ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת חתונת הממשיך

האדמו"ר הורה לא להביא סכומים גבוהים לקודש פנימה

הפתעה בחצר ויז'ניץ: הרבי מויז'ניץ הורה שלא לתת סכומים גבוהים לקראת החתונה בצירוף לקויטלא'ך כשנכנסים לקודש פנימה ואף הורה לגבאים להחזיר לאברכים את הסכומים הגבוהים שכבר הועברו

האדמו"ר הורה לא להביא סכומים גבוהים לקודש פנימה
האדמו"ר מויז'ניץ פורץ בבכי צילום: יהושע פרוכטר

לקראת החתונה הגדולה לנכדו הראשון של האדמו"ר מויז'ניץ, שצפויה להתקיים ביום שלישי ו' תמוז במרכז חסידי וזי'ניץ בבני ברק, נכנסים החסידים לקויטל אצל הרבי, בכדי להתברך לקראת ימי השמחה הממשמשים ובאים.

כידוע, כשנכנסים לקויטל בחצרות האדמו"רים, מגישים החסידים פדיון נפש לרבי ובו סכום כסף. העשיר בדרך כלל מרבה, ומי יש לו פחות אפשרות נותן סכום סמלי של 200 שקל לצד דמי "גבאות געלט" עבור הגבאים.  

אתמול (ראשון) לאחר קבלת הקהל, כשהכסף נספר, ראה הרבי את הסכומים הגדולים שהגישו האברכים כדורון לרבי לקראת החתונה וביקש להודיע לחסידים שכל אחד ייתן רק כפי יכולתו.

בהודעה שנמסרה לחסידים על ידי הרב שלמה שכטר, נאמר כי "הרבי מעריך כל מי שמכניס לי דורון דרשה, אך מבקש לא להכניס סכומים גבוהים, אלא כל אחד כפי יכולתו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר אף הורה לגבאים להחזיר את הכסף לאברכים שנתנו סכום גבוה.

בתוך כך, בחסידות נמצאים בישורת האחרונה לקראת החתונה הגדולה לנכד החתן שלום-שמחה-ישכר-בער הגר, המכונה שמחל'ה, בנו של הרה"צ רבי חיים מאיר הגר - בנו יחידו של הרבי המתגורר בארצות הברית, שהתארס עם בת הרה"צ רבי יהושע רובין, בנו של האדמו"ר מגלאגוב וחתן האדמו"ר הישיש מצאנז גריבוב, המשמש ר"מ בישיבת סאטמר בויליאמסבורג.

מרכז חסידי ויז'ניץ קויטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד