ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מטלטל את לב כולנו"

מצמרר: כך רצח הערבי את נפשה של החרדית

הרחוב בישראל מזועזע מכתב האישום המחריד שהוגש נגד בן מיעוטים שתקף באכזריות ילדה חרדית • נתניהו: "על בתי המשפט למצות את מלא חומרת הדין עם כל מי שאחראי למעשה הנורא הזה"

מצמרר: כך רצח הערבי את נפשה של החרדית
צללית ילד צילום: pixabay

יממה לאחר הגשת כתב האישום, התקשורת הישראלית סוערת נוכח המעשים המחרידים את לבו של כל אדם, למשמע המעשים אותן ביצע פלסטיני בילדה חרדית שרק הגיעה לגיל שבע. הנאשם, הוא בן 46 תושב דיר קדיס, לא הרחק מעיר מגוריה של הילדה שנפגעה באכזריות רבה.

לפני זמן קצר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למקרה המחריד ואמר כי המקרה המזעזע של ילדה קטנה, "מטלטל את לב כולנו. אני מבקש לחזק את המשפחה. על בתי המשפט למצות את מלא חומרת הדין עם כל מי שאחראי למעשה הנורא הזה". כך גם רבים מהפוליטיקאים גינו את התקיפה החמורה הזאת, כולל עו"ד איתמר בן גביר שדרש להטיל עליו עונש מוות.

מדובר בעובד ניקיון שהועסק בבית ספר בעיר חרדית, שנעצר לפני כ-50 יום, בחשד כי תקף באכזריות רבה ילדה בת 7 בדירה. מאז מעצרו, עלו קשיים רבים בגיבוש הראיות והשופט נזף לא אחת על השינויים המהותיים בהליך ניהול התיק. בסופו של דבר, אחת הראיות המרכזיות שבידי הפרקליטות הצבאית, זיהוי הנאשם על ידי הילדה והצבעתה על הבית בו הותקפה.

מכתב האישום לא ברור מתי זה קרה, למרות שמדובר בפרט חשוב ומהותי בניהול ההליך הפלילי, ומצויין כי האירוע המזעזע קרה במהלך החודשים פברואר-אפריל 2019, טווח זמן של שלושה חודשים. באותה התקיפה, כך על פי כתב האישום, הועסק הנאשם כעובד ניקיון ותחזוקה בבית הספר החרדי, שם למדה הילדה.

במסגרת עבודתו של הפלסטיני, דמות מוכרת לחלק מתושבי העיר, "הכיר את הילדה וטיפח איתה קשר בכך שהיה מדבר איתה מעת לעת ונותן לה ממתקים" נכתב באישום. באחד הימים, במהלך התקופה שצויינה, הפלסטיני ביקש ממנה לבוא איתו לבית שנמצא במרחק של כקילומטר מבית הספר, כאשר על מנת להגיע לשם רגלית צריך לצעוד על הכביש הראשי.

מאחר והילדה סירבה לבוא איתו, "הנאשם משך את נפגעת העבירה בכוח לכיוון הבית", כאמור מרחק של כק"מ, "ובדרכם למקום אף הפיל אותה ארצה". כתוצאה מהנפילה, "נפגעת העבירה בכתה". אולם הפלסטיני לא עצר והמשיך לגרור אותה לעבר הבית המדובר למרות התנגדותה הנחרצת.

"בהגיעם לבית, נכחו במקום אנשים נוספים שמכירים את הנאשם" צויין בכתב האישום. הרגעים שאחרי, נחרטו עמוק בזיכרונה של הילדה הקטנה, כאשר הפלסטיני בסיוע של חבריו הערבים תקף אותה באכזריות רבה, תוך שחבריו "צחקו עליה" כמפורט בכתבה האישום. הם החזיקו אותה בכוח ואף צבטו אותה, הכל "על מנת לסייע לנאשם לבצע את זממו" בילדה הקטנה.

במהלך התקיפה האכזרית והנוראית, הערבים אף "אחזו בה מכל צד לבל תתנגד וחסמו את עיניה". כתב האישום מגולל תיאור מחריד על אותו זמן, תוך שהילדה זועקת מכאב ובוכה, ומתחננת שהיא רוצה לחזור הביתה. "הנאשם וחבריו לא שעו לתחינותיה" והפלסטיני המשיך במעשיו המתועבים. רק בהמשך השליך חלק מבגדיה לפח והילדה חזרה לביתה.

כתב האישום מייחס לפלסטיני עבירה של תקיפה אכזרית בילדה, וכן חטיפה. למרות הטענות על כך שמדובר בתקיפה על רקע לאמוני, כתב האישום אינו מתייחס לעניין זה ובפרקליטות הצבאית אומרים כי אין אינדיקציה לכך.

אל מול כתב האישום החמור, יש מי שטוען כי ייתכן ומדובר בטעות בזיהוי. "אדם שמכיר את הפלסטיני מזה מספר שנים ואף מעסיק אותו, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר באדם נטול עבר פלילי או לאומני, אדם מבוגר ומיושב. "הייתי בדיוני המעצר שלו, השופט נזף בתביעה שתחילה טענו שזה בוצע בדיר קדיס וחזרו בהם; טענו כי התקיפה אירעה ביום 5 באפריל ובשעה מסויימת, אך הפלסטיני טען כי באותה השעה עבד בבית בעיר, ואֶם הבית וילדיה אישרו את האליבי" וכן פרטים נוספים.

לטענתו, ישנם לא מעט תהיות בתיק, "לא מציאותי שהוא עשה זאת" אמר, והוסיף כי במקרה שכזה, "ייתכן מאוד שאדם האכזר שביצע זאת עדיין מסתובב חופשי". יצויין, כי הפלסטיני עצמו הכחיש את ביצוע העבירות, אך כאמור אמש (ראשון) בית המשפט הצבאי ביהודה הגיש נגדו כתב אישום.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את משפחתה של הילדה, אמר כי "מדובר באירוע אכזרי ומזעזע ביותר, כאשר במהלך האירוע נכחו אנשים נוספים שככל הנראה מדובר בעובדים פלסטינים אשר השפילו את הילדה וביזו אותה וסייעו בידי הנאשם". לדבריו, "לכאורה מדובר בשנאה מזוקקת של קבוצה של חלאות אשר נהגו נגד כל ערך אנושי רק בשל היות הקורבן יהודיה".

תקיפה אכזרית תקיפת ילדה ילדה חרדית מעשים חמורים דיר קדיס אונס הילדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד