י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שיחת היום בחצרות

היסטוריה: הגיסים האדמורי"ם השתדכו לראשונה

שיחת היום בחצרות ויז'ניץ וטשערנאביל, היא האירוסין של נכדי האדמו"רים אשר הינם גיסים ולראשונה הם באים בקשר שידוכין | וגם, מדוע נזכרו זקני חסידי ויז'ניץ בחופת הרבי בעצמו

היסטוריה: הגיסים האדמורי"ם השתדכו לראשונה
האדמו"רים מויז'ניץ וטשערנאביל צילום: די וואך

שמחה היסטורית בחצרות הגיסים האדמו"רים. אתמול (שלישי) התקיימה שמחת הווארט לבן האדמו"ר מברעזאן, חתנו של האדמו"ר מטשערנאביל, עם בת הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר, בנו של האדמו"ר מויז'ניץ, אשר הינו חתנו של האדמו"ר הקודם מטשרנוביל זצ"ל.

השידוך הפך לשיחת היום, שכן למרות ששני האדמו"רים הגיסים השיאו כבר כמה וכמה צאצאים בלעה"ר, עדיין לא יצא שבאו בקשרי שידוכין עד אתמול. ל'בחדרי חרדים' נודע כי השדכן הוא הגראמר הנודע הרב נפתלי פוקס השייך לשתי החצרות. 

ל'בחדרי חרדים' מספרים, כי דבר השידוך החזיר את זקני החסידים עשרות שנים אחורה, כאשר הם נזכרים בעת שהרבי מויז'ניץ בעצמו נישא, כשהמחותנים אחזו בשתי הנרות בדרך לחופה, אמר הרבי מטרשנוביל זצ"ל למחותנו הרבי ה'אמרי חיים' זי"ע, שהוא כבר הבטיח "נדוניה" לחתן ולכלה, ושאל את ה'אמרי חיים', מהי הנדוניה שהוא נותן להם?!

ה'אמרי חיים' זי"ע השיבו, שהנדוניה שהוא נותן היא שהחתן - כיום הרבי מויז'ניץ, תתקיים בו בס"ד ההבטחה "שיתחדש המלוכה שלו", כשהרבי שב בשנת תשס"ב לקרית ויז'ניץ לאחר 18 שנות גלות, הבינו זקני החסידים מה היתה כוונתו של ה'אמרי חיים' בשעת חופתו. 

ומהי ההבטחה? מדובר במכתב ששיגר הרה"ק רבי זאב וואלף מטשרנסטרהא זי"ע לתלמידו האדמו"ר בעל ה'אהבת שלום' מקוסוב, אבי שושלת ויז'ניץ ובו כתב לו, "שיתחדש המלוכה שלו שלא יזוז ממנו ומבני ביתו מעתה ועד עולם!". מילים אלו חקוקות על לבו של כל חסיד מחצרות ויז'ניץ הפזורות כיום בעולם, כהבטחה שהמלכות תימשך עד עולם ללא הפסקה וכך בינתיים קרה, לכלל אדמו"רי ויז'ניץ היו וישנם בנים שימשיכו אותם בהנהגה ביד רמה.

הערב שמחת האירוסין בשעה 21:30 בערב בבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק.
שידוך שידוך נדיר ויז'ניץ טשערנאביל אירוסין אמרי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד