י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אמת לאמיתה"

החשד לשחיתות באלעד: אחד העצורים שוחרר

אחד החשודים בפרשת השחיתות לכאורה 'אמת לאמיתה' בעיריית אלעד שוחרר למעצר בית • "מדובר במעצר שנועד להפעיל לחץ על האב", מאשים פרקליטו של החשוד

החשוד ששוחרר, בביהמ"ש לאחר מעצרו
החשוד ששוחרר, בביהמ"ש לאחר מעצרו צילום: אלי שלזינגר

פרשת "אמת לאמיתה": בתום ימי מעצרו של אחד החשודים שנעצר במסגרת החקירה של היאל"כ, הוחלט שלא להביאו בפני בית המשפט ושהוא ישוחרר בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית.

"מדובר במעצר שנועד להפעיל לחץ על האב, חשוד אחר שנעצר במסגרת הפרשה" אומר ל'בחדרי חרדים' פרקליטו, עו"ד שמשון חן. בדיון שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון ביום ראשון השבוע, טענה נציגת המשטרה עו"ד רינת סבן כי "קיים ניגוד עניינים מובנה" בכך שאותו עורך דין מייצג שני חשודים באותה הפרשה.

הפרקליט, עו"ד חן ביקש להגיב על דבריה, אך השופט גיא אבנון בטרם שמע את דבריו, אמר "לא ראיתי כי לעת הנוכחית קיים ניגוד עניינים" שאותו הפרקליט מייצג אב ובנו, אולם ככל שיתפתח ניגוד עניינים, הדבר יצריך את הייצוג הכפול. "אין מניעה בעת הנוכחית מכך שעורך הדין חן, מייצג הן את החשוד והן את בנו" קבע.

מדובר בחקירה המתנהלת מזה תקופה ארוכה על ידי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בחשד לשחיתות בעיריית אלעד המבוצעת על ידי מספר מעורבים וביניהם אנשי ציבור. ביום ראשון השבוע החקירה הפכה לגלוייה ובשעה 5:00 לפנות בוקר פשטו החוקרים על בתי החשודים בהם חבר מועצה בעיריית אלעד, עובד עירייה במשרת אמון ופקח בנייה. עוד נעצר בנו של אחד החשודים. בנוסף עוכבו לחקירה שלושה חשודים בהם קבלן, עורך דין ומנהל אגף בעירייה.

ארבעה מהחשודים, שלושה מהעצורים ואחד המעוכבים, הובאו (שלשום) לבית משפט השלום בראשון לציון, שם השופט גיא אבנון האריך את מעצרם של שלושה עד למחר (רביעי) ומעצרו של חשוד נוסף הוארך בהסכמה עד היום, וזה כאמור שוחרר.

פרקליטו סיפר ל'בחדרי חרדים' כי בתנאי השחרור מעצר בית למשך שבעה ימים, ערבויות כספיות אך ללא הפקדה, וכן איסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה.

החקירה מתמקדת בשני מישורים, האחד הטיית מכרזים עבור גופים המספקים שירות לעיריית אלעד, תמורת טובות הנאה, וחשד נוסף של קבלת שוחד תמורת אישורי חריגות בנייה. כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי', בעל משרת האמון חשוד בהטיית המכרזים וחבר המועצה חשוד בקבלת שוחד תמורת אישור חריגות בנייה. עורך הדין שאף הוא עצור בפרשה, חשוד כי שימש כמתווך במתן החשוד. החשודים שנוספים שעוכבו ונעצרו במסגרת הפרשה, שוחררו בתנאים.

פרשת אמת לאמיתה שחיתות בעיריית אלעד הטיית מכרזים חריגות בנייה קבלת שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד