ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עבירות חמורות

מנצל הנשים: בעל עשרת הפרצופים - הורשע

בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע את דוד שטינהרטר ממודיעין עילית בעבירות חמורות שביצע בנשים, תוך שניצל את תפקידו כנהג אמבולנס • הנאשם ביקש לזכותו מכלל האישומים

מנצל הנשים: בעל עשרת הפרצופים - הורשע
חשוד חרדי בבית המשפט צילום: פלאש 90

דוד שטינהרטר (38) ממודיעין עילית הורשע היום (שני) על ידי בית משפט המחוזי בירושלים בעבירות חמורות שביצע בנשים, כאשר הוא מנצל את עובדת היותו נהג אמבולנס כדי לבצע בהן עבירות חמורות.

כתב האישום בתיק זה כלל בתחילה בשלושה אישומים, שלוש פרשיות נפרדות, הנוגעות לשלוש מתלוננות שונות. במועדים הרלוונטיים, עבד שטינהרטר כחובש ונהג אמבולנס של חברת "אמבולנס שחר" וכן כמתנדב כונן במגן דוד אדום. נטען, כי הוא ניצל את תפקידו ואת רכב האמבולנס של החברה כדי לבצע במתלוננות עבירות חמורת, כאשר על פי האישום הראשון הוא ביצע את זממו באמבולנס בנערה בת 18 שחשה ברע, חרדית לשעבר. המעשים אמנם בוצעו בהסכמה, אך במרמה כי מדובר בבדיקה רפואית.

על פי האישום השני, הכיר צעירה חרדית והציג את עצמו כגרוש, היא נפגשה איתו למשך תקופה של כשלושה וחצי חודשים כדי להכיר טוב יותר, ואף שוחחו על האפשרות להתחתן ולגור יחד - תוך שהוא מסתיר ממנה כי הוא בכלל נשוי ואב לעשרה ילדים. במסגרת כך, ביצע בה בניגוד להסכמתה מעשים אסורים וחמורים בהזדמנויות שונות. באישום השלישי נכתב כי הנאשם הסיע באמבולנס בת 50 ששוחררה מבית החולים, וכאשר הגיעו לביתה ביצע בה מעשים אסורים תוך שהיא בוכה שיחדל ממעשיו.

השופטת ענת זינגר החליטה לזכות אותו מהאישום השלישי, בהעדר ראיות, לאחר שהפרקליטות הודיעה כי לא תביא עדים לאישום זה ומנגד הנאשם אישר כי הסיע את האשה אך כפר במעשה. השופטת בחרה לציין את התחקיר שבוצע עליו בתקשורת, לפיו הטעה נשים חרדיות גרושות שבכוונתו להינשא להן, וכך על פי החשד ניצל אותן כלכלית וגופנית. לטענת שטינהרטר החקירה הסתיימה והוחלט שלא לנקוט בהליכים נגדו, אולם לא הציג לכך ראייה.

המתלוננת מהאישום השני, בת 29 וגרושה כ-11 שנה. הוא סיפר לה שהוא בן 26 פרוד בתהליכי גירושין עם ילד, כשהוא בן 38. בשיחתם אמר שהוא מחפש קשר למטרת נישואין והקשר ביניהם נמשך שלושה וחצי חודשים במהלכם ניצל אותה, לדבריה גם שלא בהסכמה. "הוא הבטיח לי שברגע שהוא מקבל את הגירושין ביד הוא מתחתן איתי" העידה.

שטינהרטר באמצעות פרקליטו עו"ד מיכאל עירוני ביקש לזכותו מכלל האישומים, נוכח הראיות "לא הוכחה אשמתו מעבר לספק סביר ביחס לאיזה מהם". באשר לאישום הראשון הוחלט להרשיעו מעבר לכל ספק סביר; באישום השני נקבע כי קיים קושי בקביעה האם המעשים בוצעו למרות התנגדותה וכן קשה היה לקבוע כי הבטיח להינשא לה. בסופו של דיון ארוך הוחלט להרשיעו חלקית שהמעשים בוצעו בהסכמה אך במרמה; כאמור, לגבי האישום השלישי הוחלט לזכותו.

מודיעין עילית עבירות חמורות הרשעה וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד