ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מכרזים תמורת מזומנים

חשד לשוחד: בכירים בעיריית אלעד נעצרו

חשד לשוחד: ארבעה עובדי עירייה חרדית בהם אב ובנו שמקורבים מאוד לראש העיר וחבר מועצה שעשה לא מעט רעש וכן מפקח בנייה - נעצרו ע"י המשטרה • החשד: אישרו חריגות בנייה תמורת קבלת שוחד • עוכבו לחקירה שלושה נוספים • הכתב הפלילי של 'בחדרי' עם כל הפרטים

חשד לשוחד: בכירים בעיריית אלעד נעצרו
עצור חרדי. תמונת אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) ארבעה חשודים בעיריית אלעד ועיכבה שלושה נוספים. בין ארבעת החשודים מקורב מאוד לראש העיר וכן בנו של המקורב, מפקח בנייה וחבר מועצה שעשה הרבה רעש.

לפי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', חוקרי המשטרה פשטו בשעת בוקר מוקדמת על משרדי עיריית אלעד - שם החרימו מסמכים. במקביל, צוותים אחרים של יאל"כ ביקרו בבתי החשודים.

מלבד הארבעה שנעצרו, עוכבו גם שלושה חשודים לחקירה - בהם מנהל אגף בעירייה. בשעה זו כולם נחקרים במשרדי לה"ב 433 בלוד בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בשעות הקרובות יוחלט האם חלקם יובאו להארכת מעצר.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי על פי החשד בלה"ב 433, בעיריית אלעד אישרו חריגות בנייה בעיר תמורת קבלת שוחד.

על פי החשד, החשודים ובהם נבחרי ציבור קיבלו לכאורה כספי שוחד תמורת הטיית מכרזים שבאחריות הרשות וכן סיוע במתן אישורי בנייה בניגוד לחוק.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז מרכז. כאמור, החשודים הובאו לחקירה ביחידה ובשעות הצהריים יובאו, ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

יצוין כי במסדרונות העירייה מדברים מזה כשבועיים על חקירה סמויה שמתנהלת והשמועה פשטה גם ברחבי העיר. הבוקר עם פשיטת חוקרי המשטרה, איש לא הופתע.

מהמשטרה נמסר כי, "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים הפוגעים בסדרי השלטון וכן תחתור להגיע לכל מקום בו עולה חשד לשחיתות במרחב הציבורי".

לפני שעה קלה הגיב יונתן אליאס, חבר מועצת העיר אלעד: "כולי תקווה שהחקירה תסתיים ללא כלום. עם זאת, הגיע הזמן שהדברים בעירייה יתנהלו בשקיפות מרבית וללא קומבינות נמוכות שעל חלק מהם ידוע בראש חוצות".

לדברי חבר המועצה: "ימים אלו הם לא מהימים שאני גאה להיות חבר מועצת העיר. אני אופטימי שיבואו ימים טובים יותר".

יצוין כי לפני כשש שנים, בי"ז סיון תשע"ג, פשטו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל על בניין עיריית אלעד, ועצרו את ראש העיר דאז יצחק עידן, בחשד לביצוע עבירות שוחד מרמה והלבנת הון. יחד איתו נעצרו גם מספר עובדים. עידן נחקר ומעצרו הוארך ביומיים, אז שוחרר למעצר בית. 

כשנה לאחר מעצרו, בחודש סיון תשע"ד, המשטרה סיימה את החקירה בחשד לקיומו של קשר פסול בין עידן, בעת שכיהן כראש עיר, לבין איש עסקים תושב אלעד שעוסק בשיווק ובמכירת פרויקטים למגורים באלעד, אשר במסגרתו פעל עידן לקדם פרויקטים לטובת עסקו של אותו תושב ובמקביל קיבל מהאחרון הטבות כספיות. 

המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגדו, והתיק הועבר לפרקליטות. אולם באופן מפתיע, לאחר כשנתיים וחצי בחודש כסלו תשע"ו, קיבל עידן מכתב מהמשטרה כי הוחלט לסגור את התיק "לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדתך לדין". המכתב, נשלח כשנה קודם לכן לכתובתו של עידן באלעד, אולם מאז הספיק לעזוב את העיר לטובת בני ברק. כך, שרק כשנה לאחר שנסגר התיק - עידן התעדכן. 

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר אז ל'בחדרי חרדים' כי התיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות. באשר לשיהוי במסירת המכתב לחשוד, נמסר מהמשטרה כי מאחר וביחידה החוקרת איש לא עדכן את כתובת המגורים, המכתב נשלח לאלעד.

מעצרים ליליים הארכת מעצר עבירות שוחד שחיתות בעיריית אלעד להב 433 פרשת אמת לאמיתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד