י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זו הסיבה להחלטה

הקשיים בתיק תקיפת הילדה החרדית הובילו לפתיחת החקירה מחדש

כחמישים ימים לאחר מעצרו של פלסטיני בחשד כי תקף באכזריות ילדה חרדית, יומיים לאחר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום - הוחלט במשטרה ובפרקליטות לפתוח מחדש את החקירה ע"י ימ"ר ש"י

הקשיים בתיק תקיפת הילדה החרדית הובילו לפתיחת החקירה מחדש
ילדה בדרך לבית הספר צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאור קשיים שהתגלו בכתב האישום שהוגש נגד הפלסטיני החשוד שתקף באכזריות ילדה חרדית, הוחלט במשטרה ובפרקליטות הצבאית לבצע השלמות חקירה, המעידות על ליקויים לכאורה שקיימים בתיק החקירה.

על מנת למצות את בירור החשד בעניין מעורבים נוספים בעבירה החמורה, ובנוסף, לאור מידע חדש שהתקבל לאחר פרסום המקרה, הוחלט להטיל על היחידה המרכזית במחוז ש"י לערוך השלמות חקירה נוספות.

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות משותפת שנערכה הערב ביחס לתיק על ידי ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב גדי סיסו, והפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק. נוכח רגישות העניין שותפו בהתייעצות גם פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים בכירים נוספים מפרקליטות המדינה.

אין ספק כי מפרטי כתב האישום שהופץ ברשתות החברתיות, עולות לא מעט תהיות על טיב הראיות בתיק זה, כפי שפורסם בימים האחרונים ב'בחדרי חרדים'. עם זאת, לכאורה ברור כי הילדה עברה התעללות, דבר שמסעיר את כל מי ששומע על פרטי המקרה.

חוקרת הילדים שגבתה עדות מהילדה שהותקפה, כתבה במסמך כי עדותה הייתה "דלה ולוקה בחסר", והיא עצמה לא השתכנעה במהימנות דברי הילדה. הילדה עצמה, נבדקה על ידי רופאה בקופת חולים רק חמישה ימים לאחר שהותקפה, כאשר דיווחה להוריה על הטראומה שחוותה. הרופאה בקופ"ח, על על פי הדיווח של ג'וש בריינר ב'הארץ', לא מצאה בבדיקה ממצאים חד-משמעיים המעידים על הפגיעה בילדה.

על פי הדיווח של משה נוסבאום בחדשות 12, הרופאה בקופת החולים הומלץ לאם לקחת את הילדה לבדיקה בבית החולים הדסה עין כרם, אך משום מה בדיקה זו לא בוצעה. האם כתב האישום יכול להתבסס על עדות הילדה בלבד? גורם משפטי אמר לחדשות 12 כי "בנסיבות הקיימות ובשלב הזה, ספק אם פרקליטות אזרחית הייתה ממהמרת להגיש כתב אישום כבר בשלב הזה". אל מול דבריו אמר ק'צין בתביעה הצבאית כי "לא ניתן היה להימנע מהגשת כתב האישום, למרות כמה בעיות מטרידות שעולות מהחקירה ואין להן מענה". 

"לא בטוח שזה ערבי בכלל", אומר פרקליטו עו"ד נאשף דרוויש, "אני אומר בוודאות שאנשים הולכים להיות בהלם מהתוצאה שתתקבל בימים הקרובים". בשיחה לחדשות 12 אמר פרקליטו של הנאשם: "לאחר שעיינתי בפרטי התיק אני יכול להגיד לך, מדובר במשפט דרייפוס - התיק יתהפך בימים הקרובים".

בתחילת הליך החקירה טענה המשטרה כי התקיפה אירעה בביתו בדיר קדיס, דבר שהוזם באמצעות אליבי כי באותו הזמן כלל לא שהה בביתו. באשר לתקיפה עצמה, בוצעו 2 בדיקות פוליגרף ובאחת מהם יצא דובר שקר.

בעקבות החשד כי ביצע זאת בביתו, דבר שהוזם - נטען על ידי המשטרה כי ביצע את התקיפה בדירה ששיפץ, בעיר בה לומדת הילדה. מעבר לכך, הילדה שמכירה את הנאשם ונתקלת בו מידי יום בבית הספר, זיהתה אותו בבית הספר ודיווחה לאחת המורות - כי הוא זה שתקף אותה. אולם מעבר לכך אין ראיות פורנזיות, מצלמות אבטחה, פרטי DNA ועוד, בין היתר מאחר והתלונה הוגשה למשטרה באיחור של כשבוע מאז התקיפה.

הדירה בה נטען כי שם הותקפה באכזריות, נמצאת במרחק של 900-1000 מטרים מבית הספר, כך שהעובדה כי גרר אותה רגלית בציר ראשי במשך דקות ארוכות, תמוהה מאוד מאחר וקשה להאמין שאיש לא הבחין בערבי שגורר ילדה בת 7 שנופלת ובוכה - ואף אחד לא שם לב לכך.

גם התאריך והשעה שנטען תחילה כי אז בוצעה התקיפה, ביום שישי ב-5 באפריל, התברר כי באותן השעות שהה הערבי בביתה של אחת המורות בבית הספר לצורך עבודות שיפוצים. בעקבות כך, לא צויין בכתב האישום תאריך מדוייק אלא "בין החודשים פברואר לאפריל", טווח של כשלושה חודשים, דבר שמחליש את עוצמת הראיות.

באשר למעורבים האחרים שעל פי כתב האישום שהו בדירה וסייעו לנאשם לבצע את זממו בילדה, עד כה לא ברור האם מדובר בשניים או שלושה, ומי הם. "מדובר בתפירת תיק שבה התערבו גורמים פוליטיים" אמר אחיו ל'מעריב'.

כאמור, עקב ליקויים בתיק וכן בעקבות מידע חדש שהגיע על עברו של הנאשם, נערכה התייעצות של ראש אגף החקירות המשטרה, הפרקליט הצבאי הראשי ופרקליט המדינה, בסיומה הוחלט על ביצוע השלמות חקירה על ידי משטרת מחוז ש"י, ולא בתחנת המשטרה המקומית.

ניצב גדי סיסו תקיפת ילדה השלמות חקירה אונס הילדה החרדית כתב אישום פרקליטות צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד