י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עַיִן רוֹאָה וְאֹזֶן שׁוֹמַעַת

משתמשים בדרך? לעיתים לא יאמינו לכם

במקרים רבים אנו נתקלים ב'קושי ראייתי והוכחתי' לזיכוי או הפחתת ענישה של נאשמים. הדבר הנכון שהוא לכאורה פשוט מאוד, הוא להתקין ברכב מצלמת דרך • עו"ד רוני פאלוך בטיפים לנהגים

משתמשים בדרך? לעיתים לא יאמינו לכם
ניידת המשטרה מתוך מצלמת הרכב צילום: כאן 11

חיוניות שימוש ב"מצלמת דרך": בסיעתא דשמיא, בלא תיק אחד ולא שניים, יצא לנו לזכות נאשם או לגרום להקלת סעיף אישום, וזאת בדרך של היערכות מראש בדמות התקנת מצלמת דרך.

המקרה המהדהד בראשי, הינו תיק של אי מתן זכות קדימה, כשעל פניו לנאשם לא היה כל זיכוי לזכות. אולם בשימוש נכון בהסרטה, תוקן הסעיף באופן משמעותי. ואין ספור דוגמאות.

במקרים רבים אנו נתקלים ב'קושי ראייתי והוכחתי' לזיכוי או הפחתת ענישה של נאשמים. הדבר הנכון שהוא לכאורה פשוט מאוד, הוא להתקין ברכב מצלמת דרך.

מצלמה דרך היא לא מוצר יקר, אמנם מדובר בעלות של 250-500 ש"ח, אולם כמות כאב הראש שהיא עשויה להפחית במקרה הצורך, שווה אף יותר מכך.

לתשומת לב, במידה והנהג סבור כי ההסרטה אינה "מטיבה" עימו, אז פשוט לא משתמשים בהסרטה.

מאז פורסם מידע זה ללקוחות המשרד, קיבלנו בשבוע האחרון סרטונים מלקוחות שהתקינו לאור כך, והמצלמה פתרה להם את הבעיה.

ניתן לצפות בשני סרטוני ההדגמה, הראשון נהג מעורב שלא עצר בתמרור עצור. השני, בו מותקן ברכב גם מצלמה אחורית, כאשר ניידת מעניקה דו"ח דיבורית כשברור שלא היתה אפשרות לשוטר לראות כפי שציין בדו"ח.

מה התוצאה? במקרה של דו"ח הדיבורית - זיכוי או הפחתת ניקוד. בתאונת תמרור עצור, בלי הליכי הוכחות ועדים, הלקוח עם המסרטה זכאי בלי כאבי ראש.

מצלמת רכב אכיפת עבירות תנועה עבירות תעבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד