י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפגיעה הישירה בישיבה

התלמיד משחזר: 'לא יודע אם הייתי עומד פה'

נס גדול היה שם: בישיבת ההסדר בשדרות מדברים בהתרגשות על גודל הנס שאירע אמש, למרות פגיעת רקטה בבנין הישיבה כשבתוכה תלמידים, איש לא נפגע | התלמידים עסקו בפסוק "גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי" 

התלמיד משחזר: 'לא יודע אם הייתי עומד פה'
צללית. אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

הנס הגדול בישיבה. ראש ישיבת ההסדר 'לב לדעת' בשדרות בה פגעה רקטה אמש (חמישי) התראיין ל'חדשות 12' וסיפר על הנס הגדול שהאירוע הסתיים בחסדי שמים ללא נפגעים.

ראש הישיבה הרב שלמה בנימין סיפר, "קרה נס, הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה", לדבריו, "עשר דקות קודם לכן שהו בישיבה 15 בחורים שהיו בעת תפילת ערבית".

עוד ציין הרב, כי בשעת האזעקה למדו התלמידים על פסוק כ"ג בתהילים בו נכלל הפסוק "גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי שבטך ומשענתך המה ינחמני".

תלמיד ישיבת 'לב לדעת' שלום כחלון סיפר לכתב 'חדשות 12', "ישבנו ודיברנו ואז היה 'צבע אדום', ואז היה פיצוץ אדיר, באותו רגע שנשכבנו על הרצפה אמרתי לעצמי בלב: 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד' - זו האמונה שלי, שזה מה שיציל אותי מהמקום הזה. שנייה אחרי הפיצוץ ראיתי הרבה ניצוצות, אורות, הבזקים, קצת עשן. הישיבה עשתה טוב שהיא מיגנה את המקום ממש טוב. אם זה היה קורה כמה מטרים הצידה, לא יודע אם הייתי עומד פה".השניות הראשונות לאחר פגיעת הרקטה. צילום: מנדי ריזל

בית חב"ד בשדרות שוכן בסמוך לישיבה וגם שם נשמע הרעש היטב, "היינו באמצע השיעור השבועי בפרשת השבוע בבית חב"ד, לפתע שמענו אזעקת צבע אדום ומיד אחריה פיצוץ אדיר", סיפר אשר פיזם, תלמיד בישיבת חב"ד לכתב 'חדשות 12'.

לדבריו, "יצאנו החוצה וראינו את הפגיעה בישיבה הסמוכה אלינו. ברוך ה' לא היו נפגעים, רק נזק נגרם למבנה. לא ראינו אף אחד, המבנה היה אפוף עשן".

פיזם הוסיף וציין כי "זו לא פעם ראשונה, אני זוכר את הירי הראשון לשדרות, הייתי בן 11. יש לי ילדים, והם חווים את אותו הדבר. הדבר הזה לא יכול להימשך מסבב לסבב, חייבים פעם אחת ולתמיד ולמשך תקופה ארוכה לטפל בזה ביד חזקה ובזרוע נטויה ולהביא שקט ושלווה".

כזכור, אמש בסביבות השעה 21:00 נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות, שניות לאחר מכן פגעה רקטה ששיגרו ארגוני הטרור מעזה, היישר בבנין ישיבת ההסדר 'לב לדעת', תחילה דווח כי הישיבה היתה ריקה מאדם, לאחר שהבחורים נסעו לבתיהם, אך כעת מתברר גודל הנס שבעתיים, שלמרות ששהו בתוכו תלמידים, איש מהם לא נפגע, אולם נזק נגרם למבנה.

ישיבת הסדר שדרות רקטה רקטה בדרום שיגור רקטה פגיעה ישירה נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד