י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסורת עריפת הראשים

אבי גבאי הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים

במפלגת 'העבודה' נפרדים הערב רשמית מיושב הראש - אבי גבאי, שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, זאת לאחר שהביא את המפלגה בבחירות האחרונות לשפל חסר תקדים

אבי גבאי הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים
אבי גבאי בליל הבחירות 2019 צילום: פלאש 90

בעבודה ממשיכים במסורת ועורפים את ראשו של אבי גבאי, יושב ראש המפלגה שהודיע בתחילת השבוע כי לא יתמודד בשנית לראשות המפלגה וכעת הוא מבשר כי בכוונתו לא להשתבץ ברשימה לכנסת ה-22 ומבקש לפרוש מהחיים הפוליטיים.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי: "הראש אומר שהם צודקים. באתי לשירות הציבורי וזו הדרך הבטוחה להמשיך בו. בעוד 3 חודשים תהיינה הבחירות ותמשיך להיות חבר כנסת ולך תדע מה יכול לקרות. זו פוליטיקה והכל לא צפוי בה. הלב אמר – לא. תחתוך, תתנתק. לך הלאה. זה כמובן החמיר לאחר המו"מ עם נתניהו והתגובות השקריות שנלוו לו".

גבאי מציין כי הדיונים על הרשימה האם להקפיא ולהתמודד באותה מתכונת לכנסת ה-22 או לקיים פריימריז מחודשים גרמו לו להחליט שלא להתמודד שוב לכנסת הבאה. הוא מציין כי "הדיונים האלה, שחוזרים ונמשכים לאורך כל הדרך, לצד הריבים והמחלוקות שנלווים להם, המחישו לי שהתרבות המפלגתית לא משתנה, ולמרות שהאמנתי שאוכל לה – לא הצלחתי. המפלגה במשבר גדול, ואינני מסיר את האחריות מעצמי".

גבאי ציין עוד כי "אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה. בסוף מדובר בחיים ובאיכות החיים של אזרחי המדינה ולא רק במשחק פוליטי פנים מפלגתי". לטענתו, "לא הצלחתי לשנות כיו"ר ובוודאי שלא אצליח כחבר כנסת מן השורה. ובלי לשנות את התרבות הזאת אי אפשר להצליח".

"החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה, בין אם מדובר בהקפאת הרשימה ובין אם יוחלט על פריימריס לחברי הרשימה. אין לי תכניות קדימה. לא יודע איך ומה אעשה עבור הציבור אבל המחויבות שלי נותרה בעינה", כתב.

בכך מצטרף גבאי לשותפו טל רוסו שהודיע גם הוא כי אין בכוונתו להשתלב שוב ברשימת המפלגה לכנסת ה-22. מאחורי הקלעים מתנהל קרב על הראשות ובו כבר הודיעו חברי הכנסת סתיו שפיר, עמיר פרץ כי בכוונתם להתמודד, כשהיום הצטרף אליהם גם חבר הכנסת איציק שמולי שהודיע כי יתמודד לתפקיד יושב ראש המפלגה.

מפלגת העבודה אבי גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד