ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דרמה בבית המשפט

בעיצומו של הדיון: הנשיא המודח התעלף ומת

דרמה של ממש התרחשה בבית המשפט במצרים, במהלך דיון בעניינו של הנשיא המודח - איש 'האחים המוסלמים' מוחמד מורסי, לאחר שביקש את רשות הדיבור ומת במקום

בעיצומו של הדיון: הנשיא המודח התעלף ומת
מורסי צילום: רויטרס

נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, מת בבית המשפט במהלך דיון שנערך בעניינו, כך דיווחה היום הטלוויזיה הממלכתית של מצרים.

על פי הדיווח, מורסי התעלף, קיבל התקף לב, ומת. במהלך הדיון, מורסי ביקש רשות מהשופט לדבר, השופט נתן לו רשות, ולאחר מכן הוא נפל ארצה ומת במקום.

מורסי, דמות בכירה בארגון 'האחים המוסלמים', הודח על ידי הצבא המצרי ב -2013 לאחר הפגנות המוניות נגדו, הוא ריצה עונש של שבע שנים על זיוף מועמדותו למירוץ לנשיאות 2012. הדיון היום עסק באישומים אחרים נגדו. חלק מהאישומים נגדו הם על הרג מפגינים במהלך כהונתו הקצרה קצת יותר משנה.

כזכור, משפטו של הנשיא המודח של מצרים, מוחמד מורסי, שהואשם בהסתה לרצח, התחיל בסוף 2013, במהלך משפטו מורסי סירב ללבוש מדי אסיר, ו- 14 הנאשמים האחרים במשפט לא הפסיקו לשיר ולהפריע לשופט, המשפט הופסק, והתחדש לאחר מספר שבועות.

מורסי זעק אז מכלוב הנאשמים: "אני הנשיא החוקי". הוא הודיע שאינו מכיר בבית המשפט. השופט הודיע כי המשפט יתחדש ב-8 בינואר 2014, על מנת שיתאפשר לבית הדין לעיין לעומק במסמכי התביעה. לאחר המשפט הוא החל לרצות עונש של 7 שנות מאסר, אך גם בסיום ריצוי עונשו, הוא המשיך לעמוד לדין על אישומים אחרים.

מוחמד מורסי האחים המוסלמים מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד