י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הזקן החדש של אלשטיין

לייבל'ה השבוע: האם מלך זילברשלג התארס?

והשבוע במדור: העיתונאים שהביעו מחאתם בטוויטר, הזקן החדש של אדוארדו אלשטיין, מפגש הפסגה של ברייטקופף טוקר משה ליאון ואובחצירא ומי משכיר כסאות לאדמו"רים החדשים?  

לייבל'ה השבוע: האם מלך זילברשלג התארס?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה כמו תמיד, מכלה את זמנו במשך השבוע ברשת הנקראת טוויטר והוא משמש כציפור בין להקת עורבים המצייצים ללא הפסקה. לשמחתו של לייבל'ה, חג השבועות השנה הפך לסופ"ש שכלל שבת וחג, מה שנתן לו אפשרות למרווח נשימה מכל ה'עולם הזה' של הדור והוא קיבל את התורה בשמחה ובמעט עוגות גבינה. 

לייבל'ה חשב לסגור את סוף השבוע ברוגע, אך הוא התעורר עקב ציוצו של הטרול הנודע 'צבי אשכנזי', שבישר על אירוסיו של הכוכב הבלתי מעורער אלימלך זילברשלג - המכונה 'מלך', עם בחירת ליבו מחסידות ויז'ניץ. לייבל'ה שמח לחזות מהצד בנפילתו של הטרול הכמעט לאומי החותם את הודעותיו בשם '.צבי', שחשב בטעות שהכוכב מלך זילברשלג התארס, לאחר שראה מודעת אירוסים שהופיעה בעיתון 'המודיע' שבשרה על אירוסיו של בחור ששמו זהה למלך זילברשלג, בעוד מלך זילברשלג המקורי, עדיין רווק ומאושר. בכל אופן כולנו ובראשם לייבל'ה, מאחלים לזילברשלג מזל טוב ושידוך בקרוב.

בעוד זילברשלג כמעט והתארס לו בפתע פתאום וללא הודעה מוקדמת, לייבל'ה התוודע לקמפיין בטוויטר המבקש מהעיתונאים שלא לנהוג זה בזה שלא בכבוד וחס ושלום שלא לעשות שיימינג וירידה לאישי. לייבל'ה מברך את הדבר הזה בכל מאודו ושש ושמח לדעת שיש אנשים שאכפת להם מהשני והם דואגים שחס ושלום שלא נגיע לידי מידת הלבנת פני חברו ברבים. 

לייבל'ה ניצל את סוף השבוע והצטרף למסעו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהגיע למסע חיזוק ברחבי השכונות. על הדרך ראה לייבל'ה את ראש ישיבת 'משיב הרוח' ר' שעיה רוטנברג מקבל את ברכתו של חבר המועצת הגרב"מ אזרחי. 

ועל הדרך במעמד הנחת אבן הפינה לסמינר מנדלסון, ראה לייבל'ה את הצמד שמעון ברייטקופף וירח טוקר מסתודדים עם אחד - אבי אובחצירא, האיש של משה ליאון. השלושה שהביאו לניצחון סגרו את הדילים האחרונים בשמי הפוליטיקה. 

לאחר מספר דקות, הצטרפו למסתודדים גם הבוסים מוישה ליאון ומוישה גפני ושמעו את התובנות מהשיחה הקודמת. 

ולאחר שהיה רעב מהמסע, הגיע לייבל'ה ל'מפגש האש', שם ראה את ההכנות הגדולות לקראת הבר מצווה לבנו של העסקן יענקי ברגר ועל הדרך זכה לראות איחוד מרגש. האסטרטג והיועץ של ליצמן יעקב איזק תפס שיחה חגיגית עם יענקי ברגר איש שלומי אמונים.

לאחר מכן הגיע לייבל'ה לעיריית ירושלים, שם ראה את טקס חלוקת תעודות הצטיינות, כשאחד מהמצטיינים, הוא הרב דוד ויסנשטרן מתנדב זק"א מפורסם, מנאמני בית הגר"יש אלישיב זצ"ל והכי חשוב - ידיד של לייבל'ה מהנץ בכותל, שם לייבל'ה לוגם את הקפה והשתיה היישר מחלונו של ר' דוד שמשכים קום כל יום. 

לייבל'ה גם לא ויתר על ניחום אבלים אצל סגן השר פרוש שם ראה השבוע את הרבי מקרעטשניף ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ שגילה כי הוא דור שמיני או תשיעי לבעל ה"לבוש". אחר כך סיפר שהראו לו עץ משפחה של כמה דורות קודם, וביקש סיוע מאחד הנוכחים, הבקי בהיסטוריה של גדולי ישראל, שיסביר לו מי הגדולים שמאחורי השמות הללו, ומה הייתה תרומתם לעולם היהודי.

לייבל'ה שב לבני ברק, ירד בתחנה ברחוב רבי עקיבא והמשיך לרחוב הרב קוק, שם ראה את רבה של שיכון ה' - הגאון הנערץ רבי מרדכי בונים זילברבג, שתפס מונית בדרך להספיק עוד שיעור. 

‏משם המשיך לייבל'ה לחנות של איש הסלולר הנודע ישראל רויכר ‎ברחוב רבי עקיבא, שם ראה איך אותו רויכר, מעניק במתנה מכשיר פלאפון כשר ליענקי רוזנברג, הנער מ'שיח סוד' שהוכה באלימות קשה מצד שוטרים בל"ג בעומר. 

ובצל ריבוי האדמו"רים בעיקר הצעירים, לייבל'ה חושף על רכישת ענק של כיסאות אדמו"רים בקרית ויז'ניץ בבני ברק: אברך שהוא גם סוחר ממולח, החליט לנצל את המומנטום ורכש כיסאות מפוארים להשכרה לאדמו"רים שאין ידם משגת לרכושם. אדמו"רים או חסידים המעוניינים להשכיר יפנו ללייבל'ה בפרטי פלוס דמי תיווך. 

לייבל'ה גם לא פסח על חג השבועות במעזיבוז שבאוקראינה, על יד ציונו של קודש הקודשים הבעל שם טוב הקדוש. לייבל'ה ראה שם את איש העסקים אדוארדו אלשטיין שגידל זקן עבות עם העסקן הצעיר חיים דץ. 

בהמשך ראה לייבל'ה את האיש והאגדה מהצפון - הרב דוד דרלי, כשהוא עורך הדלקה לכבוד הצדיק והחג. 

ואילו את השר אופיר אקוניס ראה לייבל'ה בברוקלין בשכונת קראון הייטס החבדי"ת, לשם הגיע שר המדע והחלל לבית ר' חנינא משולם שפרלין הנגיד והעסקן - שזכה להימנות על מקורבי בית הרבי מחב"ד ולשמשו. 

בעל ההלכה ברורה וחבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, המריא השבוע למסע חיזוק בקהילה היהודית בארגנטינה בהמשך להזמנת הקהילה היהודית והרב הראשי של המדינה וזאת לרגל העלייה המדאיגה באנטישמיות נגד יהודים במדינה.

במהלך הטיסה, תפס לייבל'ה בזווית העין את הגר"ח וואזנר כשהוא מנצל את השהות הארוכה על המטוס ויושב עם הגר"ד יוסף לפלפול תורני, על חיבורו האחרון של חבר המועצת בנושא שבת במסגרת 'הלכה ברורה'.

לייבלה לא צלל לפרטים והעדיף להתמקד במסע החיזוק לילדי הקהילה היהודית בארגנטינה שזכו לשיעור בהלכה והשקפה.

בפוליטיקה הישראלית עוד לא נכנסו לכוננות בחירות והשבוע היו מי שניצלו את השקט שלפני הסערה למעט חסד, רגע לפני הקרב הגדול.  מי שהפתיעו השבוע היו יו"ר מפלגת מרצ' ח"כ תמר זנדברג משמאל וסגנית שר החוץ חה"כ ציפי חוטובלי, שלרגע קט עצרו את העימותים על זהותה של המדינה והתאחדו בתרומה לקמפיין הצ'רידי שערכה עמותת חסדי לב מצפת, בנשיאות הרב ביסטריצקי. התרומה אמנם לא הייתה גדולה, אבל בעידן הצ'רידי לייבל'ה רואה גם בשכר שיחה נאה משהו להתאחד סביבו.

 והזמר והיוצר אביתר בנאי, הגיע השבוע לשמח חולים במחלקה האונקולוגית בבית החולים 'שניידר', כשהוא מלווה ברב ביה"ח הרב אשר לבי וד"ר אבינעם פירוגובסקי סגן מנהל בית החולים. 

בלי מצ'ינג: האמרגן החסידי שלום וגשל עמד בהתחייבותו, והשבוע נערך בישיבת אורייתא מעמד התחלת כתיבת האותיות לספר תורה שהוא תרם לישיבה. האדמו"ר מלוצק, המשפיע הגדול ר' מיילך בידרמן, סגן רא"ע יוסי דייטש ואח"מים נוספים כתבו אות בספר התורה.  מהצד של שלום כיבד בנוכחותו ואף כובד בכתיבת אות האמן והיוצר נפתלי קמפה.  ללייבל'ה נודע כי בסיום הכתיבה צפוי להיערך מעמד הכנסת ספר תורה יוקרתי במיוחד, בו יטלו חלק כל גייסותיו המורחבים של וגשל, לרבות מרדכי בן דוד, שמילי אונגר נפתלי קמפה, ועוד

כוכב הרשת ואיש העסקים שוקי סלומון והנגיד שמוליק הלפרין, נצפו השבוע מרוצים מתמיד לאחר פגישת עסקים במרכז הסחר של עיר התורה והחסידות מגדלי בסר. 

ומבקר המדינה החדש מתניהו אנגלמן שעלה לירושלים, פגש במקרה את עוזרו של הראשון לציון הרב ישראל תורג'מן. השניים נעמדו לתמונה לכבוד לייבל'ה.  

ברדיו 'קול חי' חגגו השבוע יום הולדת בהפתעה לרב חיים הורביץ, רב שכונות 'צהלה' בתל אביב. כל התלמידים שמחו עם מרן הרב הורביץ וללייבל'ה לא נותר אלא לאחל גם מזל טוב. 

והכוכב החדש בשמי החזנות והחתן - החזן חיים ויסמן שעוד שבועיים מתחתן, יצא למסע חיזוק הקהילות היהודיות בוינה, שם הופיע בבית הכנסת הגדול בעיר ואף נצפה על גדות נהר הדנובה. 

ומי שלא מכיר את יוסל'ה - זה מותג ברגמן, כנראה שלא יודע שהוא גם יושב ולומד. בין זירה פוליטית לזירות נוספות, יוסל'ה שוקד בישיבה על דלתות הגמרא וזה התיעוד ששלח לנו אחד הלומדים. 

ופינת המזל טובים 

לייבל'ה רווה השבוע שמחות ונחת בשמחת האירוסין לבתו של דובר חסידות בעלזא הרב יהושע וינברגר, שנערכה באולמי באיאן - לאחר ש'בית מלכה' הסמוך היה תפוס. לשמחה הגיעו כמעט כל חברי הכנסת האשכנזים והחסידים לצד כל עסקני עיריית בני ברק. 

מי שהפתיע והגיע לשמחה היה אחיו של וינברגר - הרשי, שהוא מנהל מקהלת 'שירה' בארה"ב, שהגיע היישר מיום טוב שני כשהוא חבוש בשטריימל מביתו של הריב מבעלזא שם התברך.

ובאשדוד נערכה שמחת האירוסין לבנו של שאול לנדא, מעסקני חסידות פיטסבורג והמסתעף, החתן אברהם אבא בא בברית האירוסין עם בת  הרה"ח אריה ויינרייך מחשובי חסידי צאנז באשדוד. שמחת הווארט נערכה אצל הרבי מפיטסבורג שגם האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא מצטרף לברכות.

 

ברכת מזל טוב לעורך 'חדשות משפחה' אליעזר שולמן, לרגל שמחת בר המצווה לבנו, הערב, באולם הת״ת בכפר חב״ד. לייבל'ה יביא תיעוד בשבוע הבא. 

ברכת מזל טוב לרשם עולם הישיבות אורי זלזניק, לרגל שמחת החתונה לבנו שנערכה ביום רביעי באולמי 'היכלי הפאר' בבני ברק בהשתתפות ראשי ישיבות ורשמים ואנשי הדיור החרדי, גם חבר הכנסת הגיע לאחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לישעיהו מילר אחראי מחלקת גיוס כספים ומשאבים במוסדות ויז'ניץ בארה"ק, לרגל הולדת הבן בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לסוכן הנסיעות של 'רוזנר טורס' - איציק רוזנר, לרגל אירוסיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן שלמה גרטנר מלונדון, לרגל אירוסי בתו בשעטומ"צ.

מזל טוב לחיים פוקסמן - עוזרו לשעבר של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לרגל הבר מצווה לבנו, באירוע ראה לייבל'ה את הבוס לשעבר ר' יענקל ליצמן ואיש אמונו מוטי בבצ'יק. הברכה אחת גם לגברת חיה מפרסום ישראל. 

לייבל'ה רכילות חרדית מלך זילברשלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד