ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בפנים גלויות, בלי בושה

אחד מעצורי הקטטה בשבועות: "לא מתנצל" • צפו

כיומיים לאחר שנעצר יחד עם כמה מחבריו בגין תקיפתם את חסידי דאראג בליל חג השבועות, התראיין אחד העצורים מחצר ביתו לכלי תקשורת חילוני כשכיפה שחורה לראשו וסירב להתנצל על התקרית | הוא טען כי "החסידים התחילו" וכי הם רק שיחקו ביניהם מלחמות מים | כן טען כי הסרטונים ערוכים

אחד מעצורי הקטטה בשבועות: "לא מתנצל" • צפו
מרדכי דוד בראיון לצד התיעוד ממצלמות האבטחה צילום: צילומסך

לא מתנצל; אחד העצורים בקטטה האלימה שהתרחשה בליל חג השבועות בבניין חסידות דאראג בבני ברק, תוך שהוא נמצא במעצר בית התראיין לכתב אור הלר ב'חדשות 13' וטען כי מי שהחל את הקטטה האלימה, הם דווקא החסידים, במהלך הראיון הוא קיבל הזדמנות להתנצל בפומבי על מעשיו ומעשי חבריו, אך הוא סירב לעשות כן ובעזות מצח המשיך לטעון כי החסידים החלו לתקוף אותם סתם ללא סיבה.

בראיון שהעניק הנער מרדכי דוד, מחצר ביתו בפנים גלויות, סיפר כי הוא וחבריו שיחקו "מלחמת מים", ובמהלך המשחק אחד החסידים נפגע מהמים. לדבריו, "20 חסידים קפצו עלי, עשו לי לינץ', לא יודע איך יצאתי משם ללא פגע" סיפר. לטענתו, האלימות הקשה שנקטו חבריו כלפי חסידי דאראג, "זה טבעי", סוג של הגנה עצמית.

בסרטוני הוידאו שפורסמו ב'בחדרי חרדים', גם מבית הכנסת אנטניא וגם מישיבת מכנובקא בעלזא, נראה שהוונדליזם לא היה "רק הגנה עצמית" או "להחזיר להם".

על כל פנים מצפייה בראיון עם הנער הביריון, נראה כי המראיין אור הלר, אינו מתרשם מדבריו ולא ממהר לקבל את גרסתו. הוא עימת אותו מול העובדות, למשל שאף לא אחד מהחסידים נעצר, וכי רק מצד הנערים הפורעים ישנם כמה עצורים, אך הנער נותר בשלו וטען כי הסרטונים נערכו כדי להפליל אותם והם אינם מראים את המעשים שקדמו לתקיפתם האלימה של החסידים אותם.

לדברי הנער שכמובן לא הסכים להתנצל בשום אופן, המשטרה לקחה צד עם החסידים כי הם אלה שהתלוננו, אך לדבריו הם האשמים ועמם צריך למצות את הדין.

הנער בראיון. צילומסך 'חדשות 13'

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר פרסום וידאו ממצלמות האבטחה, השיטור העירוני בפיקודו של נתי יקוטי שרק לאחרונה נכנס לתפקידו, עצרו כבר ביום שני שישה נערים החשודים במעורבות בקטטה ששוחררו בהמשך בתנאים מגבילים, ואתמול (רביעי) בוצעו חמישה מעצרים נוספים בחשד לפריצה וגניבה, כאשר שלושה מהם נעצרו ביום שני ושוחררו. כלל החשודים, שמונה במספר, שוחררו בתנאים מגבילים, בין היתר הרחקה מהאיזור ומעצר בית.

בתוך כך, בראיון שהעניק אמש (חמישי) ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין למשה גלסנר באולפן 'קול ברמה פלוס', הוא הבטיח כי "יש לנו תוכנית לטיפול בנוער הנושר, אנחנו נפנה עוד משאבים לנושא החשוב הזה" והוסיף כי "האירועים האחרונים מביישים את העיר".

אותו אירוע חמור שהתרחש בליל חג השבועות, התגלגל למשך מספר שעות, במהלכם איש לא התקשר למשטרה בעקבות קדושת החג, למרות ש-15 חסידי דאראג נפצעו קלות וטופלו על ידי מתנדבי 'איחוד הצלה'.

עצור מעצר בית קטטה המונית קטטה חסידות דאראג חג שבועות מצלמות אבטחה נערי שוליים נערי שוליים בני ברק מעצר נערי שוליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד