י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השופט נזף בחוקרים

חבר המועצה טוען: "מאז שנתתי לפרוש את הקול שלי - אני סובל"

במהלך הדיון שהתקיים בעניינו של חבר מועצת עיריית אלעד החשוד בשוחד, הוא התגונן וטען כי הוא סובל משורת הצקות ואיומים במשך תקופה ארוכה - מאז העניק לראש העיר ישראל פרוש את המנדט שלו • השופט נזף בחוקרים שביקשו להעתיק את החומרים שהחרימו מהעו"ד

חבר המועצה טוען: "מאז שנתתי לפרוש את הקול שלי - אני סובל"
חבר המועצה מאלעד לאחר הארכת מעצרו צילום: אלי שלזינגר

פרשת המעצרים בעיריית אלעד; חבר המועצה החשוד בשוחד, פנה לשופט גיא אבנון בדיון שנערך וטען כי מאז נתן את קולו לראש העיר הנוכחי ישראל פרוש לפני חמש שנים, הוא סובל מסדרת התנכלויות שכוללת גם את החקירה הנוכחית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר המועצה אמר לשופט בעת הדיון כי "לפני 5 שנים ראש העיר שלנו היה צריך מנדט, כאיש סיעת ש"ס נתתי לו את הקול שלי ואז הוא נהיה ראש עיר" אמר חבר המועצה. "מאז אני מאוים, צבעו לי את הרכב, שמו לי מטען מתחת לרכב, זרקו לי ביצים לבית. הפגנות מחוץ לבית. מאותו זמן לא מפסיקים להציק לי, לא עוזבים אותי לרגע".

לטענתו של חבר המועצה, "כל הלחץ בגלל שבחודש הבא יש משפט" בתביעת לשון הרע שהגיש נגד גורמים באופוזיציה. השופט לא התרשם מדבריו והשיב לו "חוקרי היחידה, לפחות בשלב זה לא מתיישבים עם דבריך, למרות שמוקנית לך חזקת החפות".

השופט גיא אבנון קבע כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. "החשד הוא שהיה מעורב בניהול תפקידו ומעמדו בעיריית אלעד על מנת לאפשר לתושבים לבצע עבירות בנייה תמורת מתת (שוחד א.ש). החשדות מקימות עילת מעצר בגין שיבוש הליכי חקירה". השופט האריך את מעצרו עד ליום רביעי בשעה 14:30.

חשוד רביעי שנעצר, הוא עורך דין בתפקידו, החשוד בתיווך כספי שוחד לחבר המועצה, רק בשעות הצהרים הוחלט להביא גם אותו לדיון הארכת מעצר, וזאת באישור ראש להב וראש אח"מ. גם מעצרו הוארך עד ליום רביעי.

"כל מה שמאשימים אותי, שבמהלך 5 שנים המליצו לפנות אלי בכל הקשור לצווי הריסה, קיבלתי סכומים נמוכים" אמר העו"ד החשוד. השופט קטע אותו והמליץ לו לשתוק, "כשאתה בא וטוען, אלו הופכות לחומרי החקירה. אתה יודע מי העו"ד הכי גרוע? מי שמייצג את עצמו" אמר לו השופט וזה נשמע לעצתו.

בשולי הדיון בעניינו של עוה"ד החשוד בתיווך לשוחד, נזעק השופט גיא אבנון לשמוע כי החוקרים רוצים להעתיק את החומרים שנלקחו ממשרדו של החשוד, המשמש עורך דין במקצועו. "אוי ואבוי, איך אתם יכולים? מעטפה חתומה. לא מעתיקים כלום. הייתם צריכים לעשות את זה מיד. מחר בשעה 9 בבוקר זה בכספת בית המשפט" נזף בהם לאחר שביקשו להעתיק את החומרים בטרם החזרתם. נאסר על היחידה החוקרת לבצע פעולה כלשהי במסמכים.

אלעד ישראל פרוש חבר מועצה פשיעה כלכלית להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד