י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצב החינוך החרדי

מעקב 'בחדרי': גפני מנע העברת 900 מיליון שקל "שלא יעבדו עלי"

יושב ראש ועדת הכספים ח"כ משה גפני מנע היום העברה תקציבית בסך 900 מיליון שקלים למשרדי החינוך והאוצר עד שיטופלו נושאי החינוך המיוחד החרדי • "המצב הזה בו הגננות הללו מקבלות שכר מופחת בחינוך המיוחד רק כי הילד הוא חרדי, לא יימשך" • צפו בתיעוד מהדיון

מעקב 'בחדרי': גפני מנע העברת 900 מיליון שקל "שלא יעבדו עלי"
גפני זועם בוועדה צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

מעקב 'בחדרי חרדים': לאחר שבשבוע שעבר שיתפו פעולה חברי הכנסת החרדים יחד עם סיעת ׳כחול לבן׳ ומנעו מנציגי האוצר לבצע העברות תקציביות עד למימון הצהרונים ותקצוב ילדי החינוך המיוחד החרדי - המאבק נמשך כשגפני עוצר היום שוב את דיוני האוצר.

בדיון וועדת הכספים שהתקיים היום (ראשון) עצר יושב ראש הוועדה חבר הכנסת משה גפני תקצוב שהיה אמור לעבור למשרדי החינוך והאוצר בסך כולל של 900 מיליון שקלים עד שיטופלו נושאי החינוך המיוחד החרדי בעקבות המאבק אותו מוביל 'בחדרי חרדים'.

ח"כ גפני אמר בדיון כי, "האם יש מישהו במשרד האוצר שיודע שיש ילדים שלא מקבלים תקצוב שהם זקוקים לו, שיסתכל להם בעיניים. לא מאשרים זאת - המצב הזה בו הגננות הללו מקבלות שכר מופחת בחינוך המיוחד רק כי הילד הוא חרדי, לא יימשך. זה בניגוד לחוק".

גפני ציין גם את המאבק בשכר הגננות שציין כי "הגננות אצלנו במגזר מקבלות שכר רעב, הגננות מה שהוא מתאר זה נושא שגרתי, אני מגיע הביתה ומקבל פניות מאוד קשות. על גננות שמקבלות שכר רעב, אומרים לי את כיו"ר ועדת הכספים, גם מסכים לקבל שכר כזה. הפניות הם מדם ליבם. גננת נקשרת לילדים, זה לא יימשך".

גפני הוסיף ואמר בזעם, "שלא יעבדו עלי, אגף התקציבים צריכים להפסיק עם הרעשות הזו. לא נוגעים עם ילדים של החינוך המיוחד, הכל אצלם נמדד בכל מיני תככים פוליטיים, לא נוגעים בחיוך המיוחד ולכן החרדים פה לא רוצים לאשר את התקציבים".

"יש פה ילדים, יש פה כיתות שצריך לשפץ אותם, יש פה את מה שסוכם פה (בוועדת הכספים) על השולחן והאוצר לא מאשר את זה הפ מרצים תאומים ׳לא ידענו׳ או ׳טעינו׳ - טעיתם?", אמר גפני, "תביאו תקצוב מתוקן".

אחד ההורים לילדים המיוחדים, אליעזר היון אמר בדיון הוועדה "אני גם חרדי כפי שניתן לראות בלי להתאמץ. באתי לפה כדי להעביר בשם הרבה הורים את המסר שבמשתנה הזה של ילדים מיוחדים אין הבדל בין חרדים ללא חרדים, הם החוליה החלשה והם חייבם לעזרה שלנו, אין מי שידאג להם. אין כל היגיון בכך שהגננות של הילדים הללו יקבלו משכורות רעב או שהמוסדות יאלצו לשלם וכך הם יקרסו, אני יודע כי אני סייעתי במסעות לגיוס כספים למוסדות קודש מן הסוג הזה".

לדבריו, "זה לא קשור ללימודי ליבה חילונים או חרדים, כולם מסכימים לכך. זו הסיבה שאני מקווה ומצפה שדווקא בועדת הכספים שאתה היו"ר שלה הוא אדם חרדי שנשלח על ידי ההורים החרדים לא תאפשר לעוולה הזו לקרות, ולא תיתן לאפליה הקשה והפושעת הזו להמשיך".

משה גפני ועדת הכספים חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד