אף היא בסוד העניינים ומצד 'יש עתיד' בולט ח"כ מאיר כהן כמי שדוחף להשקת התכנית באופן פומבי.

על פי התכנית שמתפרסמת הבוקר (רביעי) ב'קו עיתונות', סיעת 'כחול לבן' תצא בהצהרה חד צדדית המעניקה למפלגות החרדיות את כל מה שהמפלגה תהיה מוכנה להעניק להן לאחר הבחירות בעת מו"מ קואליציוני, כלומר, כמעט הכל.

ה'חבילה' שתגיש 'כחול לבן' לחרדים תכלול הסכמה מוחלטת מראש לחוקק את חוק הגיוס, בדיוק מהנקודה האחרונה אליה הגיעו המפלגות החרדיות במו"מ מול ליברמן, מתווה מרוכך שגם אליו התנגד יו"ר 'ישראל ביתנו'.

בנוסף, ההצהרה החד צדדית עשויה לכלול אמירה דרמטית, לפיה במידה ו'כחול לבן' תקבל לידיה את הזכות להרכבת ממשלה, לא יינקטו כל שינויים בנושא הסטטוס קוו מהמצב שהיה בממשלה היוצאת, מבלי שיהיו מוסכמים על כל הצדדים.

לא פחות מהרצון לפתוח ערוץ פוליטי מול המפלגות החרדיות, הרי שהמהלך המתגלגל ב'כחול לבן' נועד גם לאוזני המצביעים החילונים. על פי גורם רשמי במפלגה, האתגר הגדול שמלווה אותה הוא חוסר האמון של המצביעים החילונים, שכבר לא רואים בה אלטרנטיבה שלטונית. "הן מבחינה פוליטית, והן מבחינה ערכית וציבורית, יהיה נכון לנו להציג בפני כולם עוד לפני הבחירות את החבילה השלמה ולהעניק לבוחרים את הזכות להחליט", הוא אומר ל'קו עיתונות'.

מפלגת כחול לבן בני גנץ עומר ינקלביץ' בחירות לכנסת בחירות מוקדמות בחירות חוזרות בחירות 2019 חרדים המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד