י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברוכים הבאים ל'רמת טראמפ'

נתניהו חשף השלט: "ידיד גדול מאוד" • צפו

הגולן עשה היום היסטוריה כאשר ראש הממשלה ושריו ירדו אליו, קיימו ישיבת ממשלה מיוחדת וחנכו את השלט המוביל ל'רמת טראמפ' שבינתיים עדיין לא מאוכלס | נתניהו לאחר חשיפת השלט: "אנחנו משחזרים בתי כנסת קדומים במבצע מרהיב של טיפוח המורשת" • צפו בנאום המלא

נתניהו חשף השלט: "ידיד גדול מאוד" • צפו
נתניהו בגולן צילום: דוד כהן, פלאש 90

היסטוריה בגולן: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן וראש המועצה האזורית גולן חיים רוקח הסירו בפתח הטקס את הלוט מעל שלט היישוב "רמת טראמפ".

לאחר הסרת הלוט נשא ראש הממשלה דברים ופתח; "התלבטנו אם זה יהיה מגדל טראמפ או רמת טראמפ. אבל ברמה החלטנו – 'רמת טראמפ'. ואנחנו, אנחנו שולטים ב'רמה' ברמה, ועכשיו הוספנו נדבך עצום וחשוב עם משמעות מעשית ומשמעות סמלית להמשך שליטתנו ברמת הגולן שתמיד תהיה חלק ממדינת ישראל".

זהו רגע חגיגי שייזכר לדורות כציון-דרך בתולדות רמת הגולן. עברו הרבה שנים מאז שקם יישוב חדש ברמת הגולן, היום זה קורה: אנחנו עושים צעד חשוב לקראת עלייתו על הקרקע של היישוב "רמת טראמפ". הוא נושא בגאון את שמו של ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל, ואני גם גאה מאוד לומר: ידיד גדול שלי - נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול מאוד של מדינתנו. מנהיג שעשה דברים שלא נעשו קודם לכן והיו צריכים להיעשות בתוקף הצדק והאמת.צילום: עומר מירון, לע"מ

אבל לפני הכל יש כאן הגשמה של החזון הציוני במיטבו. בניין ארץ ישראל הוא יסוד-מוסד של חיינו הלאומיים, והגולן – היה ויהיה חלק בלתי-נפרד מארצנו וממדינתנו. הגולן הוא ישראלי. חשוב לחדד את הנקודה הזאת שוב ושוב: איננו זרים בגולן. אנו נמצאים בגולן בזכות. בזכות שורשי עמנו שנעוצים באדמת הגולן זה אלפי שנים. אתם מכירים את זה היטב, עשרות בתי-הכנסת העתיקים שפזורים ברחבי הגולן, מלמדים על החיים היהודיים התוססים שהתקיימו כאן באזור, בימי המשנה והתלמוד.

אנחנו משפצים את בתי-הכנסת המרהיבים הללו, ואנחנו מחיים את מורשת אבותינו. זה לא רק בתי הכנסת זה גם גמלא. שתיים מתושבות מושב נטור, האחת אלירז והשנייה רינה, הביאו מחרוזות שהן עיצבו על סמך האבנים של מחרוזת אישה יהודייה, מחרוזת זכוכית שנמצאה ברחובות גמלא. זה מרגש אותי עד עומק נשמתי. הנה אנחנו מקיימים את מצוות הדורות. גמלא קמה שוב, ישראל קמה שוב, בתי הכנסת קמים שוב, העם היהודי קם שוב. עם ישראל חי בגולן.

אבל יש עוד סיבה שבגללה הגולן שלנו בזכות: הגולן חזר לידינו במלחמת-מגן שאין מוצדקת ממנה. מלחמה שבה לוחמינו האמיצים והמופלאים שחררו נחלת אבות זו לפני 52 שנים. הרי מה היה כאן, כשלא אנחנו שלטנו פה? תוקפנות סורית בלתי-פוסקת נגדנו. במלחמת העצמאות הסורים גלשו מן המצוקים מטה. אתם מכירים את הטנק בדגניה אל"ף, הטנק הסורי, הם נהדפו ממש שם למטה. אחרי 1948 הם הפכו את רכסי הגולן ליעד צבאי מבוצר. הם בנו בונקרים, עמדות-נשק, מהם הם המטירו אש בלתי פוסקת על היישובים שלנו למטה.

קראנו לגולן 'הרמה המאיימת'. אויבינו הפגיזו את התושבים והחקלאים בכנרת, בעמק החולה ובעמק הירדן. הם גם פעלו להטות את מקורות הירדן. כל זה השתנה באבחה במלחמת ששת הימים, במהלכה שוחרר הגולן בגבורת לוחמינו. ושוב, במלחמת יום הכיפורים, כשחיילינו ומפקדינו הגנו על הגולן בהקרבה עילאית. הדפנו את מתקפת הפתע ותוך שלושה שבועות היינו בפתחת דמשק. בזכות הימצאותנו על הגבעות הללו, בזכות העוצמה וכושר ההרתעה שלנו, אנו שולטים ברמת הגולן, שולטים ברמה ביד רמה.

21 שנים היה הגולן תחת שלטון סורי, כתולדה של המנדט הצרפתי – 52 שנים הוא נמצא תחת שלטון ישראלי כתולדה של זכות היסטורית ושל זכות ההגנה העצמית. ב-52 שנים הללו הבאנו לגולן חיים חדשים: טיפוח הנוף והטבע, התיישבות, חקלאות, תיירות.

אנחנו משחזרים בתי כנסת קדומים במבצע מרהיב של טיפוח המורשת. מי שעוד לא היה בעין הקשתות חייב ללכת ופשוט לדמיין – שומעים את אבות אבותינו בתפילה ובשיח שם. מים צלולים יש פה, אוויר טהור, פירות נפלאים, יין משובח, אנשים משובחים. הודות לנוכחות שלנו בגולן, נשמרים השקט והיציבות באזור. גם בגולן מוכח, שישראל היא נכס אסטרטגי למדינות רבות במזרח התיכון.

כולנו יודעים מה מתרחש בעשור האחרון כאן מעבר לגבול. אם אנחנו לא היינו פה, מיליציות קנאיות של איראן היו פה – לא ניתן לזה לקרות אף פעם. אנחנו נמשיך לפעול כל העת נגד ניסיונותיה של איראן ושלוחת הטרור שלה חיזבאללה, להתבסס מעבר לגבול ובסוריה בכלל. איננו מושיטים את צווארנו לשחיטה בפני מבקשי נפשנו – ההפך הגמור. פעם אחר פעם אנו מוציאים מידם את המאכלת.

באשר לתוקפנותה של איראן במפרץ עומאן. כל המדינות שוחרות השלום צריכות לתמוך במאמציהן של ארצות הברית והנשיא טראמפ לבלום תוקפנות מסוכנת זו ולהבטיח את חופש השיט בנתיבים הבינלאומיים.

ידידיי, החלטת הנשיא טראמפ להכיר בריבונות ישראל על הגולן, היא פרי הבנה מפוכחת שמדובר במציאות בלתי-הפיכה. הנשיא טראמפ מוכיח שוב ושוב את המחויבות האיתנה שלו לביטחוננו ולעתידנו, בעמידה תקיפה אל מול האיום האיראני, בהחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל, בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, והעברת השגריר האמריקני לירושלים, וכאמור, בהכרה בריבונותנו על רמת גולן. במשך 52 שנים סירבו מנהיגי העולם להכיר בעובדה ההיסטורית והמדינית הפשוטה הזו – הגולן צריך להישאר בידי ישראל כחלק ממדינת ישראל. עד שבא הנשיא טראמפ ואמר את המובן מאליו, וציטטתי קודם את מנחם בגין שממשלתו קיבלה את חוק הגולן ב-1981: ''גם המובן מאליו צריך שיאמר לפעמיים''.

אני בטוח שהיישוב רמת טראמפ יעניק תנופה מחודשת לפיתוח רמת הגולן. שמחתי מאוד לשמוע על ההתעניינות הגדולה של משפחות צעירות, שמבקשות לקשור את עתידן במקום הזה. אנחנו נמשיך להשקיע כדי שהיישוב הזה והגולן בכלל ילך ויפרח - בבנייה, בתעסוקה, בתחבורה, בחינוך, בתרבות, בתיירות. אנחנו עושים זאת לטובת כלל התושבים - יהודים ולא יהודים, ובתוכם אחינו הדרוזים - תבורכו.

נמשוך לגולן אלפים ורבבות, שיהפכו את סלעי הבזלת לגן פורח. יחד נצעיד את הגולן לפסגות חדשות. מזל טוב לרמת טראמפ, חג שמח לרמת הגולן", סיים את נתניהו את דבריו.

בנימין נתניהו רמת טראמפ יישוב חדש הקמת יישוב רמת הגולן דיוויד פרידמן נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד