י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא מסתפק

לאחר המינוי: סמוטריץ' בונה על המשפטים

שעות לאחר שקיבל לידיו את תיק התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' איננו זונח את התקווה שלו להחזיק במושכות של משרד המשפטים • "התקווה לקבל לידינו את תיק המשפטים לא נגוזה", כתב

לאחר המינוי: סמוטריץ' בונה על המשפטים
בצלאל סמוטריץ' צילום: ליאב פלד

לאחר המינוי של בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ לשרים בממשלת המעבר, סמוטריץ' מבהיר היום כי לאחר הבחירות הם ישובו לדרוש את תיק המפשטים שעבר בינתיים לידיו של חבר הליכוד אמיר אוחנה, כשהוא מסביר גם מדוע נכנסו לממשלה ללא כל השפעה על המשרדים.

"בחודשים האחרונים עמדנו על זכותנו להחזיק בתיקי המשפטים והחינוך. זו היתה דרישה צודקת ונכונה. סביר להניח שלו המו"מ הקואליציוני היה מבשיל לכדי הקמת ממשלה והיו לנו מנופים פוליטיים כלשון מאזניים היינו מצליחים בכך, אולם המציאות כרגע כידוע שונה שראש הממשלה החליט למנות לתפקיד שר המשפטים את ח"כ אמיר אוחנה", כתב סמוטריץ'.

חבר הכנסת סמוטריץ' הסביר כי "משנסגרה בפנינו הדלת עמדה בפנינו הברירה בין לדפוק את הראש בדלת הסגורה לבין האפשרות לגלות את הפרגמטיות הנדרשת במערכת הפוליטית ולנסות להתייצב בעמדות השפעה אחרות שיאפשרו לנו לעשות טוב למדינת ישראל עד כמה שניתן כדי למקסם את הישגי הציונות הדתית, גם תוך כדי תקופת בחירות. בעצה אחת עם הרב רפי, ולא בלי לבטים, החלטתנו להתקדם הלאה, לפחות בשלב הנוכחי".

לדבריו, "החשיבות של כניסה לממשלה ולקבינט כעת, למרות שמדובר בתקופה קצרה של ממשלת מעבר, שבה יכולת הביצוע של השרים במשרדיהם מועטה, היא בהצהרת הכוונות על השותפות בהמשך הדרך. יש כאן ממשלה שאלמלא חוסר האחריות של ליברמן היתה מוקמת".

עוד ציין מנהיג 'האיחוד הלאומי', "יש כאן גוש ימין שהולך יחד לבחירות ומצהיר על כוונתו ללכת ביחד גם ביום שאחרי. הליכוד, איחוד מפלגות הימין והמפלגות החרדיות. ממשלה יהודית לאומית שבעזרת השם תקום כאן אחרי הבחירות, ובה הציונות הדתית בעמדות מפתח ערכיות וביצועיות".

כאמור, חבר הכנסת סמוטריץ' מסביר עוד כי "התקווה לקבל לידינו את תיק המשפטים לא נגוזה, ואולם לשם כך נידרש לעבוד קשה ולנצח בבחירות הקרובות״, כשלדבריו "השבועות האחרונים חידדו את הצורך במפלגה ציונית דתית גדולה וחזקה שתעניק לציונות הדתית את הכח לעמוד על מה שמגיע לה בדין. לעמוד ולקבל".

בצלאל סמוטריץ' משרד התחבורה משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד