י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החרדי על הגשר רץ במנוסה • צפו

כמעט אסון: גשר רמת אלחנן רעד וכמעט קרס

תיעוד מחריד: גשר רמת אלחנן כמעט קרס שוב לאחר שגולח ע"י משאית כבדה שחלפה בכביש 4 ופגעה בגשר • מדובר באותו גשר שקרס בשנת 2017 מפגיעת משאית לפני שנתיים - אז זה הסתיים במות הנהג • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

כמעט אסון: גשר רמת אלחנן רעד וכמעט קרס
משאית פוגעת בגשר קוקה קולה צילום: ללא

כשנתיים לאחר קריסת גשר רמת אלחנן, הבוקר (שלישי) 'כמעט' ואירע מקרה דומה, כאשר משאית חלפה ופגעה בגשר על כביש 4 לכיוון דרום שעליו הולך רגל. בנס - דבר לא קרה.

בתיעוד וידאו שהופץ ברשת רואים משאית שהובילה כלי גדול מתקרב לאותו קשר שקרס לפני כשנתיים, אז נהרג נהג המשאית אליחי טדרי ז"ל, ובתיעוד שומעים את יושבי הרכב נבהלים למה שצפוי לקרות לאחר מספר שניות.

על הגשר נראה הולך רגל חרדי חוצה את הגשר ודבר מה שבולט מהמשאית פוגע קלות בגשר. הולך הרגל נבהל וחזר על עקבותיו בריצה, והמשאית ממשיכה עוד מעט בנסיעה.

עם קבלת הדיווח, הוזנקה למקום ניידת משטרה שהגיעה תוך זמן קצר ביחד עם מהנדס גשרים בחברת נתיבי ישראל.

מחברת נתיבי ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי האירוע מוכר וכי לא נגרם כל נזק לגשר. "מהנדס גשרים בחברת נתיבי ישראל קובע כי אין כל סכנה בטיחותית לגשר" אמרו.

ממשטרת ישראל נמסר כי לאחר איסוף ממצאים מהשטח, הנושא הועבר ליחידת הבוחנים במשטרת ישראל לבדיקת פרטי האירוע וטיפולו.

הגשר לאחר שנפגע מהמשאית. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, לפני כשנתיים ביום שני כ"ב אב תשע"ז, בסביבות השעה 20:00, קרס הגשר המקשר בין שכונת רמת אלחנן לעיר גבעת שמואל הסמוכה הממוקם בכביש 4.

הקריסה גבתה את חייו של נהג משאית בשם אלחי טדרי ז"ל תושב חולון בשנות השישים לחייו, שככל הנראה נסע עם המנוף שמאחור כשהוא פתוח ולא מקופל, וכתוצאה מכך התנגש בגשר שקרס על קדמת המשאית וזה מחץ אותו למוות.

כביש 4 המהווה ציר מרכזי בגוש דן ועמוס ברוב שעות היום, נחסם למשך שעות ארוכות, במהלכן עמלו כוחות משטרה להכווין את התנועה אל הכיוון הנגדי, וכוחות הצלה והנדסה במטרה לחלץ את המשאית ונהגה. רק לפנות בוקר הושלמה המשימה ונהג המשאית חולץ כשהוא ללא רוח חיים.

מאז אותו ערב, הוצבו מחסומים משני עברי הגשר עם שלטי אזהרה 'סכנה - אין מעבר', תלונות רבות נשמעו מתושבי האזור על העיכובים בתיקון הגשר שהיה מקצר להם את הדרך למקום עבודתם אך לאחר קריסתו נאלצו לצאת יותר מוקדם ולהקיף את העיר בכדי להגיע למחוז חפצם.

ממצאי החקירה קבעו כי הסיבה לקריסת הגשר הייתה, פגיעת מנוף משאית אשר נסעה עם מנוף פתוח, בניגוד לגובה הקבוע בחוק. לאור האירוע הקשה הוחלט על קידום התקנת אמצעים טכנולוגים מתקדמים אשר יתריעו בפני נהגי המשאיות באם כלי הרכב בו הם נוהגים חורג מהגובה המותר בחוק. 

קריסת גשר נתיבי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד