ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ישב שבעה יותר מעשר פעמים

המגיד התבשר על פטירת אחיו במוצאי שבת

המגיד מישרים הגאון רבי אריה שכטר שישב בחייו למעלה מעשר פעמים שבעה התבשר על פטירת אחיו רק במוצאי שבת - וכך הוא יישב שבעה יום אחרי כל המשפחה 

המגיד התבשר על פטירת אחיו במוצאי שבת
הגאון רבי אריה שכטר צילום: שוקי לרר

ביום שישי האחרון, שעה וחצי לפני כניסת השבת, נפטר לבית עולמו הרה"ח רבי מאיר שכטר ז"ל, מזקני חסידי גור ומגדולי עסקני היהדות החרדית בדור העבר, שנפטר בשיבה טובה בגיל 92 ונטמן עוד קודם לכניסת השבת בזכות חלקת קבר שקנה בחייו ליד קברו של אחיו ז"ל, שנפטר ל"ע ללא ילדים. 

אחיו היחיד שנותר במשפחת שכטר הענפה, הוא הגאון הצדיק רבי אריה שכטר מגדולי מגידי המישרים בדורנו שמכתת את רגליו לחזק את העם שבשדות ושהה באותה השבת בחצור שבצפון. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכדי לא לבטל את השבת ואת דרשותיו של רבי אריה, לא הודיעו לו על פטירת אחיו ז"ל והספק היה האם להודיע לו בשבת קודם שקיעת החמה בכדי להוריד יום אחד מהשבעה (על פי ההלכה ממתי שנודע צריך לשבת שבעה ימים, וכאן הקבורה כבר הייתה ביום שישי). 

אחד ממקורביו ניגש לר' אריה בשבת ושאל אותו איך לנהוג בסיטואציה שמי שנפטר לו קרוב משפחה האם להודיע לו בשבת או לאחרי שבת, רבי אריה השיב על אתר לספר אחרי שבת כי בשביל מה לצער יהודי בשבת. מכך הסיק המקורב שלא לספר לרבי אריה כדי לא לצערו. 

במוצאי שבת אכן סיפרו לו על דבר פטירת אחיו ר' מאיר ז"ל, ומכיוון שכן - קם רק בשבת בבוקר מהשבעה לעומת בניו של הנפטר שיקומו ביום חמישי בבוקר.

הגר"א שכטר בן ה-82 ישב בחייו כבר למעלה מעשר פעמים שבעה, על הוריו ז"ל, על רעייתו ע"ה, ועל אחיו הרבים. 

 

הרב אריה שכטר מגיד מישרים הלוויה ברוך דיין האמת שבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד