י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האסטרטגיה מאחורי הקלעים

המלכוד החרדי: לתקוף או לשתוק ולהיות 'שק החבטות' של ליברמן

היריבות עם ליברמן מאחורי הקלעים: מאז המתקפה הארסית של ליברמן על החרדים שעלתה הילוך במוצאי שבת האחרון עת טען שיכפה ממשלת אחדות ללא החרדים - במפלגות החרדיות שוקלים באיזו אסטרטגיה לפעול מולו כעת • תקיפה, שתיקה או חיבוק דוב? • 'בחדרי' עם כל הפרטים

המלכוד החרדי: לתקוף או לשתוק ולהיות 'שק החבטות' של ליברמן
דרעי וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפלגות החרדיות מתכננים לליברמן חיבוק דוב של ממש וכן "להודות לו" על שנים של שיתוף פעולה, כך מדווח הכתב הפוליטי של 'ישראל היום', יהודה שלזינגר.

על פי הדיווח, החרדים מתכוונים לחשוף לפרטי פרטים את כל שיתופי הפעולה שלטענתם היו לו איתם לאורך השנים האחרונות, ובכך להוכיח עד כמה המתקפה של ליברמן נגד החרדים היא אך ורק ניסיון לגרוף מנדטים.

המלכוד של הח"כים החרדים: מצד אחד מתקפה כנגד ליברמן רק תועיל לו בקלפי; מצד שני, השתיקה שלהם תהפוך אותם לשק חבטות וליברמן ימשיך להכות בחרדים ללא רחם.

הם יודעים שמתקפה נגד ליברמן רק מועילה לו, והם גם לא יכולים להבטיח שלא יישבו איתו בממשלה, אך בה בעת לא מוכנים להיות שק החבטות של ישראל ביתנו לאורך החודשים הקרובים.

לפי הדיווח של שלזינגר, הפתרון היצירתי שמצאו הוא "לספר לציבור הישראלי על כל שיתופי הפעולה שלהם ביחד" ובכך להראות שליברמן, שמתפאר במתקפות על החרדים, עזר להם ותמך בהם לאורך שנים.

גורם במפלגות החרדיות טוען:" "לא ניתן לו את זה. הוא רוצה שנתקוף אותו, שהשיח ייגרר למרכולים, שבת וכל הוויכוחים האלה. הוא רוצה להפוך להיות כאילו מגן החילונים נגד החרדים, אבל ליברמן שקרן. כל השנים האחרונות הוא שיתף פעולה עם החרדים בכל כך הרבה נושאים. הוא משקר לציבור שלו ואנחנו נחשוף את זה".

מאחורי הקלעים המפלגות החרדיות החליטו לאסוף חומרים והוכחות לכאורה לשיתופי הפעולה עם ליברמן מהשנים האחרונות, בין השאר על החלטות ממשלה שהעבירו יחד, מהלכים פוליטיים שונים, תמיכה במועמדים לראשי ערים יחד כמו משה ליאון בירושלים עד כדי הקמת מטות משותפים לאנשי ישראל ביתנו והחרדים, וגם הביקורים של ליברמן בבתי הרבנים גם מהשנה החולפת.

אביגדור ליברמן, כך טוענים בצד החרדי, שיתף פעולה עם החרדים בחוק הביומטרי, בחוק הגנת הפרטיות, בחוק הנורבגי ועוד. גורם במפלגות החרדיות אף תיאר את  ליברמן במילים הבאות: "לא היה בשנים האחרונות חבר כל כך טוב כמו ליברמן". לדבריו, "הוא עבד נגד ברקוביץ' בירושלים, עבד איתנו על הרבה פרויקטים אחרים. כשהיה צריך, הוא ידע גם להיכנס לממשלה שאמרה שלא תקדם את ברית הזוגיות. הכל קשקוש אצלו".

כזכור, בעוד שביהדות התורה שמרו על שתיקה, בש"ס הגיבו בחריפות לאחר הצהרתו של ליברמן שיכפה "ממשלת אחדות ללא חרדים". 

"אביגדור ליברמן, לא רלוונטי יותר", נאמר בהודעה שהוציאה ש"ס לאחר הצהרת ליברמן, "הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה. גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות אבל הוא ייכשל כמו תמיד. ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוכיח שוב שהוא פולטיקאי ציני ולא אמין".

עוד הוסיפו בש"ס כי "ליברמן משקר כשהוא אומר שהחרדים דרשו הגדלת תקציבים לישיבות. שקר וכזב. המפלגות החרדיות כלל לא עסקו בתקציבים במו״מ הקואליציוני האחרון עם הליכוד. השיחות היו רק בעניני דת ומדינה".

"ליברמן לעומת זאת העלה דרישות כספיות מפליגות לעולים מחבר העמים. הוא דרש 400 מיליון שקלים לכל ח״כ בישראל ביתנו, שגרירים במקומות הזויים, הגדלת מצבת העובדים במשרד הקליטה והמון תקציבים לגופים סקטוריאליים לחלוטין של העולים מחבר העמים. כל הדרישות הכספיות שלו מתועדות. וכעת הוא מטיף בחוצפה על משבר כלכלי בגלל החרדים".

לדברי ש"ס, "ליברמן בצרות. הוא התנתק לחלוטין מגוש הימין. קיבל גט כריתות לאחר שמנע הקמת ממשלת ימין. זאת כששיקר כהרגלו והבטיח להמליץ על נתניהו כראש ממשלה. בשבוע שעבר הכריז שבני גנץ יקים ממשלה עם דובי הקוטב וסגר את הדלת גם עם השמאל. כעת נשאר לו טריק אחרון: הוא מכריז כי יכפה ממשלת אחדות. עוד בדיחה של ליברמן".

מנגד, בשיחה ל׳בחדרי חרדים׳ אמר גורם ביהדות התורה כי ״ליברמן זקוק לדלק כדי להדליק את השנאה. לא נספק לו את זה״.

אביגדור ליברמן חרדים הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד